שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    סמינר מד"צים הקנים הדרוזיים

    תמונה ביום

    סיפורה של מור - שחקנית תאטרון בכחול-אדום

    3 בינואר 2015

    ב-24/27/12 התקיים סמינר מד"צים של הקנים הדרוזיים. בארבעה ימים קיבלו החניכים את הכלים ואת ההדרכות הכי טובות בדרך להפוך אותם למדריכים צעירים למופת.

     היה חשוב לצוות המארגן בתחילת הסמינר להביא את החניכים לידי היכרות מעמיקה עם תנועת הנוער העובד והלומד. הם קיבלו הסבר מקיף על התנועה, על מטרותיה ועל החזון החברתי שלה.
    מעל להכל, היה חשוב להעצים את הביטחון האישי של החניכים ולאתגר אותם באמצעות האחריות החדשה שהם לוקחים על עצמם. הפעולות וההכשרה שהם עברו בארבעת ימי הסמינר יצרו רף חדש לחניכותם בתנועה, מה שהביא להגדלת האחריות האישית של כל חניך וחניכה כלפי עצמם וכלפי צוות המדריכים.
    הצוות הכין לנערים ולנערות הפעלות חינוכיות מגוונות והם אלו שהעבירו אותם לשאר חבריהם. ההתנסות העצמית בהדרכה מהווה את העוגן במרכזי בכל ימי הסמינר.
    מעבר להעצמת יכולת ההדרכה של החניכים, צוות המדריכים של הסמינר שם דגש על הפעילות למען הקהילה כביטוי של שוויון ערך האדם כערך עליון, ולכן הצוות לא חסך בפעילות שמחנכת לנתינה למען הקהילה.
    "כולנו בני אדם ועל כולנו מוטלת אותה המשימה" .
    מעבר לכל ההפעלות וההדרכות המרתקות בלטה גאוות הנערים במסורת שלהם, עדות לכך היא שבמהלך פעולה שעסקה במסורת הדרוזית, למרות שרגליהם וגופם היה עייף, חניכי הסמינר הקשיבו לדברי השייח ותשומת ליבם לא נדדה לשום מקום.
    אין ספק שאחרי הסמינר המוצלח שהיה אנחנו יכולים להגיד בגאווה רבה שיש לנו נוער שיכול להיות במקום אחר ומוביל בחברה. מעבר להכל, יש לנו את היכולת להגיע לכל נער ונערה ולדאוג שלכל אחד יש מקום שווה בתנועה. וכך נעשה.

    רכזי הקנים מספרים על הסמינר:

    תמאר פארס-שנאן, רכזת קן חורפיש
    "הכשרת המד"צים הייתה מטרת הקורס. לגלות לנערים ולנערות את הכישורים שלהם – בלהנהיג ולהוביל לשינוי. זו הייתה המטרה שלי. גיליתי בחניכים חוזק, אחריות, אהבה, שמחה ותשוקה לשינוי. מקווה שבהמשך הדרך שלנו החזק יעצים את החלש, והחלש יראה לכולנו את ה"אני האמיתי" שלו ואת מה שהוא רוצה להיות. יש לנו נוער שרוצה לשנות ולהשתנות, רוצה להוביל ולהצליח. אנחנו בנוער העובד והלומד עובדים בשביל זה. זאת הפעם הראשונה שלי בהדרכת קבוצות מסוג זה. ראיתי את ההתרגשות בעיניים שלהם. אני מלאה בתקווה ויודעת שאנחנו בכיוון הנכון. אני מאמינה בשינוי ומאמינה בערכים של התנועה ואני אעבוד יותר ויותר כדי להעביר את האני מאמין של הנוער העובד והלומד לכל נער ונערה."

    עאדל עבאס, רכז קן יאנוח ג"ת .
    "אין מלים להרכיב את המשפטים על מנת להביע את ההתלהבות וההתרגשות של החניכים. הקורס היה בשבילם חוויה בלתי נשכחת. הלו"ז היה עשיר בתכנים חינוכיים ובתרבות לערכים. מבחינתי המסר המרכזי היה – העיקר להיות אדם."

    נור הנו, רכז קן גוליס
    "בארבעה ימים עמוסים בתכנים חינוכיים, ארבעה ימים בהם זרענו את זרעי השינוי שכה צמאה לו החברה שלנו. בארבעה ימים הפכנו את החינוך לערכים ואת הלמידה למידבקת, התחלנו ברעיון בלהגיע לכל נער ונערה והצתנו את שאר הרעיונות שיהפכו את הנוער העובד ולומד לעוגן בסיסי בחינוך לערכים בתוך החברה שלנו.

    סחר אבו גנב, רכזת קן מע'אר
    זו הפעם הראשונה שאני שוהה מחוץ לבית 4 ימים עם 40 חניכים ושתי בנות י"ג בקורס מד"צים. פעם ראשונה שאני מתנסה בהדרכת מד"צים. במהלך הסמינר הצלחתי לשמור עליהם ולהדריך אותם איך להיות מדריכים ואיך יתנהגו בארבעה ימים והצלחנו לשנות את הדעה הקדומה על הכפר שלנו.
    החוויה מבחינתי היא בלתי נשכחת ונהנינו מכל רגע .
    מאוד ריגש אותי שהחניכים אמרו שהפכתי לדמות החיקוי שעזרה להם לשנות את התנהגותם .
    החניכים קיבלו כלים ועזרנו להם איך לעמוד מול קבוצה ולדבר ללא בושה וללא פחד מהקהל .
    הנוער העובד והלומד " לעבודה , להגנה , ולשלום " עלה והגשם .

    חמודי עאמר, רכז הארגוני בקנים הדרוזיים
    "תנועתנו שמה לה מטרת על: לשמור על חיי החניכים והמדריכים! הוראות הבטיחות, בטחון ובריאות בסמינר היו קפדניות ביותר, בסטנדרטים הכי גבוהים וללא פשרות. והתוצאות מדברות בעד עצמן.
    מתחילת הסמינר, מרגע הגעת החניכים לתחנות האיסוף של ההסעות, ועד הגעתם לשטח הסמינר ופיזורם לכפריהם הביתה, פעלנו ע"פ כל ההנחיות ללא פשרות או התחשבות באף גורם או תנאי. דאגנו שהחניכים יקבלו את כל מבוקשם: אוכל שתייה, לינה נאותה, כלים לעבודה, שמירה על ביטחונם ובריאותם.
    בהזדמנות זו אני מבקש להביע את תודתי והערכתי הרבה על התמיכה והעזרה החומרית והמוראלית מצד הצוות של התנועה שליוו אותנו לפני, במשך, ובסיום הסמינר. מי ייתן ונמשיך בפעילויות אלה שמטרתם המקודשת תביא לתועלת הקהילה."

      

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!