שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    זוכרים דרך הרגליים

    לעזוב או להישאר?

    לא רק חשבון נפש אישי

    12 בנובמבר 2015

    מיזם "דרך רבין" - נחנך שביל זיכרון חינוכי באורך 3 ק"מ סביב תחנות בחייו של רבין.

    השבוע, ביום רביעי ה-11/11, נחנך שביל זיכרון חינוכי באורך 3 ק"מ המתחיל בצומת רביד ומסתיים בכניסה לקיבוץ רביד שבצפון. שביל הזיכרון משלב בין טיול בטבע לבין חוויות תוכן מוחשיות ומשחקיות. לפני שבוע ציינו 20 שנים לרצח הנורא של ראש הממשלה יצחק רבין – כשבמרכז העצרת לזכרו עמד המאבק על הדמוקרטיה. רצח רבין צריך להיות תמרור אזהרה למקומות המסוכנים שאפשר להגיע אליהם אם לא נלמד לחיות ע"פ כללי הדמוקרטיה. אך איך אפשר, 20 שנה אחרי, לחנך גם לדמותו כמנהיג כשלכלל בני הנוער כבר אין זיכרונות מוחשיים מחייו?
    בדיוק על השאלה הזו מנסים לענות עם מיזם חינוכי חדש בקיבוץ רביד. שביל "דרך רבין" הוא שביל זיכרון חינוכי באורך 3 ק"מ. לאורך הדרך משובצים מיצגים חזותיים ומתקנים משחקיים אשר מאפשרים לקבוצה או למטייל הבודד לעבור חוויה מוחשית דרך חייו של רבין.
    לאורך השביל ניתן לראות את פעולתו של רבין כחייל ומצביא אשר ימחישו ע"י חלל דמוי בונקר החצוב בסלע כשעל הקירות תלויים סמלי ההגנה, הפלמ"ח וצה"ל. את רבין המדינאי ימחישו דרך ספסל אבנים גודל המשקיף לנוף מול משקפת אבן גדולה. דרך המשקפת יוכלו המטיילים להסתכל למרחק, אל האופק. השביל מסתיים במיצג אשר משקף את הרצח. מי שמגיע לתחנה עובר דרך לוחות ברזל גדולים ומוטים שהולכים וסוגרים על העוברים בתוכם. על הלוחות מודפסים כתובות גרפיטי התמונות המתארים את ההסתה אשר קדמה לרצח. בקצה הלוחות, ניצב לוח שחור ובו שלושה חורי ירייה. במיצג יוצב גם נאומו האחרון של רבין חצוב על סלע.
    את השביל והתחנות בנתה הקרן הקיימת לישראל כחלק משיתוף הפעולה.
    שביל הזיכרון הוא נדבך נוסף בפעילות הענפה של תנועת דרור ישראל להנצחת זכרו של רצח יצחק רבין ז"ל: הקמת עשרות "אוהלי זכור" ברחבי הארץ בשבוע בו חל יום הזיכרון לרצח, ארגון מבצעי צמתים "משואות ליצחק", ובשנים האחרונות הובלת העצרת המרכזית תת הכותרת "זוכרים את הרצח. נאבקים על הדמוקרטיה.". מפעל הזיכרון החדש, "שביל רבין" יהווה למעשה כניסה לקיבוץ רביד ולמרכז החינוכי הפועל במקום ואליו מגיעים עשרות אלפי חניכים בכל שנה להכשרות, לסמינרים ולפעולות, וכן אלפי בני נוער, צעירים ואנשי כוחות הביטחון.
    שביל "דרך רבין" בשיתוף: הקרן הקיימת לישראל, הקרן לשימור שטחים פתוחים, הנוער העובד והלומד, דרור ישראל וקיבוץ רביד.


    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!