שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    מחזקים את השוויון

    הזמנה לערב מספרי סיפורים

    פותחים שנה וכולם כחול אדום!

    10 בספטמבר 2016

    תנועת הנוער העובד והלומד, ביחד עם בוגריה, מקימה את קרן השוויון, שמטרתה לסייע לבני נוער הזקוקים לסיוע כלכלי להשתתף בטיולים ובמחנות הקיץ.

    בשנים האחרונות ניתן להצביע על עלייה משמעותית בהשתתפות בני הנוער בישראל בפעילות תנועות הנוער (250 אלף חניכים בתנועות הנוער, עלייה של 65% בעשור האחרון). עם גדילת הפערים החברתיים והכלכליים בישראל, ישנם יותר ויותר ילדים ובני נוער אשר משפחותיהם מתקשות לשלוח אותם לטיולים ולמחנות הקיץ. בתנועת הנוער העובד והלומד מדווחים כי בשלוש השנים האחרונות (ע"ד-ע"ו) ישנה עליה של 35% בממוצע בשנה במספר החניכים שמגישים בקשה לסבסוד מחנה או טיול, ורק בקיץ האחרון כל חניך חמישי שיצא לסמינר הדרכה בנוער העובד והלומד היה זקוק לסבסוד.

    סיסמת הנוער העובד והלומד, "ביתנו פתוח לכל נערה ונער", קובעת שלכל אחד ואחת מגיעה הזכות לפעילות. לכן מושקעים משאבים רבים (הוזלת פעילות, קופות סבסוד) על מנת לדאוג לכך שכל חניך יוכל להשתתף בפעילויות החוץ השונות של התנועה.

    תנועת הנוער העובד והלומד, ביחד עם בוגרי התנועה בעבר והורים לחניכי בהווה, החליטה להקים קרן מיוחדת, קרן השוויון, במטרה להבטיח כי כלל ילדי ישראל יוכלו לקחת חלק בפעילות התנועה. הקרן עוסקת בגיוס משאבים במטרה לאפשר לילדים ובני נוער אשר זקוקים לסיוע כלכלי להשתתף בטיולים, במחנות ובמפעלי התנועה השונים. לטובת פעילות הקרן הוקם אתר שמאפשר להעביר תרומות לקרן. בנוסף, ההורים של חניכי הנוער העובד והלומד יוכלו לתרום לקרן השוויון דרך מערכת התשלומים האינטרנטית של התנועה בעת הרשמה לפעילות.

    https://vimeo.com/170359465

    לאורך השנים מעל מיליון וחצי ישראלים התחנכו בפעילות הנוער העובד והלומד (32% אחוז מהציבור היהודי דיווחו כי השתתפו בעבר בפעילות התנועה, מכון מחשוב, יולי 2016)  וזכו בחוויות נעורים שמלוות אותם לאורך כל חייהם. ההתבגרות במסגרת תנועת הנוער היא חוויה שאין לה תחליף. מטרת הקרן היא להבטיח כי מאות אלפי ילדים ובני נוער יוכלו להמשיך לחוות את אותן חוויות מעצבות שחוו מעל מיליון וחצי ישראלים לפניהם.

    אשכר שחר (בת 32), רכזת קרן השוויון ובוגרת של הנוער העובד והלומד: "החזון שלנו הוא שלכל ילד בישראל תהיה הזכות לבחור להתחנך בתנועת הנוער העובד והלומד, לחוות את קסמה ולגדול להיות אדם אחראי ואכפתי בזכותה. ההתבגרות במסגרת תנועת הנוער היא חוויה שאין לה תחליף. אני עוד זוכרת את הטיול הראשון אליו יצאתי בלי ההורים או איך ההרגשה הגדולה של העצמאות אחרי שבועיים במחנה בשטח. אנו מאמינים כי החברות בתנועת נוער הינה זכות בסיסית המגיעה לכל אדם, ללא קשר ליכולות הכלכליות של משפחתו."

    כנסו לאתר קרן השוויון

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!