שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    מסרבים לשלם משכורת

    מה שכר המינימום לנער בן 13?

    האם מותר לא לשלם לעובד שלא הוציא פנקס?

    2 במרץ 2014

    שלום. יש לי ידידה בת 16 שעבדה בעבודה שהמעסיק שלה לא ביקש ממנה ״כרטיס עובד״ וגם היא לא ידעה שהיא צריכה לעשות אחד כי אינה היתה מודעת לחוק כרגע המעביד חייב לה 1736 שקל.

    שלום.
    יש לי ידידה בת 16 שעבדה בעבודה שהמעסיק שלה לא ביקש ממנה ״כרטיס עובד״ וגם היא לא ידעה שהיא צריכה לעשות אחד כי אינה היתה מודעת לחוק.
    כרגע המעביד חייב לה 1,736 שקל (שהוא לא שילם לה על שעות נוספות/שבתות ובלי נסיעות) והוא לא רוצה לשלם לה בגלל שהיא התפטרה.
    האם יש משהו שאפשר לעשות בנידון?
    תודה רבה לעוזרים.
    אלכס.
    תשובה:

    שלום אלכס,

    קודם כל – כל הכבוד על העניין ועל הניסיון לעזור לחברים. אני חושב שאם יותר בני נוער היו לוקחים אחריות אחד על השני גם בתחום העבודה היה הרבה פחות ניצול.

    לגבי השאלה שלך – זה שהמעסיק העסיק את הידידה שלך בלי לוודא שיש לה "פנקס עבודה" – זאת העבירה שלו (המעסיק) על החוק ולא של הידידה שלך.

    חוק עבודת הנוער מחייב את המעסיק לשמור על החוק. החוק יוצא מנקודת המוצא שהמעסיק הוא הצד החזק והבקיא בסיטואציה ולכן הוא צריך להיות "המבוגר האחראי" והוא האחראי בפני החוק.

    זה שהוא לא הקפיד לודא – לא נותן לו תירוץ לעבור על החוק פעם נוספת ולא לשלם.

    אי אפשר לחייב עובד להמשיך לעבוד במקום מסוים בניגוד לרצונו. העבדות לא חוקית בישראל.

    אבל, אם הידידה שלך התפטרה בלי להודיע מראש (יום על כל חודש בשנה הראשונה), מותר לו, חוקית, להוריד משכרה את העלות של הימים האלה – אבל לא יותר.

    במידה ולידידה שלך חייבים כסף היא יכולה למלא טופס תלונה ואחד מחברי האיגוד המקצועי לנוער באזור מגוריה ינסה לסייע לה באופן פרטני (אנחנו אפילו מוסמכים לייצג אותה בבית הדין לעבודה אם יהיה בכך צורך).

    בהצלחה.

    באתר שלנו ניתן למצוא תקציר של זכויות העובד שלך, חוקי העבודה ודיני העבודה, שאלות ותשובות וכן אפשרות לרשום את שעות העבודה ב"כספומטר" ולהגיש תלונה דרך האתר.

     

     

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!