שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    יוחנן (יוני) ברגר

    חלל מערכות ישראל
    נפל ביום כ"ט בטבת תשמ"ד (04/01/1984)
    מידע כללי

    נפל ביום כ"ט בטבת תשמ"ד (04/01/1984)
    בן 19 במותו
    דרגה: טוראי
    יחידה: חטיבת הצנחנים
    מערכה: לבנון הראשונה (שלום הגליל)
    מקום מנוחתו: כפר אוריה (חלקה צבאית)
    הורים: ציונה ויעקב
    יישובים: כפר אוריה, קריית ענבים
    מעגל תנועתי: הנוער העובד והלומד

    כפר אוריה
    קריית ענבים
    הנוער העובד והלומד
    מידע כללי

    נפל ביום כ"ט בטבת תשמ"ד (04/01/1984)
    בן 19 במותו
    דרגה: טוראי
    יחידה: חטיבת הצנחנים
    מערכה: לבנון הראשונה (שלום הגליל)
    מקום מנוחתו: כפר אוריה (חלקה צבאית)
    הורים: ציונה ויעקב
    יישובים: כפר אוריה, קריית ענבים

    סיפור חייו

    בן ציונה ויעקב, נולד ביום א' באלול תשכ"ה 29.8.1965)) בכפר אוריה. יוחנן נקרא על-שם פרופסור יוחנן רטנר, שהיה האב הרוחני של אביו. הוא היה הילד החמישי במשפחה בת שישה ילדים. יוני - כינויו של יוחנן, למד בבית-הספר היסודי במושב טל-שחר. שנות ילדותו עברו עליו בכפר, ובשנים אלה התפתחה בו אהבה רבה לטבע. הוא היה מבלה שעות רבות בשדות, והכיר כל שביל וכל פינה באזור מגוריו. בטיוליו, היה יוני אוסף בעלי חיים גלמודים ונותן להם מחסה בביתו. בחצרו שבמושב נאספו יחדיו כלבים וחתולים, ציפורים, ברווזים, יונים, ואף נחשים. שעות רבות היה יוני מטפל בהם ונהנה בחברתם. עם חיים, אחיו הגדול ממנו בשנתיים, הוא נהג לטייל ביערות ובשדות שבסביבה, ולעתים היו נעלמים ליום שלם וחוזרים בערב מלאי סיפוק ממעשיהם. הגינה שליד ביתו הייתה צבעונית ומטופחת - כולה מעשה ידיו. גם בעבודות הבית נהג יוני לתרום את חלקו בחפץ לב.

    בייחוד אהב יוני ספורט. הוא נהג לרוץ מדי יום, לשחק כדורסל וטניס. בתקופת התבגרותו הירבה להשתעשע בסקט-בורד, וזה היה כמעט לסימן ההיכר שלו. הוא רכש אותו מכספי עבודתו, למגינת ליבם של הוריו שחששו מ"ספורט" זה. הכלי התחבב עליו כל כך, עד שלא היה יכול להינתק ממנו: הוא נהג לרכוב עליו לבית-הספר, ואף בתוך הבית נסע בו.

    יוני למד בבית-הספר התיכון "הרי יהודה" שבקריית ענבים. הוא היה תלמיד בינוני ולא מיצה את יכולת הלמידה שלו, אבל הצטיין בספורט. גיאוגרפיה וביולוגיה הוא אהב וגם שקד על לימודם, כי תחומים אלה הכיר וחיבב מכבר. גם בתנ"ך גילה עניין; יוני האמין באלוהים, ואף שלא קיים אורח חיים דתי, הקפיד להתפלל בחגים בבית-הכנסת.

    יוני היה אהוב על חבריו. הוא אהב לעזור גם לבני המשפחה וגם לחברים, והיה בעל חוש הומור מפותח. עם זאת, הוא היה מעט מופנם ורגיש.

    הוא היה מדריך בתנועת "הנוער העובד והלומד", ונטל חלק פעיל בחיי החברה במושב. הוא ארגן מסיבות, טיולים ואף את הטקסים בימי הזיכרון וביום השואה.

    בכיתה י"א עזב יוני את בית-הספר, ולמרות הפצרות הוריו ומוריו שישוב ללמוד, הוא בחר להתגורר בקיבוץ כפר חרוב. שם הוא הכיר את פאם, מתנדבת מארצות-הברית, ועמה רצה לקשור את עתידו לאחר שישתחרר מצה"ל.

    הוא שאף לשרת בחיל-הצנחנים, וכדי לשפר את כושרו הוא התאמן בדבקות ובעקשנות. הוא היה מאושר מאוד, כאשר השיג את מטרתו.

    יוני נפל בעת מילוי תפקידו בלבנון במלחמת שלום הגליל, ביום כ"ט בטבת תשמ"ד 4.1.1984)). בן 18.5 שנים הוא היה בנופלו. הובא למנוחת-עולמים בכפר אוריה.

    הוא הניח אחריו הורים וחמישה אחים ואחיות.


    חזרה לספר הזיכרון


    שיתוף:


    הדפסה


    סיפור חייהם של כל אחת או אחד מהחללים נלקח מתוך אתר "יזכור" של משרד הביטחון או אתר "לעד" של הביטוח הלאומי. וזאת באישורם של אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הבטחון ושל הביטוח הלאומי. אם מצאתם טעות, או אם ברצונכם להעיר ולהוסיף למידע הקיים, ניתן לשלוח פניה ל"ספר הזיכרון" באמצעות הדואר האלקטרוני (zikaron@noal.org.il) בצירוף פרטיכם המלאים.
    מערכת "ספר הזיכרון" תבחן כל פניה שתתקבל, ובמידת הצורך יבוצעו עדכונים בסיפור החיים.


    ליצירת קשר


    שיתוף נר זיכרון

    השארו מעודכנים!