שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    תג מחיר = טרור

    מכתב פתוח - נועה רוטשטיין על המסע

    פיצה בלי תוספות | גרישה פיינברג

    6 באפריל 2014

    בשעות אחר הצהריים התאספו חברי הנוער העובד והלומד ותנועת דרור-ישראל, תושבי כפר ג'יש והסביבה ופעילים נוספים לחזק את ידי תושבי הכפר בעקבות אירועי תג מחיר שתחוללו בכפר.

    בשעות אחר הצהריים התאספו חברי הנוער העובד והלומד ותנועת דרור-ישראל, תושבי הכפר והסביבה ופעילים נוספים בעקבות אירועי תג מחיר שהתחוללו בכפר לפני מספר ימים על מנת לחזק את ידי תושבי הכפר ולהזכיר כי הרוב במדינה מאמין בקיום משותף ובשלום.


    בכפר גוש חלב (ג'יש) שבגליל המערבי נוקבו ביום חמישי צמיגיהם של כ-50 מכוניות וכתובות נאצה רוססו על בתים ורכבים כחלק מפעולת "תג מחיר".
    "תג מחיר" הן פעולות טרור שמתבצעות על ידי ישראלים יהודים כנגד ערבים. בשבועות האחרונים אירעו מספר מקרים של פעילויות טרור שכאלה ברחבי הארץ כנגד אתרים נוצרים. פעולות אלו פוגעות במרקם היחסים העדין, אך החזק, הקיים בתוך החברה הישראלית – ומנסות לקרוע, להפריד ולהרוס אותו. הם מנסים לפגוע דווקא בתושבי ג'יש והסביבה אשר מוכיחים יום יום כי אפשר לחיות יחד באמונה בקיום המשותף בין העמים.


    כתגובה לכך החליטו פעילי הארגון "לעולם אדם", חניכי הנוער העובד והלומד וחברי תנועת "דרור ישראל" לא לשתוק ולהשמיע בכפר קול אחר, של ישראליות שוחרת שלום וקיום משותף. תושבים מהיישובים הסמוכים לכפר, ופעילי תנועות שונות הצטרפו אל פעילי הארגונים. ההפגנה הייתה שקטה והתקיימה במרכז הכפר. הפעילים אחזו שלטים שקראו להפסקת הטרור היהודי ולחיזוק הקיום המשותף. תושבי הכפר התרגשו והצטרפו למפגינים. המכוניות שחלפו ליד השלטים צפרו לאות הזדהות.


    "אנחנו יודעים שרוב היהודים לא חושבים שזה נכון" אומר אחד התושבים "הכפר שלנו הוא כפר שקט ומעולם לא ידענו דברים כאלה. אנחנו עומדים ביחסי שכנות מצוינים עם כל היישובים היהודים בסביבה – רק אתמול היינו בבר מצווה של חבר מהקיבוץ הקרוב".

     

     


    מאז המקרה בגוש חלב נערכו מספר הפגנות תמיכה של תושבי האזור והכפר עצמו. לנו היה חשוב להגיד שהמעשה הזה לא רק שהוא לא לגיטימי במדינה דמוקרטית, הוא גם לא יהודי ולא ציוני. להיות יהודי זה לדעת לכבד את העמים הנוספים שחיים אתך על אותה הארץ ככתוב: "כְּאֶזְרָח מִכֶּם יִהְיֶה לָכֶם הַגֵּר הַגָּר אִתְּכֶם וְאָהַבְתָּ לוֹ כָּמוֹךָ". והציונות מבקשת חברת מופת, חברה אשר עושה צדק עם המיעוטים – שהם חלק בלתי נפרד מהחברה שלנו.


    הבוקר התקיימה הפגנה נוספת בכפר לאות הזדהות עם התושבים אליה הגיע גם השר לבטחון פנים אהרונוביץ'.
    "השם האמתי איננו 'תג-מחיר' אלא פשיעה לאומנית ואירועי טרור לכל דבר. יש כאן איום אמתי על הדמוקרטיה"
    השר לבטחון פנים, יצחק אהרונוביץ'

     

    אני קורא לכם, חניכי ומדריכי התנועה לעסוק בנושא, להעביר פעולות לחניכים שלכם על האירועים שמתרחשים כאן אצלנו במדינה ממש מתחת לאף ולא להתעלם מהכוחות הקיצוניים במדינתנו מסכנים את הדמוקרטיה ומרחיקים את השלום. עלינו לעמוד מול המבקשים את האלימות ושנאת האחר בכל מקום, להגיע בהמונינו ולומר – לא!


     

     

     

     

    בברכת "לעבודה להגנה ולשלום – עלה והגשם"
    יובל ארד – רכז קנים טבעון ורמת ישי

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!