שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    הפעלות למשפחה לזמן הבידוד

    קבלת שבת קינית

    פעילות מקוונת הפגתית לשכבה הצעירה - 7

    22 במרץ 2020

    לפניכם הפעלות פשוטות ונוחות לכל המשפחה לזמן הבידוד בבית

    1.שם קוד- חותכים 24 ריבועים מנייר (אפשרי בהמשך להכין עוד כדי שיהיה מגוון מילים). כל אחד כותב על פתק איזשהי מילה. מניחים את הפתקים עם המילים ב- 4 שורות ו- 6 טורים. דוגמה לעיון מצורפת בקובץ.

    2. המשפחה מתחלקת לשתי קבוצות ולכל קבוצה יש נציג. הנציגים מכינים מפה בצורה של טבלה עם צבע 7 משבצות צבועות בכחול 8 באדום (כמו בדוגמא מתחת לסעיף 3).
    הנציגים הם היחידים שרואים את המפה והם צריכים לגרום לחברים שלהם למצוא את המילים בצבע שלהם לדוגמא: המילים עגבניה, קערה, ומלפפון – סלט 3 ואז הקבוצה צריכה לנסות לנחש את המילים שקשורות לסלט. הקבוצה הראשונה שמוצאת את כל המשבצות שלה מנצחת.

    3.חפש את המטמון- אחד מבני המשפחה כותב פתקים עם רמזים שמובילים למקומות שונים בבית (כמו בדוגמא בסוף הסעיף). המטרה של שאר בני המשפחה למצוא את כל הרמזים בזמן הקצר ביותר.  אם יעמדו במשימה יזכו במטמון (פרס צנוע לדוגמא: ארוחה מפקנת/שוקו חם לכולם/ערב סרט משפחתי/ערב פיצות וכו')

     בזכותי בגדים מלוכלכים יוצאים נקיים (מכונת כביסה או אבקת כביסה)

    מחממים אותי לטמפרטורה שמעל 200 מעלות (תנור)

    משתמשים בי כשרוצים להעביר ערוץ (שלט)

    משתמשים בי כדי להפוך חלבון משקוף ללבן (מחבט)

    שמים עלי כריות ויושבים עלי כדי לראות טלוויזיה (ספה)

    אני המרכיב העיקרי בפסטה (מתחת לקמח)

    נועלים אותי כשיורד גשם (בתוך מגפיים)

    משתמשים בי כדי להפוך מים לקרח (מקפיא)

    אני לבן, נוזלי ויש בי המון סידן (חלב)

    אני צהוב ויש בי המון סידן (גבינה צהובה)

    אני אדום ויש בי המון סוכר וקצת עגבניות (קטשופ)

    משתמשים בי כשצמאים (תמי 4/קומקום)

    משתמשים בי כשרוצים לצאת מהבית (על הדלת/הידית של הדלת)

    3.טאבו- כל אחד כותב על פתק מילה בראש הדף ומתחתיה 4 מילים שקשורות למילה. דוגמה מצורפת בקובץ.

    מומלץ שכל אחד יכתוב לפחות 2 פתקים שונים. אוספים את כל הפתקים וכל פעם מישהו שולף פתק ויש לו 40 שניות לנסות לגרום לשאר המשפחה לנחש מה המילה בלי להשתמש ב-4 המילים שמתחת. מי שמצליח לגרום לקבוצה לנחש כמה שיותר מהמילים מנצח.

    4. שריידס – מכינים פתקים עם מילים / ביטויים/שם של סרט/ספר, מניחים אותם הפוכים בסלסילה וכל אחד בוחר פתק. מתחלקים לקבוצות, ובתורות עולים ומנסים לתאר את המילה ללא שימוש בדיבור, כאשר הקבוצה שמנחשת נכון זוכה בנקודה.

    5. רביעיות חיות –  כל אחד מקבל 4 פתקים (שעשויים מחומר קשיח כמה שאפשר, קרטון או דף עבה) בגודל וצבע זהים. בנוסף, כל אחד מקבל קטגוריה של חיה (מעופפים, חתוליים, ימיים, מכרסמים, פרה-היסטוריים, זוחלים וכו'). דוגמה מצורפת בקובץ. כל אחד מצייר על כל פתק חיה אחת וכותב את השם שלה בקטן מעל הציור. בנוסף, רושמים מתחת לציור, כמו בשאלה אמריקאית, את ארבעת השמות של החיות ומדגישים את השם של החיה שיש על הפתק הזה.

    6. DIY — do it yourself או: עשה זאת בעצמך!

     בואו לנסות להצמיח עציצים ופרחים יפים בשימוש חוזר!! זה גם מקשט את החדר והחלונות וגם תעסוקה להרבה ימים. בדיוק לסיטואציה שאנחנו נמצאים בה! מתאים לבתים עם גינה ולבתים עם חלונות או מרפסות.

    אחד מומלץ במיוחד-

    7. https://kahoot.com – אתר חידונים
    הירשמו בחינם ובמהירות לאתר קאהוט ושם תוכלו למצוא מליוני חידונים ושאלונים מצחיקים בכל נושא שבעולם! כמובן שניתן להכין חידון בעצמנו לכל המשפחה על כל נושא שבעולם. בהצלחה!

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!