שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    טעם בורוכוב

    עובדי בורגראנץ במועדון הדורבן - נוער עובד ולומד

    שנת שירות בנוער העובד והלומד

    8 בדצמבר 2014

    ביום שישי האחרון התקיים יריד אוכל ענק בהשתתפות הורים וחניכים בקן בורוכוב - גבעתיים, במהלכו גויסו כ11,000 ש"ח למען המאבק באלימות נגד נשים.

     אז מה בעצם קרה בקן שלנו ב5 לדצמבר?
    לפני כמה שבועות, עלה הרעיון שאנחנו בתור חניכי הקן צריכים ליצור יותר קשר עם הקהילה שמסביבנו ועם ההורים שלנו בפרט, כי בכל זאת הם ההורים שלנו, שולחים אותנו לתנועה שאנחנו כל כך משקיעים בה את היום יום שלנו ולחלקם אפילו אין שום מושג איך הקן נראה. אז השאלה הייתה- מה הורים אוהבים שגם אנחנו החניכים אוהבים? אוכל זו תשובה חד משמעית.
    הזמנו את ההורים של כל החניכים מכלל השכבות והצענו להם להביא אוכל, שיימכר בקן ביריד ענק שכל הכסף שייאסף בו ילך לתרומות לארגון למאבק נגד אלימות כלפי נשים. כל מנה עלתה חמישה שקלים- בין אם זה עוגה או פסטה. כמובן שגם חניכים ביקשו להכין אוכל ולמכור ולהפגין את הכישרון הקולינרי שלהם, וכך היה.
    אחרי כל הטלפונים להורים, רשימות של אוכל, ווידוי הגעה של כל הכיתה- עדיין, אני לא הייתי רגועה. פחדתי שלא יבואו מספיק אנשים, שלא נצליח לאסוף מספיק כסף, שלא יהיה מספיק אוכל, שיהיה בלאגן ובקיצור באמת חששתי שהאירוע לא יעמוד ושלא יהיה מוצלח. אז טעיתי.
    יום שישי הגיע, כבר בשעה שלוש התחילו לנהור אל הקן משפחות עם סירים, עוגות, ריחות שכבר גרמו לכל הבוגרת שהגיעה לקן בשעה עשר בבוקר כדי להתחיל להכין את הקן לקראת האירוע להיות ממש רעבים. חניכים והורים קנו כל כך הרבה אוכל והיה כל כך טעים וכיף, באמת לא רציתי שהאירוע יגמר. אני נדהמתי בשיא הכנות מכמות האנשים וכמות ההשקעה שהייתה מהצד של המשתתפים באירוע.
    בנוסף למכירת האוכל, הייתה תחרות עוגות בנושא קן בורוכוב. קבוצות שלמות הכינו עוגות בצורה הפיזית של הקן, היו מלא עוגות של חולצות תנועה, ובאמת צמרמורות עברו בי שראיתי עוגות של חניכים בצעירה שהוכנו במשך לפחות ארבע שעות כשכתוב עליהן "המקום שלי לשנות". בתחרות שפט ראש העיר שגם הכריז על המנצחים, ואחר-כך כולם אכלו את כל העוגות המוצלחות.
    אני חושבת שאירוע כמו "טעם בורוכוב" לא רק מקרב את ההורים למקום שהילדים שלהם מבלים חלק גדול מהילדות שלהם, אלא נותן להם גם הצצה ממש קטנה לקן ולדברים העצומים שחניכי הקן יכולים לעשות יחד ולכמה השפעה יש לקבוצה שבוחרת להיות קבוצה ולעשות משהו יחד, בין אם זה להכין יחד עוגה ובין אם זה לצאת לטיולים, לעבור פעולות ופשוט להיות חברי קבוצה שזה אחד הדברים הכי משמעותיים שיכולים להיות לבן אדם.
    האירוע הגשים את המטרות שלו וכולנו היינו שבעים ומאושרים באותו יום שישי. כולם מוזמנים שנה הבאה ל"טעם בורוכוב", יהיה טעים!

    עלו והגשימו!

    כנסו לסרטון שמסכם את "טעם בורוכו… 

    שירה כהן, י"ב, קבוצת שנורקל

     

     

     

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!