שליחת כתבה



    צירוף קובץ

    צירוף קובץ

    צירוף קובץ

    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    הכרת המוגבלות | מוגבלויות חושיות

    גבולות אדומים בהדרכת ילדים עם מוגבלות

    הכרת המוגבלות | מוגבלויות פיזיות ונכות


    הכרות עם החניך, העדפותיו ורצונותיו
    • הכירו את רמת התפקוד של החניך (דרכו ודרך הוריו)- האם לא רואה/ שומע בכלל? האם קצת? האם יש צבעים/ קולות שמפריעים לו?
    • הכירו מה עוזר לו בדרך כלל בתפקוד היומיומי
    • האם רוצה שיעזרו לו? או מעדיף להסתדר לבד? במה הוא עצמאי ובמה נדרשת עזרה?

    לקות ראיה
    • בעבור חניכים שיש להם מוגבלות בראייה, אך עדיין רואים- יש להשתמש בכתב גדול, צבעים מנוגדים
    • יש לחשוב על פעילויות שלא דורשות בהכרח ראיה, ולכן לא יצריכו תיווך לחניך עם המוגבלות, אלא יאפשרו השתתפות שווה של כל החניכים (פעילויות עם שירים, שיחה, מישוש).
    • באם אין ברירה לקיים פעילות שדורשת ראיה- יש לוודא תיווך של המתרחש לחניך עם המוגבלות
    • הנגשת הקן – יש צורך להנגיש את הקן, את השירותים ואת המקומות אליהם החניכים צריכים להגיע יש לוודא שאין מכשולים בדרך, קטנים כגדולים.

    לקות שמיעה
    • עבור חניכים כבדי שמיעה, אך עדיין שומעים- יש להקפיד לדבר בקול רם וברור, להדגיש תנועות שפתיים, לדבר כך שהם יוכלו לראות את תנועות הפה
    • יש להקפיד על תנועות פה ברורות בעבור חניכים קוראי תנועות שפתיים, תמיד לדבר עם הפנים אל החניך (לא לדבר תוך כדי שכותבים על הלוח לדוגמא)
    • יש לחשוב על פעילויות שלא דורשות בהכרח שמיעה, ולכן לא יצריכו תיווך לחניך עם המוגבלות, אלא יאפשרו השתתפות שווה של כל החניכים (פעילויות עם מילים על הלוח, כרטיסיות, מגע) .
    • לחלק מהחניכים יש סייע/ת-סימון אשר יכול להצטרף אל הפעילות ולסייע בשפת הסימנים ובחיבור לשיח.
    השארו מעודכנים!