שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    הזכות להיות גרעינר

    אוהל ט' באב

    דעה | תינוק בא לעולם, מה יהא עליו?

    27 ביולי 2017

    דבריו של חן חכמי בטקס ההוקרה למתנדבי שנת השירות בבית הנשיא

    שלום לכולם,

    אני חן חכמי, גר במושב משמר הירדן שבמועצה אזורית מבואות החרמון, חבר בשנת השירות גרעין עודד של בני המושבים, שפועלת בתוך הנוער העובד והלומד (או כמו שאנחנו קוראים לזה בתנועה – אני גרעינר!).

    לאחר שלוש שנים בהן הדרכתי בקן התנועתי במושב שלי בחרתי לצאת לשנת שירות כי החלטתי שהגיע הזמן לקחת צעד קדימה בתרומה למען עתידה של החברה הישראלית, לתת שנה מהחיים שכל כולה תוקדש לחיזוק חברת המופת – עבורי, עבור חבריי ועבור הילדים שיהיו לי בעתיד.

    הבחירה לצאת לשנת שירות בבני המושבים הייתה בחירה טבעית בשבילי, כנער שגדל בתנועה מכיתה ד', התחנך על ערכי התנועה – שוויון ערך האדם, אהבת הארץ, שיתוף, עבודה וערכים נוספים שמלווים אותי בבחירות שלי גם היום. זו הזדמנות עבורי, להנהיג בתנועה בה צמחתי, התפתחתי, נהניתי, למדתי, גדלתי, הפכתי לאדם טוב יותר והכי חשוב – יכולתי להיות מי שאני ולחנך חניכים רבים נוספים לכל הדברים הנפלאים הללו.

    כיום את שנת השירות שלי אני מבצע במועצה האזורית מטה יהודה. כגרעינר, אני פועל בשני יישובים – מבוא ביתר ונווה אילן. כחלק מתפקידי אני מלווה את צוותי ההדרכה, מדריך חניכים מכיתה ד' עד לגיל התיכון, לוקח חלק בהכשרה של שכבה ט' לקראת שנת הדרכה ושותף למשימות רבות נוספות ברמה המועצתית והתנועתית.

    רק לפני פחות מ-24 שעות סיימתי מסע נפלא של ארבעה ימים שהודרך ואורגן ברובו על ידי חברי לשכבת שנת השירות. במסע המלמד הובלנו את חניכי התנועה, בוגרי כיתות ח', בין נופיה היפים של רמת הגולן, ולצד זה שאלנו אותם ואיתם שאלות על ההיסטוריה של המדינה, גבולותיה והשלום הנכסף.

    רק בתנועת נוער האחריות הגדולה של הובלת 1,200 חניכים ומדריכים דרך מסע פיזי ותוכני כה מורכב יכולה להיות כל כך קסומה!

    מפעל שנת השירות הוא אחד המפעלים החשובים ביותר בעיצובה של החברה הישראלית. זו שנת הגשמה, שנה של נתינה, של עשייה למען אחרים, שנה של התבגרות ולמידה של הגרעין שלנו על עצמנו ועל החברה שלנו, שנה מחנכת בה אנחנו הופכים לאנשים טובים יותר ולאזרחים טובים יותר במדינה.

    לדעתי שנת שירות צריכה להיות אבן דרך בחיים של כל נער ונערה בישראל!

    ועכשיו, כשאני ניצב רגע לפני סיום שנת השירות שלי, אני משוכנע שההשפעה שחבריי ואני יצרנו עבור ואצל החניכים שלנו, תהדהד עוד שנים רבות. זו הזכות והאחריות הכי גדולה שיכלתי לקבל.

    חשוב לי לומר תודה, בשמי ובשם כל הש"שנים, תודה לך, כבוד נשיא המדינה, שהתערבותך במשבר התקציבי שלנו סייע למציאת פתרון הולם. תודה!

    ותודה גדולה על שניתנה לי הזכות להיות ש"ש בבני המושבים.

    עלו והגשימו!

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!