שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    תמונה ביום

    רהט היפה

    סמינר מד"צים הקנים הדרוזיים

    7 בינואר 2015

    תומר פאור, חבר חוות ההכשרה בחיפה, גרעין בעליל, עורך יומן בעמוד הפייסבוק שלו שמתעד את חייו בשנת השירות של הנוער העובד והלומד

    שלום אני תומר פאור, בוגר קן גבעה צרפתית בירושלים, גרעין בעליל, חי בחוות הכשרה בחיפה וקומונר בקן זיכרון יעקב.

    והחלטתי לערוך יומן על השנה המיוחדת הזאת.

    אז ככה, הפרויקט שלי התחיל בעקבות מחשבה על איך תראה השנה הזאת ואיך אני רוצה לזכור אותה. לכן החלטתי שבכל יום אעלה תמונה אחת לדף הפייסבוק שלי עם תיאור קצר על היום – אם זה בחווה, כשאני בבית או במשימה. אני משתדל שבדרך כלל "תמונה ביום" יראה רגע השיא של אותו היום. בפוסט אני חושף את החוויות, המחשבות או הרגשות שלי מאותו היום, גם כאשר הן קצת מאכזבות.

    בנוסף הפרויקט נועד בגדול לחשוף את חברי ומשפחתי אל מה שאני עובר וחווה במהלך השנה הזאת. אחרי הכל עשיתי בחירה שלא מובנת מאליו: לדחות את הגיוס בשנה וללכת לעשות משהו שאני אוהב ומאמין.
    את ההחלטה הזאת קיבלתי אחרי הרבה מאד לבטים. כבר אחרי כמה ימים, הבנתי שהגעתי למקום הנכון עבורי כי כאן אני נהנה להיות: לחיות חיי שיתוף, לגלות מחדש את החברים שאיתי, להדריך את השכבה הבוגרת, להוביל את הפעילות השוטפת של הקן, להכיר צד אחר של התנועה בה גדלתי ולהיות משמעותי ומשפיע בחברה הישראלית.

    יש כמה תמונות שמהוות אבני דרך באלבום עד היום. אחד מהם היא התמונה של חג המעלות של קן זיכרון יעקב (יום 85) שמסכם את כל מה שעברנו, הצוות עם החניכים ובעיקר עם הבוגרת הכי טובה בתנועה, בשביל להגיע לרגע המדהים הזה שמציין באופן רשמי את תחילת שנת הפעילות בקן וממקם את קן זיכרון במקום מרכזי במושבה. כמו ששכתוב בתיאור התמונה: "יום 85 – היה חג מעלות מרשים וייחודי לקן זיכרון. היה חוויה לעבוד עליו וחוויה נוספת לקחת בו חלק. למדתי, השכלתי וגם התרשמתי. היה שווה כל רגע".



    להפתעתי הפרויקט מגיע לאנשים רבים שעם רובם אין לי קשר ישיר כך קורה שלפעמים ניגשים אלי ושאלים: אתה זה מהתמונות? אפשר להופיע היום בתמונה? באיזה יום אנחנו? ועוד הרבה שאלות מהסוג הזה. בהתחלה הרבה האמינו שאני אשכח אך זאת הזדמנות להודות להורי וחברי גרעין בעליל, משפחתי וחברי מבית על סבלנותם ועל כך שהם מצפים לתמונה הבאה ולרוב מעודדים אותי להמשיך עם היומן ולוקחים בו חלק פעיל.

    מתוך תיאור האלבום: "אלבום זה נועד לשתף אתכם בחוויה חד פעמית ויוצאת דופן. שנה שלמה בה אחיה את החלום והאתגר אכיר אנשים חדשים ואיחשף לתרבויות שונות. חיי שיתוף הנה אני בא, יאללה הגשמה."
     

    תומר פאור, גרעין בעליל
    ינואר 2015

     

      

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!