שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    יחזקאל (חזקו) אקרמן

    חלל מערכות ישראל
    נפל ביום י"ב בתמוז תש"ח (19/07/1948)
    מידע כללי

    נפל ביום י"ב בתמוז תש"ח (19/07/1948)
    בן 20 במותו
    דרגה: טוראי
    יחידה: חיל רגלים
    מערכה: העצמאות
    מקום מנוחתו: כפר סבא (חלקה צבאית)
    הורים: חנה ושלום
    יישובים: כפר סבא
    מעגל תנועתי: הנוער העובד

    כפר סבא
    הנוער העובד
    מידע כללי

    נפל ביום י"ב בתמוז תש"ח (19/07/1948)
    בן 20 במותו
    דרגה: טוראי
    יחידה: חיל רגלים
    מערכה: העצמאות
    מקום מנוחתו: כפר סבא (חלקה צבאית)
    הורים: חנה ושלום
    יישובים: כפר סבא

    סיפור חייו

    בן חנה ושלום, נולד ביום כ"ח במרחשוון תרפ"ט (11.11.1928) בלימה, בירת פרו, בדרום-אמריקה, בה ישבו הוריו תקופת-מה. המשפחה חזרה ארצה ב-14.2.1932, והילד גדל כ"צבר" מבטן. הוא למד בבית-הספר העממי בכפר סבא וגם בכיתות ההמשך ט-י'. אחר-כך למד בבית-הספר התיכון "תיכון חדש" בתל-אביב. היה חבר פעיל ב"נוער-העובד", הצטרף ל"הגנה" ויצא להכשרה עם קבוצת צעירים. משחזר הביתה למד בסמינר למורים של זרם העובדים בתל-אביב. כשהתחילו חיפושי-הנשק של הבריטים ברמת הכובש, שפיים וגבעת חיים יצא שוב והשתתף בפעולות המחאה וההתנגדות. אחר-כך חזר להכשרתו, שהיתה הכשרה מגויסת לפלמ"ח, בגבע ובכנרת. בספטמבר 1947 סיים את הכשרתו והצטרף כחבר בפועל לקבוצת "החושלים" בג'יב-יוסף. הוא עבד בסיקול, חצרנות וטרקטור ואהב מאוד את עבודתו במשק. וכך כתב הביתה: "הרגשה נפלאה היא להיות שותף למפעל התיישבותי הבונה והיוצר". היתה בו נטייה לפיוט, ועוד בילדותו חיבר חיבורים בחרוזים. השאיר אחריו שירים וחיבורים רבים.

    עם פרוץ מלחמת-העצמאות יצא לעבוד בביצורים בדן, נחלים ובסביבה בצפון. ביום י"ב בתמוז תש"ח (19.7.1948) נהרג בתאונת-דרכים בדרכו ממשמר הירדן לראש פינה והובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בכפר סבא. באחד מחיבוריו שכתב כשהיה בן 14 נמצא כתוב: "כל אם בישראל צריכה להיות מוכנה, שבאחד הימים יביאו לה את בנה הרוג".


    חזרה לספר הזיכרון


    שיתוף:


    הדפסה


    סיפור חייהם של כל אחת או אחד מהחללים נלקח מתוך אתר "יזכור" של משרד הביטחון או אתר "לעד" של הביטוח הלאומי. וזאת באישורם של אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הבטחון ושל הביטוח הלאומי. אם מצאתם טעות, או אם ברצונכם להעיר ולהוסיף למידע הקיים, ניתן לשלוח פניה ל"ספר הזיכרון" באמצעות הדואר האלקטרוני (zikaron@noal.org.il) בצירוף פרטיכם המלאים.
    מערכת "ספר הזיכרון" תבחן כל פניה שתתקבל, ובמידת הצורך יבוצעו עדכונים בסיפור החיים.


    ליצירת קשר


    שיתוף נר זיכרון

    השארו מעודכנים!