שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    דורות של נח"לאים

    אירועי זיכרון בסלון בנוער העובד והלומד

    לוקחות אחריות על הדמוקרטיה הישראלית

    15 באפריל 2017

    לראשונה לאחר שנים רבות, התקיימה באנדרטת הנח"ל וחיל החינוך בפרדס חנה עצרת הגשמה והנח"ל. כחלק מחידוש המסורת ברכו השכבות השונות אחת את השנייה - ממש כמו בטקס עליית שכבות בחג מעלות.

    תנועת הנוער העובד והלומד רואה במסלול הנח"ל מסלול חיוני למדינה, לחברה הישראלית ולתנועות הנוער המגשימות. ביום שבת (15/4) התקיימה עצרת ההגשמה והנח"ל לראשונה לאחר שנים רבות. מאות חניכות וחניכים משכבת הגרעין (יב'), חוות ההכשרה ושכבות ש"פ ו-ש"ר, לאנדרטת הנח"ל וחיל החינוך כדי לציין במשותף את הברית העמוקה וארוכת השנים בין תנועת הנוער העובד והלומד לבין מסלול הנח"ל בצבא ההגנה לישראל. במהלך הטקס המרגש התקיים טקס עליית שכבות (כן, ממש כמו בחג מעלות!). צירפנו לכם את הברכות המלאות והמרגשות. 

    ברכת חניכי שכבת החוות:

    זוהר מגרעין סברס ודוד מגרעין מיתר. ברכת שכבת החוות

    לאחר שנים של חניכות והדרכה בנוער העובד והלומד, בחרנו לצאת לחוות ההכשרה מתוך רצון לחיות חיים מלאים של הגשמת הערכים עליהם התחנכנו בתנועה.

    חוות ההכשרה היא שיא ההגשמה של תנועת הנוער העובד והלומד. בה מוכשרים לחיי שיתוף ומרד, לחיים של משימה ומעורבות בחברה. מחוות ההכשרה של קלוסובה, דרך חוות ההכשרה במפרץ חיפה ובנווה עובד- ועד היום. חוות ההכשרה היא כוכב הצפון של התנועה!

    שכבת הגרעין,

    אתם עומדים להתחיל דבר חדש בחיים שלכם וזה צעד גדול ובוודאי גם מפחיד, אבל אתם לא לבד בו, אתם עושים אותו ביחד. אנחנו מאחלים לכם ליצור את הגרעין שלכם, לאהוב את כל החניכים שלכם לא משנה לאן אתם מגיעים, ליצור את התנועה בכל מקום שאתם נמצאים בו. שתצליחו לדבר על כל דבר מתוך מקום של חברות ושל שותפות שתלך ותצמח.

    המציאות שלנו היא דורסנית וקשה והמשמעות שלכם כגרעין שיוצא לחווה זה להתנגד ולמרוד במציאות הזו. ליצור צורות חיים חדשות. אל תפחדו לדרוש אחד מהשנייה, תחלמו חלומות גדולים לתנועה ולחניכים שלכם. אתם באמת יכולים לשנות. קצת מוזר וקשה לחשוב שאנחנו נסיים בקרוב את חוות ההכשרה ונתגייס, אבל זה מרגש לדעת שיש המשכיות ושהמעשה שלנו קשור לשלכם. קחו את הבחירה הזו בשתי ידיים ותובילו את התנועה קדימה.

    שכבת הגרעין, לעבודה, להגנה ולשלום- עלו והגשימו!

    ברכת חניכי משכבת ש"ר:

    יהודה, חבר גרעין תאם וחייל בגדוד 50, וטיילור, חבר גרעין בז ומורה חייל באילת. ברכת שכבת ש"ר

    אנחנו, שכבת ש"ר, כעת נמצאים בפרק צבאי ראשון- פרק בו אנחנו משרתים במוקדים במערך הלוחם, המגן, המכשיר והמחנך בצה"ל ובנח"ל- גדוד 50, קרקל, מ"כיות במגל, מפקדות נוער בגדנ"ע, משקיות הסברה, מורות חיילות, מעטפת הנח"ל.

    לאחר הגיוס ערך ההגנה מקבל משמעות נוספת, ומביא עמו את האחריות בהיותנו חברי תנועה לוחמים, מגנים ומחנכים בצה"ל. תנועתנו שבוחרת להיות גרעין קשה לחברה הישראלית, שבוחרת לקחת אחריות על כלל החברה הישראלית, חייבת לקחת חלק גדול בהגנה על המדינה ועל החברה שלנו. הגנה על גבולותיה של המדינה, הגנה על ריבונותנו והגנה על כוח עמידתה של החברה. אנו רואים את שירותינו הצבאי כשליחות תנועתית, והשירות בנח"ל בפרט כבמת הגשמה נוספת לאחר חוות ההכשרה.

    שכבת החוות, אתם חברים במפעל חוות ההכשרה, מפעל אשר שם לעצמו מטרה להיות גרעין קשה לחברה הישראלית.

