שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    חינוך לשוויון ופמיניזם – מתחיל כאן

    "חלוץ זה לא דבר מולד, אלא נבחר."

    גביע החורף למקומות העבודה

    24 בפברואר 2016

    מחליטות ומיישמות. בועידה העשירית נקבע שהתנועה מגדירה עצמה תנועה פמיניסטית. השבוע התקיים יום עיון ראשון ומרתק על ההחלטה לציין את יום האישה הבינלאומי בנוער העובד והלומד.

    עדי פאר, רכזת הדרכה במעגל המחדשים.

    ביום שלישי (23/2) נפגשו כלל מחלקות ההדרכה של הנוער העובד והלומד ליום עיון ראשון מסוגו בתנועה.

    בין החלטות הועידה העשירית מהקיץ האחרון, הוחלט שהתנועה מגדירה את עצמה תנועה פמיניסטית – תנועה ששמה לעצמה מטרה לייצר שוויון מגדרי. בנוסף, התקבלה החלטה בנושא עיצוב לוח מועדים שנתי שמתאים לכלל החברה הישראלית.
    לכן היה מתאים מאוד שהמפגש של מחלקות ההדרכה של כל מעגלי הפעילות יהיה דווקא לקראת ציון יום האישה הבינלאומי.

    היום נפתח בשיחה של עדי פאר, ממעגל המחדשים בנוער העובד והלומד, על המאבק לשוויון והמפגש של המאבק הפמיניסטי עם ההתבגרות של חניכות בתנועה. לאחר מכן, הייתה הרצאה של קרן גרינבלט מהשדולה לשוויון מגדרי. היא פרסה בפני חברי מחלקות ההדרכה את האתגרים של הפמיניזם היום, נתנה ידע נרחב על חוסר השוויון הקיים בישראל והציבה בפני חברות התנועה את המשמעות של היות תנועה פמיניסטית.

    לאחר מכן התחלקו המשתתפים ביום העיון לשלושה חוגים ולמדו על ההיסטוריה של יום האישה הבינלאומי (שבעבר נקרא 'יום הפועלות'). בנוסף, שוחחו על ההיסטוריה המסופרת שהיא היסטוריה של גברים – שיש בה בעיקר סיפורים שגברים כתבו על גברים ועל ההיסטוריה הנאבדת, המושכחת, על סיפוריהם של נשים, על דמויות נשים חשובות ועל מאבקיהן ארוך השנים לשחרור.

    לאחר ארוחת צהריים, התקיים פאנל הפרויקטים הפמיניסטיים בתנועה. שש מדריכות מעוררות השראה סיפרו על הניסיונות האמיצים שעשו במקומות השונים בנוער העובד והלומד – הקונגרס הפמיניסטי בקן רמתיים (הוד השרון), קבוצת בנות בסניף אשקלון, השירות האזרחי-לאומי בקנים הדרוזיים, הפעילות לבנות בקן רהט, מחאת המכנסיים בגבעתיים (חניכות קן בורוכוב) ותכניות הדרכה לבנות שנכתבו בפרק המשימה. הרכזות והמדריכות בפאנל סיפרו על המניעים שלהן לפעול בנושא, על ההתנגדויות שהתמודדו עמן בדרך ועל מסקנותיהן ביחס לעתיד התנועה הנגזר מניסיונות אלה. לסיכום, שוחחו על החלטות הועידה ועל האופנים בהם יש לציין את יום האישה הבינלאומי בקנים ובסניפים של התנועה ב-8.3.

    מיכל קוסקי, רכזת ההדרכה בתנועת הנוער: "הייתי היום באחד מהימים היפים והמרגשים שהתקיימו בתנועה בזמן האחרון. מפגשי מרכזי ההדרכה בנוער העובד והלומד לקראת יום האישה הבין לאומי, אותו ארגנה מחלקת הדרכה כלל תנועתית. יש דרך ללכת והיא ארוכה, אבל היום הזה התווה כיוון, בעיקר באומץ שלו ובמוכנות של נשים צעירות, מדריכות ורכזות בתנועה, להדריך, לספר להתעקש. בזמן הקרוב נוציא חומרים שנכתבו ע"י צוות היום במיוחד בשביל חברי התנועה כדי שתוכלו לחנך את החניכות והחניכים בקן לשוויון ופמיניזם, לדרוש מהם לשנות את מה שדורש שינוי ולציין את החג ביחד."

    יצאנו בתקווה גדולה שאנחנו בדרך הנכונה לבנות תרבות של ציון מועד חשוב מאד בתנועה, מועד שהוא גם חלק משגרת פעילות יומיומית של יצירת תנועת נוער כללית – חלוצית, ציונית, דמוקרטית וסוציאליסטית – ועכשיו, גם פמיניסטית!

    המשתתפות בפאנל במסגרת יום העיון בנושא פמיניזם.

    המשתתפות בפאנל במסגרת יום העיון בנושא פמיניזם.

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!