שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    משחק מסוכן מחליפים במשחק בטוח

    המסע לפולין - מידע כללי

    אפליקציה תנועתית חדשה לשמירת החיים

    20 באוקטובר 2016 / מאת מרחב חיים

    המדריך והמדריכה התנועתיים אחראים לשמירת חיי חניכיהם בכל מפגש ופעילות, מהטיול להרי אילת ועד למשחק התופסת בתחילת הפעולה. הכללים שלפניכם הם כללי חובה ולא רשות, ויש לקרוא וללמוד אותם בעיון.

    כללי ברזל בהעברת משחקים:

    1. המטרה הראשית של המשחק הינה כיף והנאה ולא ניצחון. אם נפגע במישהו אין כל טעם בהעברת המשחק.
    2. על המשחק להיפסק מיד כאשר נשקפת סכנה לפגיעה כלשהי במשתתפים או בעוברי אורח.
    3. לא להגזים בהשתוללות – גם המשחק הכי בטוח יכול להפוך למסוכן כשמאבדים שליטה.

    כיצד להיזהר ולצמצם סיכונים בהעברת משחק:

    התאמת המשחק לתנאי השטח ולסביבת המשחק:
    בחירת המקום בו נשחק את המשחק צריכה להתייחס לסיכונים הקשורים במשחק בשטח המיועד, לדוגמא: טופי נשחק על דשא ולא על שטח סלעי, תופסת – לא ליד הכביש.

    התאמת המשחק לגיל המודרך
    לא כל משחק מתאים לכל גיל. יש משחקים הדורשים אחריות או יכולות פיזיות שאין לילדים קטנים, לדוגמא: "נחום תקום" (סמוך עלי) לא נשחק עם ילדים בכיתה ד.'

    מהם העזרים במשחק
    במשחק הדורש עזרים יש לוודא כי הם תקינים ושלמים ולא מסכנים בעצמם את החניכים המשחקים, אין להשתמש בסכינים, בחפצים חדים ובאש וכו', לדוגמא: כסאות מוזיקליים נשחק על כסאות הנוטים להישבר.

    מידת ההשתוללות/תנועה/הפעלת כוח במשחק
    משחקים "פיזיים" הם משחקים מסוכנים יותר מעצם טבעם. את המשחקים הללו יש לשחק רק עם חניכים בוגרים ואחראים המסוגלים לשחקם בבטחה. יש "לחשוב פעמיים" לפני שמשחקים משחק כזה, לדוגמא: "עליבבא", הוא משחק ברמת סיכון גבוה.

    התאמה למספר משתתפים
    משחקים עם מספר גדול מדי של משתתפים עלולים להיות מסוכנים מכיוון שהחניכים, או אתה כמדריך מאבדים שליטה על המשחק. לדוגמא: משחק "1,2,3" (זה שצריך לעבור בין הרגליים ולתפוס משהו מאמצע המעגל), כשיש יותר מדי אנשים זה יוצר תאונות באמצע המעגל.

    התאמה לקבוצה/לחניך ספציפי
    חניכים שונים משחקים בצורה שונה את אותם המשחקים. עלינו להתאים את המשחקים לאופי של הקבוצה בכדי לוודא שהם אינם מסוכנים, לדוגמא: לא נשחק א"ב מכות עם חניך אלים במיוחד.

    סיכונים ייחודיים למשחק
    לדוגמא: חמור ארוך – סכנה לבעוט למישהו בראש.  סיכום יחודיים למשחק

    תדרוך והזהרת החניכים
    לפני תחילת המשחק עליך להזהיר את החניכים מפני הסיכונים שזיהית במשחק (אם יש כאלו) ולתדרך אותם כדי להימנע מהם. לדוגמא: "אסור לרוץ מעבר לקו הזה" "אסור לחלוטין להתחבא במחסן ציוד כבד" "אתה אחראי ללכת לידו ולוודא שהוא לא נתקע בקיר בזמן שאנחנו משחקים פרה עיוורת"

    והכי חשוב: הפעלת שיקול דעת
    אף פעם אי אפשר להכניס הכל לתוך מסגרות וכללים. צריך להפעיל את הראש. לפני כל משחק חדש לך ולחניכים, יש לעצור ולחשוב ביחד עם מדריך נוסף האם המשחק מסוכן וכיצד ניתן לצמצם את הסיכונים בו. אם לא ניתן לשחק את המשחק בבטחה – לא משחקים!

    במידה ויש לך ספק לגבי יכולתך להדריך את המשחק באופן בטוח, התייעץ/י עם הרכז הממונה!

    ולא לשכוח, משחק מסוכן מבטלים ומחליפים במשחק בטוח!

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!