שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    גבולות אדומים בהדרכת ילדים עם מוגבלות

    נובי גוד 2020

    הכרת המוגבלות | מוגבלויות חושיות

    17 בדצמבר 2019

    גבולות אדומים בהדרכת חניכים עם מוגבלויות בנוער העובד והלומד, כקוים השומרים על פעילות ראויה, אחראית וחינוכית.

    הגבולות בדף זה הינם גבולות אדומים – כלומר , גבולות שחובה עלינו כמדריכים לשמור עליהם. גבולות אלו נועדו על מנת לאפשר לנו לקיים את הפעילות בקן במרחב בטוח תוך שמירה על חווית מוגנות.  המטרה היא שכל חניכה וחניך יוכלו להשתתף בפעילות, ולשם כך עלינו לשמור עליה ועל אוירה טובה, חברתית ואחראית – הקווים האדומים יוצרים את המסגרת שבתוכה מתקיימת הפעילות החינוכית והחברתית.

    • אלימות – לא נקבל התנהגות אלימה בפעילות בין החניכים לבין עצמם, ולא של החניכים כלפי המדריכ.ה. אלימות כוללת אלימות מילולית וגם פיזית. הגבול מתייחס גם למקרים בהם אנחנו חושבים שהחניכ.ה לא התכוונ.ה לכך.
    • חוסר הקשבה – לא נקבלחוסר הקשבה למדריכ.ה באופן שיכול לסכן את החניכים. יש לוודא שהחניכים מקשיבים להוראות הבטיחות והנחיות שנתנו ע"י המדריכ.ה (לדוג': לא להתקרב לכביש), וכן שאינם פועלים בניגוד לדברי המדריכ.ה בזמן הפעילות באופן שמסכן אותם או את חבריהם.  
    • סיעוד –  מדריכי התנועה לא ייתנו עזרה סיעודית לחניכים בשום מצב במהלך הפעילות.  עזרה סיעודית היא סיוע פיזי בפעולות תפקוד יומיומית בהן החניכים לא יכולים להסתדר באופן עצמאי – שירותים, מקלחת, אכילה, לבוש.
    • מגע –  יש למנוע מגע לא רצוי במהלך הפעילות, הן בין החניכים לבין עצמם, והן בין החניכים למדריכ.ה. יש לדאוג לסביבת פעילות בה נשמרת חווית המוגנות של כלל המשתתפים. 

    זכרו – ללא קווים אדומים, אין מסגרת חינוכית – שימרו עליהם!

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!