שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    לוקחים אחריות על הטבע

    סיפורה של מור - שחקנית תאטרון בכחול-אדום

    מזכירות הנוער העובד והלומד - לקראת הועידה העשירית

    28 בדצמבר 2014

    דניאל בהר, מגרעין שלף, מגיב לאסון הטבע בערבה

    "איננו יורשים את האדמה מאבותינו. אנו משאילים אותה מילדינו."

    פתגם של ילידי אמריקה.

    ביום רביעי ה-3 בדצמבר, פרץ זרם נפט מדליפה בצינור של חברת "קו צינור אילת-אשקלון" (קצא"א) בערבה, סמוך לכביש 90, אל תוך שמורת הטבע עברונה. על פי ההערכות, בעקבות כחמישה מיליון ליטרים של נפט גולמי, נוצר שטח פגיעה בטבע המשתרע על פני כאלף דונם. תצלומי אוויר מהיום שאחרי, הראו פסים שחורים של נפט המתפרסים על פני קילומטרים רבים, ובולעים בתוכם את הנוף.
    ככל שעובר הזמן נחשפים מימדי הפגיעה האדירים באזור. כ- 20 אלף טונות של קרקע הוצאו מהשמורה, והגשמים של השבועות האחרונים מקשים על טיהור יסודי של השטח משאריות הדליפה. ברשות הטבע והגנים מעריכים כי הזיהום פגע ביותר מ-400 עצי שיטים החיוניים ביותר לקיום השמורה, וכי נשקפת סכנה ממשית לחייהם של חלק גדול מבעלי החיים שבאזור. על פי כל ההערכות ייקחו חודשים ארוכים לשקם את השמורה, לאחר אסון טבע זה שהוא הגדול ביותר שנראה בארצנו בעשרות השנים האחרונות.
    אני קורא בזאת למוסדות אכיפת החוק ולממשלת ישראל להביא לכך שהאחראיים למעשה ייחקרו ויועמדו לדין על הכשלים שהובילו לפגיעה החמורה בשמורת הטבע ובתושבי הערבה.
    לא ניתן יד להשתקת החומרה של המפגע האקולוגי והשפעתו על חיינו. אנו מאמינים שהטבע הוא לא משאב שניתן להפקירו, אלא מערכת של איזונים המשמרים את החיים על פני כדור הארץ ונמצאים באחריותנו. לא נוכל לשתוק לנוכח ההרס שנגרם לאדמה, לצמחייה ולבעלי החיים, כי כל הרס כזה משפיע באופן ישיר ועקיף עלינו תושבי המדינה.
    בכדי שנוכל להבטיח את המשך קיומנו במדינה ובעולם, עלינו להימנע בכל מחיר מפגיעה בסביבה, ולחפש תמיד אחר פתרונות ברי-קיימא לצרכינו ואורחות-חיינו.
    אנו מאמינים כי דליפת הנפט בערבה צריכה להוות קריאת השכמה שתבהיר לנו תושבי המדינה, לממשלה ולבכירים בכלכלה ובתעשייה את השלכות המעשים שלנו ואורח חיינו על הסביבה.



    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!