שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    אביהו (אבי) וצלר

    חלל מערכות ישראל
    נפל ביום כ"ב באייר תשכ"ט (10/05/1969)
    מידע כללי

    נפל ביום כ"ב באייר תשכ"ט (10/05/1969)
    בן 20 במותו
    דרגה: טוראי
    יחידה: חיל שריון
    מקום מנוחתו: כפר החורש
    הורים: אורה ושלמה
    יישובים: כפר החורש
    מעגל תנועתי: הנוער העובד והלומד

    כפר החורש
    הנוער העובד והלומד
    מידע כללי

    נפל ביום כ"ב באייר תשכ"ט (10/05/1969)
    בן 20 במותו
    דרגה: טוראי
    יחידה: חיל שריון
    מקום מנוחתו: כפר החורש
    הורים: אורה ושלמה
    יישובים: כפר החורש

    סיפור חייו

    בן שלמה ואורה. נולד ביום ל' בתשרי תש"י (23.10.1949) בכפר החורש ושם גדל והתחנך. הוא למד בבית הספר היסודי במקום וסיים את בית הספר התיכון ביפעת. הוא היה פעיל מאוד בקרב ילדי המקום והשתתף בכל פעולותיה של תנועת "הנוער העובד והלומד". שנתיים ריכז את ועדת המחסן של חברת הילדים ושנתיים היה חבר בוועדת התרבות. הוא היה חובב צילום ושעות רבות השקיע בכך כשמצלמתו מלווה אותו בטיוליו הרבים בחיק הטבע. "אבי שלנו" כינו אותו חבריו לכיתה - וכינוי זה ביטא את האהבה ואת החיבה שרחשו לו. הוא לא ידע רוגז וקוצר רוח וכשהייתה קמה המולה בכיתה, הצליח במבט חינני אחד להשרות שקט ושלוה על הכל. הוא אהב להאזין למוסיקה בשעות הפנאי וכן עסק במלאכת יד ויצר דמויות מתיל-נחושת, ושרשרות מגרגרים שונים. (עבודותיו האמנותיות שמורות עד היום בבית הוריו.) בכל מסיבה או מאורע חברתי היה הוא החושב והמתכנן וגם המבצע. הוא היה איש שיחה נעים ונהג חביבות ונימוס עם כל אדם. רגיל היה לעשות כל מה שביקשו ממנו, כי אהב לעזור לזולת. הוא התרחק מריב ומדון ומצא לעצמו מקום בחברה ששררה בה אהבת אחים כנה ואמיתית. היו לו הרבה תכניות לעתיד. הוא ידע את אשר לפניו, כי היה מעורה במשק ומוכן לקבל כל תפקיד שהוטל עליו ולמלא אותו ביעילות.

    אבי גויס לצה"ל בנובמבר 1968. הוא הצטיין כחייל טוב ומסור, שהיה אהוב על חבריו ועל מפקדיו. ביום כ"ב באייר תשכ"ט (10.5.1969), נפל בקרב בבקעת הירדן, בעת מרדף אחרי חוליית מחבלים. הובא למנוחת עולמים בכפר החורש.

    מפקד יחידתו כתב במכתב תנחומים למשפחה השכולה: "זמן קצר בלבד הכרתי אישית את בנכם אביהו אך מתוך דברי מפקדיו שליווהו במשך כל שירותו עולה תמונת חייל שקט ומסור, הדרוך לכל משימה שתוטל עליו, גם קלה וגם קשה יותר. טוב לבו והנכונות לעזור לזולת אפיינוהו".

    לאחר שנפל יצאה לאור חוברת לזכרו וביום השנה יצאה לאור חוברת שנייה על ידי כפר החורש; שמו מוזכר ב"אגרת", הבטאון של איחוד הקבוצות (חוברת 880), וגם בעלון המועצה האזורית "ניב הקבוצה" (כרך ח, 4); גם בעלון תנועת איחוד הבונים בגרמניה מוזכר שמו.


    חזרה לספר הזיכרון


    שיתוף:


    הדפסה


    סיפור חייהם של כל אחת או אחד מהחללים נלקח מתוך אתר "יזכור" של משרד הביטחון או אתר "לעד" של הביטוח הלאומי. וזאת באישורם של אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הבטחון ושל הביטוח הלאומי. אם מצאתם טעות, או אם ברצונכם להעיר ולהוסיף למידע הקיים, ניתן לשלוח פניה ל"ספר הזיכרון" באמצעות הדואר האלקטרוני (zikaron@noal.org.il) בצירוף פרטיכם המלאים.
    מערכת "ספר הזיכרון" תבחן כל פניה שתתקבל, ובמידת הצורך יבוצעו עדכונים בסיפור החיים.


    ליצירת קשר


    שיתוף נר זיכרון

    השארו מעודכנים!