שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    דוח האיגוד המקצועי לשנת 2018

    בתור העובדים של מחר-אנחנו דורשים עתיד טוב יותר!

    סיסמת התנועה ב"עוטף ישראל"

    27 במאי 2019

    הסתדרות הנוער העובד והלומד מגישה את דוח פעילות האיגוד המקצועי, המסכם את שנת 2018 בסימן המאבק בניצול ילדים, נוער וצעירים בעבודה. עם כלל הנתונים והמגמות בעולם עבודת הנוער והצעירים בישראל.

    הסתדרות הנוער העובד והלומד הוקמה ב- 1924(אז הסתדרות הנוער העובד) על ידי בני נוער עובדים ולמענם. מאז ועד היום, הקשר בין פעולת הסתדרות הנוער העובד והלומד כאיגוד מקצועי לבין המסגרת החינוכית והחברתית של תנועת הנוער הוא עקרון מרכזי בפעולתה.
    עולם העבודה לבני נוער וצעירים בישראל הוא עולם רווי בניצול. 62% מבני הנוער, שהם כ-380,000 בני נוער, משתתפים בשוק העבודה לאורך השנה ,בין אם כעובדים ובין אם מחפשים עבודה. עבודת בני הנוער מאופיינת בתחלופה גבוהה ובכושר מיקוח נמוך הנובע ממחסור בהכשרה וממחסור בהיצע עבודות מספיק. השילוב של כל אלה הופך את בני הנוער העובדים לאחת האוכלוסיות המוחלשות ביותר בשוק העבודה הישראלי ועל כן המנוצלות ביותר.
    הסתדרות הנוער העובד והלומד שמה לה למטרה להיאבק בניצול בנות נוער ובני נוער במקומות העבודה, ובמקביל ליצירת אלטרנטיבות של עולם עבודה טוב יותר, בין היתר באמצעות קידום התארגנויות נוער וצעירים, חתימה על הסכמים קיבוציים ויצירת תעסוקה הוגנת וחינוכית, בד בבד עם פעילות חינוכית, הדרכת קבוצות, הקניית כלים והגברת המודעות של בני נוער וצעירים להכרת ערכם, כוחם וזכויותיהם בעולם העבודה.

    ה
    להורדת הדוח


    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!