שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    לכל דבר שאנחנו בוחרים יש כוח

    אמת מארץ תצמח

    ברית פרחים

    13 בנובמבר 2018

    במוצ"ש האחרון חגגו בקיבוץ דורות את חג המעלות המסורתי. במסגרת הטקס, עלו חברי הבוגרת לבמה וסיפרו על הבחירה להדריך בקיבוץ, על היציאה לצעדת המחאה של בני הנוער מהעוטף ועל הקשר בין שני הדברים.

    אז הי לכולם ותודה רבה שבאתם לחג המעלות 2018 של קן דורות.
    כמו שאתם שמים לב אנחנו כבר במשך שנתיים מקיימים את חג המעלות בקיבוץ, והשנה אנחנו מתרגשים הרבה יותר. זוהי השנה הראשונה שכולנו עומדים כאן בתור מדריכים ולא רק בתור חניכים, אחרי הרבה התלבטויות אם להדריך או לא, ואחרי שחלקנו יצאו לסמינר מדצים בקיץ שעבר, החלטנו לקחת אחריות ולהדריך את הילדים של הקיבוץ שקטנים מאיתנו בכמה שנים.
    לפני חודשיים נכנסו כל אחד להדריך עם הרבה חששות, כמעט כולנו היינו מבולבלים ולא ידענו מאיפה להתחיל, איזה פעילויות לעשות, איך להתנהג עם החניכים ואיך להתחבר אליהם, אחרי פעולה אחת בלבד כל אחד מאיתנו גילה ילדים מדהימים, חברותיים, כל אחד מאיתנו המדריכים מנסה לעשות את הפעילויות הטובות ביותר ולהשקיע כמה שיותר רק בשביל שיהיה להם טוב.
    התחברנו אליהם ואנחנו יותר מגאים להגיד שאלה הם החניכים שלנו ויש לנו את הזכות להדריך אותם למשך כל השנה, לחוות איתם חוויות, לצאת איתם לטיולים, ולהכיר אותם לעומק.
    כמו שהחלטנו לקחת אחריות על הקיבוץ החלטנו לפני כשבוע לקחת אחריות על המועצה, האיזור, ובכללי על עוטף עזה, ויצאנו למסע מחאה כדי שהאחים הקטנים שלנו יוכלו לגדול בשקט.
    במסע המחאה היה לנו קשה ומעייף אך זה היה מאוד מרגש ומשמעותי עבורנו , נהננו מכל רגע והבנו שצריך לעשות פה שינוי ואסור לתת למצב להמשיך ככה!
    אנחנו מקווים שכמו שהמחאה שלנו סחפה את כל עם ישראל כך היא גם תוביל לשינוי אמיתי וארוך טווח. גם הבנו שלכל דבר שאנחנו בוחרים יש כוח ומתוך זה גם נמשיך להדריך.

    לעבודה, להגנה ולשלום
    עלו והגשימו

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!