שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    אברהם (כושי) ישראל

    חלל מערכות ישראל
    נפל ביום כ"א בתשרי תשנ"ב (29/09/1991)
    מידע כללי

    נפל ביום כ"א בתשרי תשנ"ב (29/09/1991)
    בן 37 במותו
    דרגה: סגן אלוף
    יחידה: חיל ים
    מקום מנוחתו: חיפה (חלקה צבאית)
    הורים: פנינה ויצחק
    יישובים: חיפה, עכו
    קנים/סניפים: קן קריית חיים
    מעגל תנועתי: הנוער העובד והלומד

    חיפה
    עכו
    הנוער העובד והלומד
    מידע כללי

    נפל ביום כ"א בתשרי תשנ"ב (29/09/1991)
    בן 37 במותו
    דרגה: סגן אלוף
    יחידה: חיל ים
    מקום מנוחתו: חיפה (חלקה צבאית)
    הורים: פנינה ויצחק
    יישובים: חיפה, עכו
    קנים/סניפים: קן קריית חיים

    סיפור חייו

    בן פנינה ויצחק. נולד ביום ג' בטבת תשט"ו (28.12.1954) בחדרה. בילדותו עבר עם משפחתו לחיפה, שם גדל והתחנך. אברהם למד בבית-הספר היסודי 'יבניאלי' בחיפה והמשיך את לימודי התיכון בבית-הספר לקציני ים בעכו. הוא סיים את לימודיו ובידו שתי תעודות, האחת בגרות והאחרת משיט ספינות ויאכטות. אברהם היה חבר בתנועת הנוער העובד והלומד, והשתתף בחוג הימי בקן זבולון. לפני גיוסו לצה"ל הפליג מספר חודשים בצי הסוחר.

    בתחילת אפריל 1973 גויס לצה"ל והתנדב לקורס חובלים בחיל-הים. עבר את כל המסלול וכיהן בתפקידי פיקוד על הדבורים והסטי"לים. בשנת 1976 נשא לאישה את חברתו יוני. השניים הקימו ביתם בקרית ביאליק, שם נולדו שני ילדיהם - קרן וטל. בשנת 1979 יצא ללימודים אקדמיים וסיים תואר ראשון בגיאוגרפיה ובמדעי המדינה. בשנת 1981 התמחה בפיקוד על הסטי"ל ובשנת 1982 קיבל את הפיקוד על הסטי"לים. בשנים אלו עשה תפקידים רבים ומגוונים בחיל.

    בשנת 1986 יצא ללימודי פו"מ בארצות-הברית, בבסיס הדרכה של חיל-הים האמריקאי. לאחר שנה שבה המשפחה ארצה וקבעה את מקום מגוריה בזכרון יעקב. אברהם חזר לחיל והמשיך בתפקידים חשובים ומרכזיים - ראש ענף קצינים בחיל-הים ובתפקידו האחרון שירת כמפל"ג סטי"לים (מפקד פלגת סטי"לים). בשנת 1990 המשיך בלימודים לתואר שני ביחסים בינלאומיים באוניברסיטת חיפה.

    אברהם היה מרכז חברתי, אהוב על כל חבריו ועמיתיו למקצוע. הוא התברך בתכונות נפלאות וייחודיות והיה בעל שיעור קומה, כריזמתי, מנהיג מלידה. אברהם הרבה לטייל בארץ ובעולם ובשעות הפנאי המעטות שלו עסק בספורט הגלישה ושיחק טניס. הוא קרא ספרים רבים וכתב במשך שנים יומנים אישיים ויומני מסעות.

    בבדיקת דם, שנערכה לצורך קורס צלילה, נתגלתה בגופו מחלה קשה. במשך שלוש שנים וחצי עבר טיפולים קשים ומתישים, תוך מילוי תפקידים שונים בחיל. ביום כ"א בתשרי תשנ"ב (29.9.1991) נפל בעת שירותו. הוא נפטר במהלך ניסיון השתלת מח עצם בבית-החולים הדסה בעין כרם, והובא למנוחות בבית-העלמין הצבאי בחיפה. השאיר אחריו אישה, שני ילדים, הורים ושני אחים - דוד וארז. משפחתו הכינה אחרי מותו קלטת וידיאו ובה דברים לזכרו.


    חזרה לספר הזיכרון


    שיתוף:


    הדפסה


    סיפור חייהם של כל אחת או אחד מהחללים נלקח מתוך אתר "יזכור" של משרד הביטחון או אתר "לעד" של הביטוח הלאומי. וזאת באישורם של אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הבטחון ושל הביטוח הלאומי. אם מצאתם טעות, או אם ברצונכם להעיר ולהוסיף למידע הקיים, ניתן לשלוח פניה ל"ספר הזיכרון" באמצעות הדואר האלקטרוני (zikaron@noal.org.il) בצירוף פרטיכם המלאים.
    מערכת "ספר הזיכרון" תבחן כל פניה שתתקבל, ובמידת הצורך יבוצעו עדכונים בסיפור החיים.


    ליצירת קשר


    שיתוף נר זיכרון

    השארו מעודכנים!