שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    הקן בלב הקהילה

    הפרטת החיים

    החלטות המזכירות בנושא חוק הלאום

    17 בספטמבר 2018

    אתמול (א', 16/9), התקיים כנס מועצתי ראשון מסוגו לפתיחת שנת הפעילות של הנוער העובד והלומד במשגב, בסימן 20 שנה לתנועה במועצה, בו הושק מודל פעילות חדש של המועצה לשנה הקרובה, שכותרתו "הקן בלב הקהילה". 65 משתתפי הכנס, מכל רחבי המועצה, נחשפו לחידושים החינוכיים והארגוניים בפעילות לשנים הבאות, המבוססים בעיקרם על תפיסה חינוכית כולית ודיאלוג מתמיד עם הקהילה.

    בשנה האחרונה פיתחה תנועת הנוער העובד והלומד יחד עם בעלי תפקידים בתחום החינוך והנוער מהמעוצה ומהיישובים מודל פעילות חדש, שבמרכזו תפיסה של חינוך "כולי", המחבר בין הגורמים החינוכיים – התנועה, היישוב והמועצה, וחדשנות חינוכית המבוססת על עיקרון הדיאלוג. אתמול הגיע שיאו של תהליך זה, בכנס ייחודי שבו השתתפו חברי ועדות הנוער, הוועדים היישוביים, רכזי התנועה ביישובים, חברים ממרכז תנועת הנוער העובד והלומד והנהגת המועצה האזורית משגב. בכנס נערכו שולחנות עגולים בנושא ״קהילה בונה קן בונה קהילה״. מהדיונים הפורים בשולחנות יופקו תוצרים וכלים שישמשו את הקנים ואת היישובים כחלק ממימוש התכנית שהוצגה בכנס.

    ראש המועצה, רון שני, פתח את הכנס והתייחס לשינויים שנעשו בפעילות התנועה במועצה לאורך שנותיה: "בתחילת דרכה של משגב, הנוער העובד והלומד הייתה תנועת הנוער היחידה. יחד אתה, לאורך השנים ידענו לזהות את צרכיה הייחודיים של משגב ושל יישוביה. יצרנו את מודל 'הקן היישובי', לאחר שנים של פעילות אזורית בלבד. קני התנועה ביישובים הם מכפיל כוח ליישוב – הקן התנועתי תומך את התפתחותה של הקהילה ביישוב, וכך גם הקהילה תומכת את התפתחות הקן. כך אנו מצמיחים ביחד, המועצה והתנועה, בני נוער וצעירים מוכשרים וערכיים! על כך גאוותי".

    רועי יסוד, רכז הנוער העובד והלומד: "במשגב קנים גדולים, מפוארים וחשובים מאוד בתנועה! לאורך 20 השנים האחרונות הייתה פעילות התנועה במשגב הקו הראשון לפיתוח תכניות פעילות חדשניות, מערכים חינוכיים פורצי דרך ושיטות ריכוז ועבודה ייחודיות. אין ראויה ממשגב להוביל גם את תכנית 'הקן בלב הקהילה'! אני מודה לראש המועצה, למנכ"לית המועצה ולחברי ועדות הנוער על ההגעה לכנס ועל שיתוף הפעולה ארוך השנים."

    הנוער העובד והלומד היא אחת משתי תנועות הנוער הגדולות בישראל (על פי נתוני משרד החינוך), ופועלת בכל חלקי החברה הישראלית: בעיר, בקיבוץ, במושב, ביישוב הקהילתי, בפריפריה ובמרכז, בקרב בני נוער יהודים, ערבים ודרוזים. כיום פועלת התנועה ב-18 יישובים במשגב ומפעילה בהם 15 קנים: יובלים, שכניה, קורנית, הר חלוץ, רקפת, כמון, מכמנים, תובל, פלך, עצמון, יחד-הררית, כמאנה, ערב אל נעים, סלמה, אשבל, חרשים, טל-אל, ומצפה אבי"ב.

    בעוד מספר חודשים צפוי להיערך הכנס הרשמי לציון 20 שנות פעילות הנוער העובד והלומד במועצה, בהשתתפות בוגרי התנועה, חניכים, מדריכים, הורים והצוותים היישוביים.

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!