שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    קן שבח מופ"ת נאבק נגד סגירת בית הספר

    לזהות, להזהיר, להנחות ולוודא

    לא מפזרים, מדריכים!

    31 באוגוסט 2016

    אנו, תלמידי בית הספר, בשיתוף ועד ההורים והנוער העובד והלומד, מתנגדים לסגירת בית הספר שבח מופ"ת. לסגירת בית הספר תהיה השפעה גדולה מאוד עלינו התלמידים, בית הספר הוא שלנו וחשוב לנו שקולנו ישמע ושיספרו את דעתנו בנושא.

     

    למרות שחלקנו לא גרים בתל אביב אנו מודעים לבעיה בדרום תל אביב. ישנו צורך במציאת פתרון בעיית מוסדות החינוך לאוכלוסיית הפליטים והמסתננים המתגוררת בדרום תל אביב. אנו קוראים לעיריית תל אביב-יפו ולמדינת ישראל לדאוג לפתרון הולם לבעיה זו. סגירת בית הספר שלנו ופתיחת בית ספר לילדי הפליטים והמסתננים במקומו, היא מהלך בעייתי מאוד שיכול להביא להתגברות השנאה וההפרדה בין אוכלוסיות שונות בעיר. הפתרון צריך להיות לא כזה שיביא לשיסוי של ציבורים שונים זה בזה – אלא פתרון שיתמודד עם הגזענות ויצליח לקרב ולאפשר מקום לכולם. 936231_660208610662249_947377971_n

    בית הספר כיום הוא בית ספר אזורי. יש בו מפגש של נערים שמגיעים ממקומות שונים. בית הספר הפך בשבילנו למקום מפגש חברתי משמעותי שאנחנו שמחים להגיע אליו. סגירתו של בית הספר תביא לפיזור של התלמידים הלומדים בו בערים השונות ולא תהיה לנו אפשרות להמשיך להיות חלק מאותו הרכב חברתי שהוא מוצלח בשבילנו ומאפשר לנו סביבה לימודית נעימה. בנוסף, בבית הספר פועלות מגמות שונות שבחרנו ללמוד בהן והשקענו בכך מאמצים רבים. במידה ובית הספר ייסגר לא נוכל להמשיך ללמוד במגמות ומקצועות הללו.

    קן הנוער העובד והלומד בשבח מופ"ת פועל במתכונת מיוחדת של קן בית ספרי. הפעילות בקן מתקיימת בשעות הלימודים ומיד לאחריהן, והחניכים בקן הם כולם תלמידי בית הספר. סגירת בית הספר תביא לכך שלא נוכל להמשיך לקחת חלק בפעילות הקן, ובהמשך לפירוקו. הקבוצות שאנחנו חניכים ומדריכים בהן לא יוכלו להתקיים. החברות בנוער העובד והלומד היא חלק מרכזי וחשוב בחיינו, ואנחנו לא מוכנים לוותר עליה.

     

    אנו יוצאים להיאבק נגד השינוי בבית הספר. חשוב לנו להבהיר שהמאבק הוא על מנת לשנות את ההחלטה על סגירתו, ולא כנגד הפליטים או המסתננים החיים בתל אביב. חשוב לנו מאוד שאופי המאבק יהיה בהתאם. לכן, חשוב שכל הפגנה לא תהיה הפגנה אלימה – אלא הפגנה שבאה להעביר את המסר שלנו לעיריית תל אביב-יפו נגד סגירת בית הספר.

    אנו מבינים את הצורך בבית ספר בדרום העיר שיוכלו ללמוד בו גם ילדי פליטים והמסתננים שגרים באזור. בעינינו, יש צורך במציאת פתרון לכל בני הנוער שזקוקים למסגרת לימודים. אנו מאמינים כי ניתן למצוא פתרון שלא יצריך סגירה של בית הספר, אלא יהווה מענה לכולם.

    על החתום: תלמידי בית הספר, ועד ונציגי ההורים, מדריכי וחניכי קן שבח, הנוער העובד והלומד

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!