שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    כל אחד הוא אור קטן

    סובלנות בעין אחרת

    מדריך ההישרדות למטייל במדבר

    17 בדצמבר 2017

    כל אחד מאיתנו הוא אותו נר קטן בחנוכייה. לכאורה נראה כאילו עוד אדם אחד לא מוסיף הרבה לעולם הגדול. אבל האמת היא שכל אחד מאיתנו, כאותו הנר שבחנוכייה, הוא זה שעושה את ההבדל בין האתמול להיום. בואו ותכירו כמה סיפורים מרחבי התנועה כך סיפור הוא כמו אור קטן, שיחד עם אורות אחרים, יכול ליצור אור אחד גדול.

    יפית שפירא

    תנועת הנוער העובד והלומד עסקה מראשיתה בתחום הנוער העולה. בשנים האחרונות, הנושא זכה לחיזוק משמעותי בזכות יפית  שמרכזת את תחום הנוער העולה בתנועה.
    "לפני שש שנים במהלך פרק המשימה שלי הדרכתי בשכונת קריית יובל בירושלים קבוצה של חניכים עולים ובני עולים דוברי רוסית. במהלך ההדרכה אותם הבנתי שאני רוצה וצריכה להתאים את הפעילות בקן ככה שתענה על הצרכים שלהם – הכרה בזהות שלהם, בסיפורים שהם מביאים איתם ובעושר שהסיפורים האלה יכולים להביא לתנועה. מתוך הדברים האלה החלטתי להצטרף לחברות בתנועה ולהקים צוות שמתעסק בתכני הדרכה לנוער דובר רוסית ולתנועה בכלל – להתעסק בהרחבת האתוסים היהודיים הציוניים עליהם אנחנו מחנכות ומתחנכות בתנועה ולהעשיר עבור כל חניך וחניכה את הסיפור היהודי שלהם.
    אני חושבת שהתכנים האלה חשובים לתנועה כי הם חשובים לחברה הישראלית – הסיפור הציוני אותו אנחנו מספרים יכול וצריך להיות מורכב מכל סיפורי הגבורה היהודית לאורך ההיסטוריה. מהסיפור המוכר בישראל היום אפשר אפילו לפספס ולא להכיר גיבורים יהודים שהם חלק בלתי נפרד לדעתי מפסיפס הגבורה היהודית."

     

    קבוצת צ'יף – קן כפ"ס הירוקה

    קבוצת צ'יף היא הקבוצה הראשונה של קן כפ"ס הירוקה.
    בשנה שעברה לקראת חופשת הפסח החליטו חניכות וחניכיי הקבוצה להצטרף לתנועה. כשהצטרפו לא היה שום דבר שנקרא קן בשכונה שלהםן. הן היו בכיתה ט' והוזמנו להיות החלוצות והחלוצים שיוכשרו להדריך ולהקים את הקן החדש.
    הקבוצה גדלה, יצאה יחד לתל חי ובהמשך גם לסמינר מדצים בקיץ.
    בספטמבר האחרון נפתחה רשמית הפעילות בקן כפס הירוקה. ליום פעילות הראשון הגיעו 120 חניכים חדשים אחרי גיוסים ומאמץ רב של קבוצת צ'יף.
    מאז, פעמיים בשבוע, בכל תנאי מזג האוויר, בוחרות חניכות הקבוצה להפגיש את הקבוצות שלהן ליום פעילות בפארק הציבורי בשכונה ולהפוך אותו למשך כמה שעות ללא פחות מקן בתנועה.

    אריאל בלנקו

    מדריכה את קבוצת המגבים בקן קרית גנים.
    "בחרתי להיות מדריכה כי ידעתי שמדריכה היא יותר מאדם שמעביר פעולות או נותן לך תעסוקה אחר הצהריים.
    מדריכה היא מדריכה. פשוטו כמשמעו. היא מדריכה אותך בהכל. כמדריכה, כשאני מנהלת שיחה עם החניכות שלי אחרי הפעולה על חיי היום יום שלהן, אני יודעת שאני מעורבת. שאני מישהי שהן מחכות לפגוש, מישהי שמקשיבה להן, שלא שופטת אותן, שמייעצת להן, מישהי שאצלה אפשר לפתוח הכל."

     

    דנה מאירי

    דנה מדריכה קבוצה בשכבה ח', בקן גבעה צרפתית. בזכות ההדרכה המסורה שלה, הקבוצה גדלה ועברה תהליכים ופעולות משמעותיות לאורך השנה שעסקו בין היתר ביום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים, זהות מגדרית, טרנסים.יות וטרנספוביה, תרבות הצריכה ועוד. מעבר להדרכה בקן, דנה גם מעלה לחשבון האינסטגרם שלה (lowkeydinkey) ציורים בסגנון מיוחד שמתארים סיטואציות שונות מהקן, מהחוויות שלה כחניכה וכבת נוער.

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!