שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    סמינר תנועות הנוער לציון יום השנה לרצח רבין

    טקס להנצחת פועלם של אסירי ציון

    90 שנה בפעולה - הלוגו החדש לשנת התשעים

    22 באוקטובר 2014

    עומר רונן, מקבוצת סטלה, שכבת יא', בקן גיל עמל מסכם את הסמינר בו נפגש עם נציגים מכלל תנועות הנוער בארץ לציין את יום השנה לרצח של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל.

     אני עומר רונן, חניך בקבוצת סטלה, שכבת י"א, קן גיל עמל.

    ביומיים האחרונים לקחתי חלק בסמינר דמוקרטיה אשר בו נפגשו נציגים מתנועות הנוער השונות: בני עקיבא, הצופים, המחנות העולים, השומר הצעיר, האיחוד החקלאי, עזרא והנוער העובד והלומד.
    הסמינר עסק באידיאל של מדינה יהודית-דמוקרטית, הכרות עם רצח רבין והתקופה שקדמה לה, איומים על הדמוקרטיה הישראלית כיום, וחידוד תפקיד חניכי תנועות הנוער במאבק על הדמוקרטיה.
    בסמינר פגשנו בני נוער מתנועות נוער בעלות ערכים ודעות שונות ונחשפנו לעולמות שאיננו מכירים ופוגשים ביום יום שלנו.
    מתחילת הסמינר הייתה בקבוצות השיח המעורבבות בהן היו חניכים מכל תנועות הנוער אווירה של פתיחות ורצון לשמוע את דעת הצד השני תוך כדי השמעת הדעה שלך.
    כבר בפעולות הראשונות אצל רבים מאתנו התנפצו הדעות הקדומות על הדעות והערכים בהם דוגלות תנועות אחרות והתחלנו לראות ולהבין את המכנים המשותפים לכולנו.
    עקב כך הבנו שאם ממבט ראשון ההינו תנועות ואנשים שונים מאוד אך בכל זאת הצלחנו למצוא מכנים משותפים וליצור שיח משותף ניתן ליישם זאת במדינת ישראל וליצור שיח נרחב של מגזרים שונים באוכלוסיה ולהגיע להבנת הצדדים השונים בחברה.
    השיח המשותף הזה יגרום להיכרות עם חלקי החברה השונים ויקרב אותם אחד אל השני ויתרום ביצירת עולם מושגים משותף בנוגע לנושאים חשובים וקריטיים לחברה ולמציאות בה אנו נמצאים כיום.
    הבנו גם שהשיח הזה לא יקרה אם לא נעשה משהו בנוגע אליו, שהסמינר הזה הוא רק ההתחלה , ושתפקידנו עכשיו הוא להפיץ את מה שלמדנו בסמינר ואת ההבנות שהגענו אליהן ולגרום לקירוב של כל חלקי החברה במדינת ישראל.
    אני קורא לכל תנועות הנוער אשר מאמינות בדמוקרטיה וערכיה ומאמינות בעתיד משותף ובחברה צודקת לתרום למען יצירת שיח כזה במקומות השונים בארץ ולקרב בין תנועות הנוער השונות, אני קורא ליצור עוד מפגשים משותפים בערים וביישובים השונים בארץ ולקרב את חלקי החברה השונים ולפתוח את העיניים למכנים המשותפים שיש בין כולנו.

    אני מאמין שאם כולנו, כיחידים, כסניפים, כתנועות וכחברה כוללת אחת נפעל למען השגת המטרה המשותפת הזאת אנו נצליח להשיג אותה ובכך ליצור מקום טוב יותר בארץ לנו ולדורות אחרינו.
    בסמינר הזה עברתי את אחת מהחוויות המשמעותיות ביותר בחיי בתנועה והתחברתי לאנשים מהקצוות השונים של החברה הישראלית, התחברתי לאנשים שאם הייתי פוגש אותם במסגרות אחרות לרוב לא הייתי מגיע איתם לדיונים מעמיקים ולפתיחות כזאת.

    בתום הסמינר הזה אני מרגיש שהכרתי נקודות מבט שונות לנושאים חשובים במדינה ולמדתי שלמרות שהתנועות מהן הגענו שונות אנחנו עדיין נוער בעל בסיס ערכים דומה ומאמין שצריך להפוך את המדינה למקום טוב יותר.

    תודה לכל מי שלקח חלק בסמינר הזה על חוויה מדהימה ומגבשת.
    ומקווה לראות את כולם בעצרת.

     

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!