שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    נהריה אומרת לא לגזענות ולאלימות

    מכשירים מדריכים, גם בשעת חירום

    תג מחיר בקן פוריידיס

    17 ביולי 2014

    רכזת אזור צפון של המחדשים בתנועה בתגובה לכתובות הנאצה על סניף נהריה - "אנחנו לא נשתוק ולא נאפשר לאף אחד להחריב את ביתנו היקר."

    ביום שני, ה-14/7, התגלו בסניף המחדשים של תנועת הנוער העובד והלומד בנהריה כתובות נאצה ושטנה כנגד ערבים.

    דווקא שם, בלב הגליל בעיר היפה נהריה, בסניף של תנועה שחרטה על דגלה את הסיסמא "ביתנו פתוח לכל נערה ונער". דווקא שם, בסניף שבין שלל פעילותיו המגוונות מפגיש נוער יהודי ונוער ערבי ומחנך אותם הלכה למעשה לשוויון ערך האדם וליצירת חברה טובה יותר. דווקא שם, בחרו המסיתים להכתים את קירות הבית בשנאת חינם.

    כמדינה וכחברה אנחנו נלחמים מול ארגון טרור נפשע ששם אותנו תחת מתקפה קשה וכואבת ומציאות חיים שאסור לקבל אותה. אך זו לא המלחמה היחידה שמתחוללת בארץ הזו.
    גם מבית, בתוך תוכי החברה הישראלית מתחוללת מלחמה על דמותה של המדינה, אופיו של עמנו ועל רוחה של החברה שאנחנו רוצים לכונן כאן.

    לצד המלחמה על הגבולות עלינו להתייצב לקרב נוסף. קרב קשה וחסר רחמים כנגד האלימות והגזענות שפושה בקרבנו – ללא הבדל דת, גזע, צבע ומין.

    התייצבות איתנה ומשותפת של כל חניכי התנועה. כזו שלא נותנת לאף אדם באשר הוא אדם להפר את חוקי המשחק הדמוקרטיים שמאפשרים לנו לחיות במשותף, ערבים ויהודים, חילונים ודתיים, על אדמתנו.

    החברה הישראלית חייבת להבין – למילים יש כוח. מילים מכשירות את הקרקע למעשים ואנו לא נעמוד בשקט בזמן שנסללת הדרך למעשי אלימות וטרור בשני העמים.

    אנחנו לא נשתוק ולא נאפשר לאף אחד להחריב את ביתנו היקר. נשמור ביחד על החברה הישראלית והמרקם הייחודי של העיר נהריה. לא נתן לדברים כאלה לשבור את כוחה ורוחה של תנועת הנוער העובד והלומד. אנחנו קוראים לשותפים ושותפות להצטרף לקריאתנו לגנות מעשה זה ומעשים דומים לו מכל תוקף.

    מיד לאחר שגילינו את הכתובות, התכנסו מספר חניכים מהשכבה הבוגרת מרחבי העיר, וביחד עם תושבי השכונה הסרנו את הכתובות, לא לפני שיצאנו עם מסר נגדי משלנו –
    "נהריה אומרת לא לגזענות ולאלימות!"

    רותם גינת, רכזת אזור צפון, המחדשים – הנוער העובד והלומד



    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!