שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    פרויקט "רשתות"

    האם מותר לא לשלם לעובד שלא הוציא פנקס?

    סמינרי אדם ועבודה בבתי הספר המקצועיים

    2 במרץ 2014

    תכירו את פרויקט רשתות - המופעל על ידי מדריכי הנוער העובד והלומד בשיתוף פעולה עם ארגון הג'וינט העולמי

     

    תוכנית רשתות היא תוכנית הכנה למפגש עם "עולם העבודה"
    התוכנית פותחה במסגרת תכנית הגג "נקודת מפנה" של עמותת אשלים-ג'וינט והותאמה לצרכי ביה"ס המקצועיים והטכנולוגיים ע"י מרכז ההדרכה של הנוער העובד והלומד.
    מטרתה המרכזית של התוכנית היא גילויים ופיתוחן של השאיפות בקרב בני הנוער הנכנסים להתנסות בעבודה ונתינת כלים ומושגים אשר יאפשרו להם לממש שאיפות אלו כבר היום ובעתיד.
    במהלך המפגשים לומדים בני הנוער על מבנה עולם התעסוקה, ידע אשר יאפשר להם להתמקם ולהבין את חשיבות בחירתם לצאת לעבוד, וכמו כן להבין אילו השפעות קיימות בעולם זה אשר משנות אותו וכיצד עליהם להתאים עצמם לשינויים אלו.
    התוכנית כוללת התנסות מעשית בפיתוח רשתות קשרים (networking ),הן עם בני גילם של הנערים והנערות והן עם מבוגרים איתם הם נפגשים יום יום במקומות העבודה וחיזוק יכולות ההיקשרות וההצגה העצמית.

      

    מטרות התוכנית

     

    מטרת התוכנית היא להכשיר את התלמידים בבתיה"ס לכניסתם לעולם העבודה, לפתח את המסוגלות התעסוקתית שלהם ולעצב את עמדתם ותפישתם ביחס לעולם העבודה. כל זאת דרך סדנאות ושיעורים, שיעסקו בנושאים הבאים:

    1. הכרות עם עולם התעסוקה היום- רכישת ידע על מבנה עולם התעסוקה ועל תפקידו המרכזי של האדם העובד בה.
    2. פיתוח כשרים חברתיים וכלים מעשיים שיאפשרו לתלמידים להיקלט בצורה המיטבית בשוק העבודה.
    3. חשיפה לערכי העבודה וגיבוש תפישת עולם חברתית-ערכית ביחס לעבודה: אחריות ויוזמה, סולידריות, שמירה על חיי אדם.
    4. פיתוח שאיפות ותחושת מסוגלות אישית בתחום התעסוקה.

     
    פיתוח כישורים ומיומנויות הם חלק מרכזי בתוכנית "רשתות". הכשרים והמיומנויות אותם יחזקו התלמידים הם:

    יכולת עבודה בצוות– הנערה הנכנסת למקום עבודה נדרשת להשתלב במערך העובדים הקיים במקום זה. פיתוח וחיזוק היכלות בעבודות צוות יתנו לה בסיס איתן להשתלב במקום העבודה.

    יכולת הצגה עצמית- נער שזו לו הפעם הראשונה בו הוא נפגש עם עולם המבוגרים יידרש להציג את עצמו וליצור רושם חיובי. נער אשר עבר הכשרה אילו דברים הוא יכול להאיר באישיותו ותכונותיו וכיצד הוא יכול להציג את עצמו בפני מעסיקיו והעובדים אליהם הוא מצטרף יגיע בטוח יותר למקום העבודה ויעשה רושם ראשוני חיובי.

    התמודדות עם כעסים ותסכול- הנערים והנערות הנכנסים בפעמים הראשונות ל"עולם העבודה של המבוגרים" חווים לא פעם תסכול וכעס בזמן העבודה, על מנת למנוע בעיות ולדעת לצפות אותן, יעברו התלמידים סדנאות המדמות אירועים ויאפשרו להם להימנע ממצבים אלו ולדעת כיצד להתמודד איתם מראש.

    חיפוש מידע- כלי בסיסי בחברה המודרנית היום הוא הנגישות למידע והשגת המידע הדרוש לך. התלמידים ירכשו כלים בסיסים בחיפוש מידע באינטרנט ובאתרי תקשורות נגישים אשר קשורים לעולם העבודה כמו משרד העבודה, משרדי ממשלה שונים, עיריה ועוד.

    תכנון לטווח ארוך – בני הנוער לרוב אינם מסוגלים לתכנן לטווח הארוך , "הם חיים את הרגע", ההתנסות בעולם העבודה דורשת מהעובד בה לתכנן לטווח ארוך, אם זה בהתמדה והגעה למקום העבודה, אם זה תכנון ההוצאות בייחס לשכר ואם זה רכישת כלים נוספים שיעזרו לך להתפתח בתחום בו אתה עוסק. תוכנית רשתות שמה דגש עלהתכנון לטווח ארוך ותחשוף את התלמידים לחשיבות הרבה שיש בכך בתכנון עתידם וכיצד הם יכולים לנצל בצורה הטובה ביותר את משך לימודיהם והכשרתם.
     

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!