שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    חיים (חיימו) אשכנזי

    חלל מערכות ישראל
    נפל ביום כ"א בתשרי תשל"ד (17/10/1973)
    מידע כללי

    נפל ביום כ"א בתשרי תשל"ד (17/10/1973)
    בן 20 במותו
    דרגה: סמל
    יחידה: חטיבת הצנחנים
    מקום מנוחתו: רחובות (חלקה צבאית)
    הורים: זיזי ואלברט
    יישובים: רחובות
    מעגל תנועתי: הנוער העובד והלומד

    רחובות
    הנוער העובד והלומד
    מידע כללי

    נפל ביום כ"א בתשרי תשל"ד (17/10/1973)
    בן 20 במותו
    דרגה: סמל
    יחידה: חטיבת הצנחנים
    מקום מנוחתו: רחובות (חלקה צבאית)
    הורים: זיזי ואלברט
    יישובים: רחובות

    סיפור חייו

    חיים, בן זיזי ואלברט, נולד ביום כ"ב באייר תשי"ג (7.5.1953) במושב כפר-הנגיד. הוא למד בבית-הספר היסודי "גן-רווה" במושב בית-חנן ואחרי כן סיים את לימודיו בבית-הספר התיכון-מקצועי "אורט" ברחובות. חיימו היה חבר בתנועת הנוער העובד והלומד והשתתף בחוגים שונים, שהתקיימו במסגרת התנועה. הוא היה חובב ספורט, שיחק בקבוצת כדור-יד והיה חבר בלהקת ריקודי-עם. את מרבית שעות הפנאי שלו הקדיש חיימו לארגון פעולות תרבות וספורט בכפר הנגיד. שם סייע להקמת להקת ריקודי-עם וארגן לבני הנוער טיולים ברחבי-הארץ. חיימו, שהיה בעל מזג נעים ונוח, היה אהוד על כל תושבי כפרו. חבריו מספרים כי היה צנוע, עניו, וסבלני ומעולם לא נרתע מפני עבודה קשה.

    חיים גויס לצה"ל בראשית אוגוסט 1971 והתנדב לחיל הצנחנים. לאחר סיום הטירונות השתלם בקורס מ"כים ואחרי-כן נשלח לקורס קציני מנהלה. בתום הקורס סירב לשרת כקצין-שלישות וביקש לחזור ליחידתו בתפקיד מ"כ. חיימו היה בן מסור להוריו, השתדל לא להדאיגם ושמר על קשר מכתבים הדוק אתם. במכתביו נהג לחזור ולספר כי הוא נהנה מן החיים בצבא ולא התלונן על קשיים. גם את חופשותיו הקדיש לעזרה במשק ביתו ואף נהג לדון עם בני משפחתו ועם חבריו על שיטות ורעיונות שיש בהם כדי לקדם ולשפר את המשק. כשפרצה מלחמת יום-הכיפורים נשלחה יחידתו לאזור סיני והשתתפה בקרבות הבלימה נגד המצרים. ביום כ"א בתשרי תשל"ד (17.10.1973), באזור "החווה הסינית" נקלע חיימו להפגזה ונהרג. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין ברחובות. השאיר אחריו הורים, אחות ושני אחים. לאחר נופלו הועלה לדרגת סגן-משנה מיום 6.10.1973.


    חזרה לספר הזיכרון


    שיתוף:


    הדפסה


    סיפור חייהם של כל אחת או אחד מהחללים נלקח מתוך אתר "יזכור" של משרד הביטחון או אתר "לעד" של הביטוח הלאומי. וזאת באישורם של אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הבטחון ושל הביטוח הלאומי. אם מצאתם טעות, או אם ברצונכם להעיר ולהוסיף למידע הקיים, ניתן לשלוח פניה ל"ספר הזיכרון" באמצעות הדואר האלקטרוני (zikaron@noal.org.il) בצירוף פרטיכם המלאים.
    מערכת "ספר הזיכרון" תבחן כל פניה שתתקבל, ובמידת הצורך יבוצעו עדכונים בסיפור החיים.


    ליצירת קשר


    שיתוף נר זיכרון

    השארו מעודכנים!