שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    איך יודעים שטיול הוא בטוח?

    גילוי דעת | הבחירות הכלליות לכנסת ה-21 | תשע"ט

    בחן את עצמך: כמה אתה מכיר סלבריטאים תנועתיים?

    1 באפריל 2019

    בתנועת הנוער העובד והלומד חרתנו על דגלנו: נשבעים לחייו של כל חניך וחניכה. יש לנו מערכת מקצועית, ותיקה ומנוסה שפועלת על מנת לעמוד במשימה, פיתחנו כלים ושיטות עבודה מתקדמות וחדשניות - הכל כדי לעמוד בהתחייבותינו לכם, ההורים, להחזיר את כולם הביתה בשלום. יוני בן דור, רכז "מרחב חיים", בנוער העובד והלומד מסביר את הנקודות החשובות לקיום טיול בטוח.

    מי לא זוכר את הטיולים הראשונים אליהם יצא בילדותו? טיול הוא ללא ספק חוויה מעצבת, מלמדת ומעצימה. יחד עם זאת, כששולחים את הילדים לטיול, עולים באופן טבעי חששות ושאלות. לעזרתכם, הדברים החשובים שכדאי לדעת על טיול בטוח.

    7 הנקודות החשובות ביותר:

    1. קיבלתם פלאייר רציני ומפורט על תכנית הטיול, כולל סידורי הביטחון, הבטיחות והרפואה.
    2. לטיול התקיים סיור מכין, כולל הליכה בנתיבי המסלול ובדיקת חניונים.
    3. לטיול יש רישיון מהלשכה לתיאום טיולים של משרד החינוך (או במילים אחרות, טופס "תיאום טיולים", בו מפורטות ההנחיות המחייבות לטיול וסיכונים שיש להימנע מהם).
    4. הטיול עומד בקשר עם חדר מצב משרד החינוך, לקבלת עדכונים ודיווחים בזמן אמת על חיזוי מטאורולוגי וכל מידע נוסף להבטחת בטחון המטיילים. כמו כן, חדר מצב מסייע בתפעול מצב חירום במידת הצורך ושולח פקח מטעמו לשטח לווידוא העמידה בנהלים.
    5. קיים מפקד בוגר לטיול, שמחזיק ב"תיק מפקד" מסודר ומנהל צוות שעוטף את כלל תחומי הטיול: ארגון, היסעים, בטיחות, הדרכה, קשרי הורים ועוד.
    6. לטיול יש מאבטחים כנדרש וכן צוות רפואי חובשים מע"רים.
    7. התקיים תחקיר מסכם לפני היציאה לטיול ע"י גורם מוסמך ממחלקת המפעלים בתנועה. מטרת התחקיר לבדוק את עמידתו של צוות הטיול בכלל הנהלים ולוודא שלא נשארו "פינות פתוחות".

    ומה אנחנו מצפים מכם, ההורים, ערב יציאת ילדיכם לטיול?

    מכם, ההורים, נבקש לדווח למדריכים על מגבלות ורגישויות בריאותיות ולתדרך את ילדיכם להישמע להנחיות המדריכים. במהלך הטיול נעמיד לרשותכם טלפון ליצירת קשר עם הטיול – אנא דאגו לקבל את המספר ממדריכ/ת הקבוצה מראש.

    שיהיו לנו טיולים מוצלחים ובטוחים!

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!