שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    כמה זמן מראש אני צריכה להודיע על התפטרות?

    אני רוצה להתפטר בעקבות הנישואים

    חישוב שעות נוספות

    15 בינואר 2014

    באפריל הקרוב אני מתגייסת לצבא וסוגרת שנתיים עבודה. אני יודעת שמגיעים לי פיצויי פיטורין, ואני יודעת שאני צריכה לתת הודעה מראש. 1. כמה זמן מראש אני צריכה להגיש מכתב?

    שאלה:
    היי, באפריל הקרוב אני מתגייסת לצבא וסוגרת שנתיים עבודה.
    אני יודעת שמגיעים לי פיצויי פיטורין, ואני יודעת שאני צריכה לתת הודעה מראש על ההתפטרות.
    השאלה שלי היא – 1. כמה זמן מראש אני צריכה להגיש את מכתב ההתפטרות? 2. כמה זמן לפני הגיוס אני צריכה להשאר במקום העבודה כדי להיות זכאית לפיצויים? למשל, אם אני עוזבת את המקום נניח שבועיים לפני הגיוס אני עדיין זכאית?
    תודה מראש
    תשובה:

    שלום,

    קודם כל – כל הכבוד על הבקיאות. לא כולם יודעים שאם הם מתפטרים בגלל הגיוס (ושירות לאומי ושנת שירות) הם זכאים לפיצויי פיטורים.

    לגבי אורך ההודעה המוקדמת שאת חייבת לתת (שוב, שאפו על הידיעה) – החוק מבחין בין שני סוגים של עובדים:

    1. עובד במשכורת חודשית קבועה צריך, אחרי שנת העבודה הראשונה להודיע חודש מראש בכתב על התפטרות. הוא גם זכאי לחודש מראש של הודעה במידה ומפטרים אותו.
    2. עובד בשכר, כלומר במשמרות משתנות, צריך בשנת עבודתו השניה להודיע שבועיים (עבור השנה הראשונה) ועוד יום עבור כל חודשיים מהשנה השניה. בשנה השלישית (ואם את מועסקת שנתיים וקצת – זה המקרה שלך) הוא צריך להודיע 21 ימים ועוד יום עבור כל חודשיים מהשנה השלישית.

    גובה פיצויי הפיטורים המגיע לך הוא של משכורת חודשית ממוצעת עבור כל שנת עבודה ועוד החלק היחסי עבור חלק של שנה. לדוגמא – לעובד שעובד שנתיים וחצי מגיע לקבל שתי משכורות וחצי.

    חוק פיצויי פיטורים לא מגדיר במדוייק כמה זמן מראש לפני הגיוס זה "בסדר" להתפטר. פסיקת בתי הדין קובעת שצריך להיות שההתפטרות היא בגלל הגיוס ובסמוך לו. כלומר – חשוב לציין במכתב ההתפטרות שהסיבה להתפטרות היא הגיוס ופרק זמן של בין שבועיים לחודש הוא פרק זמן סביר בהחלט.

    אגב, אם הועסקת במשך כ"כ הרבה זמן – תבדקי שקיבלת חופשה שנתית בתשלום (או שתקבלי את הפדיון שלה עם סיום העבודה) ודמי הבראה.

    בהצלחה.

    באתר שלנו ניתן למצוא תקציר של זכויות העובד שלך, חוקי העבודה ודיני העבודה, שאלות ותשובות וכן אפשרות לרשום את שעות העבודה ב"כספומטר" ולהגיש תלונה דרך האתר.

     

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!