    בחירתכם היום, לצאת כגרעין, כקבוצה וכשכבה לשרת במסלול הנח"ל -מסלול שמבקש לעצמו לקחת אחריות על החברה והצבא במקביל, שנושא בתוכו תביעת הגשמה על מהותו של צה"ל כצבא העם, וכצבא שמגן על החברה הדמוקרטית בישראל, היא הבחירה האמיצה והאחראית שתוכלו לעשות. אנו קוראים לכם.ן, חברי וחברות שכבת החוות לצאת למסלול הנח"ל, לשרת בתפקידים קרביים, להיות חברי תנועה בצבא, למרוד, ולעשות. אנו דורשים מכם.ן כבר מעכשיו לראות את מעשיכם מתוך לקיחת אחריות על צבא העם והחברה הישראלית. ומתוך הבנה שיש כוחות שפועלים בניגוד אלינו ומפרקים את מעשינו החינוכי.

    שכבת החוות, לעבודה, להגנה ולשלום- עלו והגשימו!

    ברכת חניכי שכבת ש"פ:

    עידן, חבר גרעין שלחופה ומפקד בגדוד חמישים, ונוגה, חברת גרעין אלומה וחיילת בפרק משימה בפתח תקווה. ברכת שכבת ש"פ

    פרק המשימה הלאומית, הוא חלק בלתי נפרד ממסלול הנח"ל. חברי הגרעין חוזרים לגור יחד, בשיתוף, ולוקחים על עצמם משימה לאומית – חינוך והדרכה בערים השונות ברחבי הארץ. מדריכי פרק  המשימה הלאומית פוגשים בני נוער רבים במתנ"סים, בבתי הספר בקנים ובסניפים ומחנכים לערכי התנועה – "לעבודה, להגנה ולשלום". פרק המשימה הוא הזדמנות להתנסות בחיי השיתוף כאנשים בוגרים, ומאפשר לנו להמשיך לחלום ולעצב את החברה ואת התנועה במהלך שירותינו הצבאי.

    חברי שכבת ש"ר, הפרק הצבאי הראשון הוא תקופה משמעותית לגרעין ולא תקופת מעבר זמנית בה אתם מחכים עד שתצאו לפרק המשימה. זה הזמן שלכם לעצב את הגרעינים שלכם ולעמוד ביחד במשימות הצבאיות שלקחתם על עצמכם. בחרו לגדול, להשתנות, להתפתח ולמדו יחד את המשמעות של היות חבר תנועה בצבא ומה הדבר דורש מכם בחיי היום יום בפלוגה, בדירות, בבסיסי הגדנ"ע ובמוקדי המעטפת השונים.

    שכבת ש"ר, לעבודה, להגנה ולשלום- עלו והגשימו!

    ברכת חניכי שכבת הגרעין:

    מקסים מגרעין עלמא, חניך בסניך רמת דוד, ודנה מגרעין תיסלם, חניכה בקן בורוכוב. ברכת שכבת הגרעין

    זוהי תקופה של עליית שלב בחניכות שלנו בתנועה. השנה אנחנו מדריכים וחניכים בקנים ובסניפים, מובילים את השכבה הבוגרת ואת הדרכת השכבה הצעירה, מדריכים שכבה ט' בתהליך לקראת הדרכה. במקביל, במפגש בגרעין, אנחנו נדרשים להיות אחראים, לפגוש ולהכיר את התנועה, עם שותפינו בקנים וסניפים שונים בארץ. אנו מתמודדים ביחד על הבחירה להגשים בתנועתנו.

    חברי שכבת ש"פ, פרק המשימה הלאומית, אתם חוזרים עכשיו לחיות ביחד כגרעין, להדריך במשימות שונות בערים בהן אתם חיים. אנו מאחלים שתמשיכו את החיפוש אחר נתיבי ההגשמה של תנועתנו, גם בפרק החיים הבוגר. שתמשיכו להעמיק את חברותכם בתנועה ואת הברית עם החברה הישראלית.

    ונוסיף גם ברכה לכל חברי וחברות תנועת הבוגרים- מרח"ב ולכל קהיליית קיבוצי הקבוצות השתפניים משימתיים. אתם, המדריכים שלנו והשותפים שלנו ליצירת התנועה. מכם אנחנו לומדים, בדרך שאתם סוללים נלך וגם נחדש ונשנה. אנו מאחלים לכם ולעצמנו, שתנועתנו תגדל, תתרחב ותיצור דרכים רבות חדשות להגשים את יעודה.

    שכבת ש"פ, וחברי וחברות מעגלי החיים הבוגרים, לעבודה, להגנה ולשלום- עלו והגשימו!

     

    עוד כמה תמונות יפות מעצרת ההגשמה והנח"ל:

    לפרטים נוספים על הצטרפות למסלול הנח"ל: https://www.noalnachal.org.il/

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!