שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    אריה (אריק) אפיק

    חלל מערכות ישראל
    נפל ביום י"ג בניסן תשל"ג (15/04/1973)
    מידע כללי

    נפל ביום י"ג בניסן תשל"ג (15/04/1973)
    בן 29 במותו
    דרגה: רב סרן
    יחידה: חיל אוויר
    מקום מנוחתו: עין גדי (חלקה צבאית)
    הורים: שרה ויוסף
    יישובים: הרצליה, ירושלים, עכו
    קנים/סניפים: קן עין גדי
    מעגל תנועתי: הנוער העובד והלומד

    הרצליה
    ירושלים
    עכו
    הנוער העובד והלומד
    מידע כללי

    נפל ביום י"ג בניסן תשל"ג (15/04/1973)
    בן 29 במותו
    דרגה: רב סרן
    יחידה: חיל אוויר
    מקום מנוחתו: עין גדי (חלקה צבאית)
    הורים: שרה ויוסף
    יישובים: הרצליה, ירושלים, עכו
    קנים/סניפים: קן עין גדי

    סיפור חייו

    בן יוסף ושרה. נולד ביום א' בשבט תש"ד (26.1.1944) בירושלים ולמד בבית הספר היסודי על שם ויצמן בהרצליה. אחרי כן המשיך את לימודיו בבית הספר התיכון חקלאי "אשל הנשיא" ליד באר שבע, התמחה בענף הצאן והקדיש לענף זה שעות מרובות. את שנת הלימודים האחרונה עשה בבית הספר הגבוה לחקלאות "יד נתן" ליד עכו. הוא היה חבר בתנועת "הנוער העובד והלומד" ובאגודת הספורט "הפועל". לפני גיוסו לצה"ל הצטרף לגרעין נח"ל "צורים", שהתעתד להתיישב בעין גדי.

    אריק התגייס לצה"ל בסוף יולי 1961 והתנדב עם חבריו לשרת בנח"ל. הוא קיבל הכשרה חקלאית בקבוצת כנרת ועבד בעיקר בענף המספוא. לאחר שסיים קורס מ"כים וקורס צניחה ועשה תקופת תעסוקה, התיישב עם חבריו בעין-גדי. במשקו החדש החל לעבוד בגן הירק והיה מרכז הענף. בתקופה שעשה בעין גדי הצטרף לקלוב תעופה ועבר בהצלחה קורס דאייה. לאחר שלוש שנים של חברות במשק החליט להתנדב לצבא הקבע ולשרת בחיל האויר. אריק עבר בהצלחה מבדקי טיס ולאחר שסיים את הקורס הוצב תחילה לטייסת מטוסים קלים ואחר כך לטייסת תובלה. כשרונותיו ומיומנותו משכו את עין הממונים עליו ששלחו אותו לקורס מדריכי טיסה, למען יוכל להקנות את הידע שרכש לדורות של טייסים צעירים. תוך כדי שירותו בקורס נפל סרן אריק אפיק כטייס, בעת מילוי תפקידו, ביום י"ג בניסן תשל"ג (15.4.1973). הובא למנוחת עולמים בבית הקברות בעין גדי.

    במכתב תנחומים למשפחה כתב מפקדו : "אריק זכה להערכת הכל בהיותו טייס בטייסת קלה, במאבק הגדול להחזרתו לשירות קבע, בהליכתו למטוס התובלה ובהיותו ראש וראשון להולכים בנתיב הטייסת הקלה - התובלה - וקורס המדריכים על ה"פוגות". ידענוהו כטייס טוב והכרנוהו כאדם שכולם חיבבוהו, העריכוהו וראו בו אדם שנעים להיות לו ידיד ורע".


    חזרה לספר הזיכרון


    שיתוף:


    הדפסה


    סיפור חייהם של כל אחת או אחד מהחללים נלקח מתוך אתר "יזכור" של משרד הביטחון או אתר "לעד" של הביטוח הלאומי. וזאת באישורם של אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הבטחון ושל הביטוח הלאומי. אם מצאתם טעות, או אם ברצונכם להעיר ולהוסיף למידע הקיים, ניתן לשלוח פניה ל"ספר הזיכרון" באמצעות הדואר האלקטרוני (zikaron@noal.org.il) בצירוף פרטיכם המלאים.
    מערכת "ספר הזיכרון" תבחן כל פניה שתתקבל, ובמידת הצורך יבוצעו עדכונים בסיפור החיים.


    ליצירת קשר


    שיתוף נר זיכרון

    השארו מעודכנים!