שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    פותחים שנה וכולם כחול אדום!

    מחזקים את השוויון

    לזהות, להזהיר, להנחות ולוודא

    6 בספטמבר 2016

    לקראת פתיחת שנת הפעילות בתנועות הנוער בישראל: 48% מהציבור רוצה שילדיהם יתחנכו בתנועות נוער, כאשר 26% מהציבור מעדיף את תנועת הנוער העובד והלומד. 32% השתתפו בפעילות הנוער העובד והלומד – מעל מיליון וחצי ישראלים גדלו והתחנכו בנוער העובד והלומד!

    ביום שלישי (6/9) פתחו תנועות הנוער בישראל את שנת הפעילות של תשע"ז ומאות אלפי ילדים ובני נוער פקדו את פעילות התנועות. ביניהם, מעל 95,000 חניכי הנוער העובד והלומד, לבשו את החולצה הכחולה עם השרוך האדום, ויצאו לפגוש לראשונה את המדריכים החדשים שלהם.  תנועת הנוער העובד והלומד פותחת את שנת הפעילות ה-92 שלה ב-650 קנים וסניפים בכל רחבי הארץ, מרמת הגולן וראש פינה בצפון ועד רהט, מצפה רמון והערבה בדרום.

    בשנים האחרונות ניתן להצביע על עלייה משמעותית בהשתתפות בני הנוער בישראל בפעילות תנועות הנוער (עלייה של 65% בעשור האחרון לפי הנתונים של משרד החינוך). בסקר שהוזמן ע"י הנוער העובד והלומד ונערך ע"י מכון "מחשוב" ביולי 2016 בקרב 713 נשאלים המהווים מדגם מייצג של הציבור היהודי בישראל עלה כי 48% מהציבור רוצה שילדיהם יהיו חברים בתנועת נוער כלשהי, כאשר 26% מהציבור מעדיף את תנועת הנוער העובד והלומד. התמיכה הגורפת בתנועה מובנת עקב תוצאות נוספות מהסקר – 32% ענו כי השתתפו בעברם בפעילות הנוער העובד והלומד – מעל מיליון וחצי ישראלים!

    בתנועה לא נשארים אדישים לשינויים הדמוגרפים הרבים שיש בישראל הבאים לידי ביטוי בבניית שכונות חדשות וגדילה של הערים ויפתחו השנה כ-20 קנים חדשים. מבין הקנים החדשים: רמת השרון (חוזרת לפעילות לאחר הפסקה של 10 שנים), שכונת גלי ים נתניה, שכונת כפר גנים ג' פתח תקווה, קרית ביאליק, קרית מוצקין, חריש ועוד.

    צוות המדריכים של קן רמת השרון החדש. צפויים לפתוח השנה 8 קבוצות חדשות.

    צוות המדריכים של קן רמת השרון החדש. צפויים לפתוח השנה 8 קבוצות חדשות.

    סיסמת הנוער העובד והלומד, "ביתנו פתוח לכל נערה ונער", קובעת שלכל אחד ואחת מגיעה הזכות לפעילות. לכן מושקעים משאבים רבים (הוזלת פעילות, קופות סבסוד) על מנת לדאוג לכך שכל חניך יוכל להשתתף בפעילויות החוץ השונות של התנועה. עם גדילת הפערים החברתיים והכלכליים בישראל, ישנם יותר ויותר ילדים ובני נוער אשר משפחותיהם מתקשות לשלוח אותם לטיולים ולמחנות הקיץ. לכן, תנועת הנוער העובד והלומד, ביחד עם בוגרי התנועה בעבר והורים לחניכי בהווה, החליטה להקים קרן מיוחדת, קרן השוויון, במטרה להבטיח כי כלל ילדי ישראל יוכלו לקחת חלק בפעילות התנועה. הקרן עוסקת בגיוס משאבים במטרה לאפשר לילדים ובני נוער אשר זקוקים לסיוע כלכלי להשתתף בטיולים, במחנות ובמפעלי התנועה השונים. בנוסף, ניתן להירשם לתנועה במסלול הרשמה שנתי אשר מאפשר לשלם מראש על כל הפעילות והטיולים בפריסה של 10 תשלומים והנחה של 5% ממחיר העלות.

    רועי יסוד, רכז הנוער העובד והלומד: "תנועת הנוער העובד והלומד היא היום אחד המקומות היחידים אשר פונים לכלל החברה הישראלית ואנחנו עומלים רבות כדי שסיסמתנו, "ביתנו פתוח לכל נערה ונער", תתגשם במלואה. הקנים והסניפים שלנו פזורים בכל רחבי הארץ וכל שנה מצטרפים עוד ועוד בני נוער אשר מזהים בתנועות הנוער מקום בו הם יכולים להיות עצמם וגם לשנות ולהיות מובילים בחברה. תנועת הנוער העובד והלומד פועלת בקרב כלל הציבורים החברה הישראלית – בעיר, קיבוץ, מושב וכפר, בקרב יהודים, ערבים ודרוזים. אני קורא לכל ההורים לעודד את ילדיהם להגיע לימי הפעילות הקרובים ולהתרשם בפעילות. תנועת נוער היא לטעמי המקום הכי טוב לגדול בו כילד."

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!