שליחת כתבה



    צירוף קובץ

    צירוף קובץ

    צירוף קובץ

    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    האנשים שמאחורי המרד

    "עולם ומלואו"

    כל ישראל ערבים זה לזה

    1. החניכים יילמדו בדרך חווייתית על בחירות שונות בחיים של חברי תנועות הנוער בזמן השואה.
    2. החניכים יקשרו בין הסיפורים השונים של המרד להיותם מתקיימים בתנועה.
    3. החניכים יחברו את הדילמות השונות להיות חברי תנועה וככאלה שמצופה גם מהם לפעול במציאות ולא להשאר אדישים.
    1. אמרי: (לציין שזה פעולה ליום השואה) ב19.4.1943 קרה אירוע היסטורי שהיה בולט במיוחד בתוך השואה, כי הוא היה שונה מאוד באופי שלו עד אז. הייתה התנגדות של יהודים מול הנאצים. את המרד הזה הובילו חברים מתנועות נוער, כמונו.
      בואו נראה הסבר על מה היה המרד בכלל :
    • שאלת הבנה: מה הבנתם מהסרטון? מה היה המרד?
    • אמרי: אנחנו הולכים היום לעשות מסע בזמן, ולפגוש דמויות שונות שפעלו שם בזמן הזה ולהבין איתם איך הם עשו את זה ומה עזר להם.
      2. מעבר בין הסרטונים-
    • מה מביא אותן לבצע את המשימה הזאת? למרות שהיא מסכנת את חייהן?
      – איך הן נדרשו לעשות אותה?
    • מה הערך של המשימה הזאת? איך היא חיונית בלהצליח לפעולה כתנועה? (להעביר ידיעות על מה שקורה בעוד מקומות, לספר על מאבקים והתנגדויות, לקבל תמונת מצב)
    • איך תנועת נוער יכולה להיות הנהגה? זה לא של מבוגרים?
    • איך נראית ההדרכה? מה התכנים?
    • דיון:
    • מה הדברים שהרגשתם שעזרו לחברים ולחברות לפעול במרד?
    • מה נתנה להם החברות בתנועה?
    • אמרי: הסיפורים האלה הם דילמות אמיתיות שחברי תנועות נוער עמדו מול בזמן השואה כשהחליטו למרוד במציאות ההיא. כמו שראיתם אלה היו דילמות לא פשוטות והיו דברים שלא היו ערוכים אליהם. דילמות שבני נוער לא אמורים להתמודד איתם בדרך כלל. המשותף לכל המעשים האלה, הוא שכולם כיוונו לשינוי המציאות ולידיעה שלנוער יש כח ואחריות על המציאות.
      5. דיון מסכם:
    • מה הדברים שלדעתכם אנחנו יכולים לקחת מהמעשים שלהם?
    • שתפי מסך ותרשמי דבררים שהחניכים אומרים ואז חשפי בפניהם את מה שיצא.
      למדריכה: עזרי להם לפרק את המעשים לרעיונות פשוטים , כמו לעזור בקהילה, להיות תנועה גדולה וארצית, וכו') .
      6. סיכום: סיפור מרד גטו ורשה, הוא חלק מרכזי מהפעולה של תנועות הנוער בזמן השואה. מההתחלה המדריכים והחניכים בחרו לשאול מה תפקידם בתוך המציאות הקשה, והם שאבו הרבה כוח אחד מהשני ומהרצון לפעול למען מציאות טובה יותר גם כשהיה קשה. זה סיפור שאנחנו מתחנכים עליו בתנועה והוא השראה גדולה עבורנו עד היום.
    השארו מעודכנים!