שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    טקסי חניך וחונך מצטיינים 2017

    להיות מורעלת

    זוכרים את יהודי אתיופיה שנספו

    8 ביוני 2017

    בשבועיים האחרונים התקיימו טקסי חניך וחונך מצטיינים, בהם קיבלו עשרות חניכים מבתיה"ס המקצועיים וחונכיהם המקצועיים תעודות על הצטיינותם בעבודה ובחונכות

    בתחילת חודש יוני התקיימו טקסי חניך וחונך מצטיינים ע"ש ישראל גלילי, בהפקת הנוער העובד והלומד. במהלך שלושת הטקסים, שנערכו בחיפה, בת"א ובאשקלון, חולקו תעודות הוקרה לחניכים בבתיה"ס המקצועיים שהצטיינו בעבודתם במהלך השנה האחרונה. כמו כן, חולקו תעודות הוקרה לחונכים מצטיינים אשר קלטו את הנערים במקומות העבודה, סייעו להם בדרכם המקצועית ולימדו אותם את רזי המקצוע אותו בחרו ללמוד. בטקסים נכחו מעל 500 משתתפים, ובהם משפחות המצטיינים, נציגי בתיה"ס המקצועיים, נציגי משרד העבודה והרווחה, מדריכי התנועה, מעסיקים ועוד. טקס זה מתקיים מדי שנה, במסגרת פעילות התנועה בחינוך המקצועי, במטרה להמשיך ולחזק את מערכת ההכשרה המקצועית ולהעלות את ערך העבודה והמקצוע בחברה הישראלית.

    הרבה מדברים על החינוך המקצועי – הלכנו לשאול את האנשים שעושים אותו ביום-יום מה דעתם#הנוערהעובדוהלומד#הביתשלהנעריםוהנערותהעובדים#מאז1924

    Posted by ‎הנוער העובד והלומד – الشبيبة العاملة والمتعلمة‎ on Thursday, June 8, 2017

    בטקס של אזור המרכז, שנערך במרכז מנדל לתרבות, ב7/6, השתתף שולי אייל, יו"ר האגף להכשרה מקצועית ופיתוח כוח אדם. בנאומו, אמר אייל: "בשנתיים האחרונות חווינו ביחד אתגרים מטורפים מהם יצאנו רק מחוזקים עם יכולות חדשות. הוכחנו וניצחנו בצדקת דרכנו. אני כולי תקווה שנצליח להתרחב, ולשים את החינוך המקצועי, האמתי, היחידי שיש היום במדינת ישראל על המפה."

    אדיר עפרי

    השנה חולקו תעודות הצטיינות לכ-70 חניכים מצטיינים ו-30 חונכים מכל רחבי הארץ, כאשר גולת הכותרת היא סיפורו המרגש של אדיר עפרי. עפרי, כיום בן 51, החל את דרכו המקצועית בגיל 11, כעוזר חשמלאי וכעובד במפעל ברזל וכן היה בעצמו פעיל בנוער העובד והלומד. לימים, כאשר הפך להיות עובד בכיר במרחב דרום בחברת החשמל, המשיך בדרך של המחויבות לחינוך המקצועי וחנך מאות חניכים למקצוע החשמלאות לאורך השנים.

    "ללמד להבריג את הבורג בצורה הנכונה זה החלק הבנאלי. העיקר הוא הלימוד הערכי" אמר עפרי. "כאזרח אני מאמין שכשאתה יכול לתת, תיתן. חשוב לי לחנך את החניכים שלי לרצות להתאמץ, להיות הכי טובים במה שהם עושים, ולתרום כמה שיותר למדינה. מבחינתי זה דבר טבעי. " דבריו של עפרי מבטאים בצורה הנכונה ביותר את רוח החינוך המקצועי ורוח הטקס. רוח של נתינה לחברה, ציונות ואחריות.

    דביר עובדיה

    הטקס הוא במה נוספת בה יכולים תלמידי החינוך המקצועי להשמיע את קולם ולהגיד מה דעתם על בתיה"ס בהם הם לומדים. "לימודי המקצוע חשובים לחברה שלנו." כך אמר דביר עובדיה, תלמיד י"ב באורט התעשייה האווירית. "אנחנו עובדים במקצועות שבונים את המדינה – למשל בצבא ובתעשייה האווירית. לא כל אחד יודע לעשות את מה שאנחנו לומדים, וכשאנחנו נסיים את הלימודים החברה תרוויח עובדים מקצועיים."

    בשנים האחרונות אנו עדים לפגיעה במערכת החניכות ובביה"ס הספר המקצועיים. תנועת הנוער העובד והלומד תאבק במגמות אלו ותמשיך לפעול לחיזוק החינוך המקצועי למען בני הנוער העובדים וכלל החברה הישראלית.

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!