שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    צרור פרחים לכל משפחה, ללא עלות

    12 בעיות בעבודה שכל מלצר בישראל צריך להכיר

    לחיי ההתאגדות האנושית!

    3 במאי 2017

    מפעל "זר לנופל": גם השנה הבטיחו חניכות וחניכי הנוער העובד והלומד, בשיתוף היחידה להנצחת החייל במשרד הביטחון כי לכל משפחה תהיה האפשרות להניח זר על קבר יקיריה ללא תשלום.

    מדי שנה ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, פוקדים בני המשפחות השכולות את קברי יקיריהם. לצד האירועים והטקסים הגדולים של יום הזיכרון הלאומי, העלייה לקבר מאפשרת מקום לזיכרון האינטימי והמשפחתי על אהוב שאיננו. מעבר לכאב העצום של האובדן, ההגעה לבתי העלמין מפגישה את בני המשפחה עם קושי נוסף:

    בכל שנה חוזרת על עצמה התופעה המבישה – חלק ממוכרי הפרחים מפקיעים מחירים מבני המשפחות השכולות לטובת רווח על חשבון השכול. בעקבות חשיפת תופעה מבישה זו, לפני מעל 35 שנה בתכנית "כלבוטק", הוחלט על מפעל ארצי רחב היקף של חניכי הנוער העובד והלומד בשיתוף עם אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון לחלוקת זרים ללא תשלום לכלל המשפחות השכולות.

    ביום הזיכרון, שחל השנה בתאריך 2/5/17, התפרסו מעל 5,000 חניכים מתנועת הנוער העובד והלומד, יהודים דרוזיים ובדואים, ב-107 בתי עלמין בכל רחבי הארץ, מאילת ועד מטולה, זו השנה ה-36 ברציפות, וחילקו זרי פרחים למשפחות השכולות – ללא תשלום.

    לאחר שסיימו בקנים ובסניפים את הטקסים המסורתיים של ערב יום הזיכרון, התפנו החניכים להכנת המבצע הגדול. בבוקר יום הזיכרון, אלפי חניכים השכימו קום, פרקו מהמשאיות את זרי הפרחים, והתייצבו מוכנים בפתח בתי העלמין על מנת לחלק זרי פרחים למשפחות השכולות אשר פקדו את קברי יקיריהן טרם הצפירה והטקס.

    השנה ציינו כחלק ממפעל "זר לנופל" 50 שנים למלחמת ששת הימים, וחניכי הנוער העובד והלומד קיימו טקסים מיוחדים בכניסה לבתי העלמין שהוקדשו לחללי המלחמה. בטקסים ציינו את שמות הנופלים וסיפרו את סיפורם האישי. לאחר הטקסים, כל זוג חניכים קיבל דף מידע על אחד הנופלים ופקד את הקבר עם זר מטעם התנועה.

    הפעילות המרכזית של מפעל "זר לנופל" התקיימה בכניסה לבית העלמין בהר הרצל, שם התייצבו כ-500 חניכים מהנוער העובד והלומד לחלוקת הזרים. בנוסף לחלוקת הזרים בבית העלמין, ביישובים הדרוזיים התקיימו ביקורי בתים אצל משפחות שכולות ע"י מאות חניכים. בנוסף, כמאה חניכים מהקנים הבדואים של הנוער העובד והלומד פקדו את הטקס באנדרטת החייל הבדואי.

    במסגרת המבצע חולקו למעלה מ-מיליון פרחים שאוגדו במעל 100,000 זרי פרחים.

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!