שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    בחזרה לקונגרס

    להכיר את הכפרים הבלתי מוכרים

    חקלאות, זה בידיים שלנו!

    14 בפברואר 2017

    יום הרצל במערכת החינוך: בנימין זאב הרצל יעביר בעצמו 1000 שיעורי חברה ביחד עם מאות מדריכים מתנועות הנוער, ויחזיר את תלמידי ישראל אחורה בזמן לשנת 1897 לציון 120 שנה לקונגרס הציוני הראשון. כל זאת באמצעות סרטון אנימציה אינטראקטיבי-חינוכי מיוחד.

    היום (14.2) יציינו בתנועות הנוער ובבתי ספר בכל רחבי הארץ את "יום הרצל", בסימן 120 שנים לקונגרס הציוני הראשון בבאזל. אז כיצד מלמדים את ילדי ישראל 2017 על אירוע שהתרחש לפני כל כך הרבה שנים? מדריכי תנועות הנוער ממעגל תנועות הנוער הציוניות-חלוציות-מגשימות, אשר מובילים את יום הרצל מזה 11 שנה (!) ניגשו למשימה!

     

    במהלך הסרטון, הרצל מפתיע במספר משימות אשר יבוצעו על משחק לוח ענק בהפקה מיוחדת של מעגל תנועת הנוער החלוציות-ציוניות-מגשימות.

    במהלך הסרטון, הרצל מפתיע במספר משימות אשר יבוצעו על משחק לוח ענק בהפקה מיוחדת של מעגל תנועת הנוער החלוציות-ציוניות-מגשימות.

    יום הרצל, נועד להנחיל לדורות את מורשתו ופועלו של חוזה המדינה, בנימין זאב הרצל, ומצוין בישראל מאז 2004. השנה, יתקיים יום הרצל בסימן 120 שנים לקונגרס הציוני הראשון בבאזל. מדריכי מעגל תנועות הנוער הציוניות-חלוציות-מגשימות, אשר שותפות בו תנועת הנוער העובד והלומד והמחנות העולים, יקיימו לכבוד יום הרצל שיעורי חברה בכ-1000 כיתות ב-150 בתי ספר בכל רחבי הארץ. הפעילות החינוכית תחל היום (יום שלישי, 14/2) באופן סמלי ביום פרסומו של ספרו המהפכני של הרצל, "מדינת היהודים" אשר הניח את תכנית המתאר להקמת מדינת ישראל.

    במסגרת הפעילות, חשבו במעגל כיצד אפשר להפגיש את תלמיד ישראל בשנת 2017, עם אירוע מכונן כמו הקונגרס הציוני הראשון שהתרחש לפני 120 שנים? בתנועות עלו על פתרון מקורי והפיקו סרטון אנימציה מיוחד אשר משיב לחיים את דמותו של חוזה המדינה, בנימין זאב הרצל, ומעביר בעצמו את שיעור החברה ביחד עם מדריכי התנועות הנוער באופן אינטראקטיבי. התלמידים יפגשו את דמותו החביבה של הרצל ויחזרו איתו חזרה בזמן לבאזל של 1897. בסרטון הרצל מזמין את התלמידים להשתתף בקונגרס על ידי העלאת הצעות וערכים לבניית החברה הטובה בישראל. במהלך הסרטון, הרצל מפתיע במספר משימות אשר יבוצעו על משחק לוח ענק בהפקה מיוחדת של מעגל תנועת הנוער החלוציות-ציוניות-מגשימות. בסוף המשחק מתקיים הקונגרס הציוני הראשון ולאחריו קפיצה בזמן אל הקמת המדינה. הרצל יסיים את השיעור בפנייה נרגשת אל התלמידים ויבקש מהם להגשים את הערכים אותם בחרו ולשמור על המדינה שלנו שתמשיך לקיים ערכים אלו.

    יפית שפירא, רכזת ההדרכה של יום הרצל במעגל תנועות הנוער הציוניות-חלוציות-מגשימות: "להרצל הייתה תכנית מצוינת להקים כאן חברה טובה, צודקת ושיווניות. אין צורך להרים ידיים ולוותר על התוכנית הזו, אבל צריך לעבוד קשה כדי ליישם אותה. השקענו הרבה מחשבה בהפקת סרטון חינוכי אטרקטיבי כדי שבני הנוער יוכלו להכיר ביד ראשונה את דמותו של הרצל, ובעיקר את הרעיונות החשובים שלו."

     

    כל מדריכה ומדריך יקבלו דיסק און קי מיוחד בדמותו של הרצל עם כל חומרי ההדרכה.

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!