שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    משה כהן

    חלל מערכות ישראל
    נפל ביום ב' בסיון תש"ח (09/06/1948)
    מידע כללי

    נפל ביום ב' בסיון תש"ח (09/06/1948)
    בן 17 במותו
    דרגה: טוראי
    יחידה: חיל שריון
    מקום מנוחתו: הר הרצל (חלקה צבאית)
    הורים: יפה ויעקב
    יישובים: זכרון יעקב
    מעגל תנועתי: הנוער העובד

    זכרון יעקב
    הנוער העובד
    מידע כללי

    נפל ביום ב' בסיון תש"ח (09/06/1948)
    בן 17 במותו
    דרגה: טוראי
    יחידה: חיל שריון
    מקום מנוחתו: הר הרצל (חלקה צבאית)
    הורים: יפה ויעקב
    יישובים: זכרון יעקב

    סיפור חייו

    בן יפה ויעקב, נולד ביום כ"ו באייר תרצ"א (13.5.1931) בזיכרון יעקב. לאחר שסיים את בית-הספר היסודי למד בבית-ספר מקצועי בחיפה ועבד כחשמלאי בעיר. הצטרף לתנועת "הנוער העובד" ול"הגנה" ושירת בה משלב הגדנ"ע ואילך, ולפי סיפורי חבריו היו אהבת המולדת והנכונות להקרבה תוכן-חייו העיקרי.

    באמצע חודש ינואר 1948 הקדים את בני גילו והתנדב לפלמ"ח. הוא שירת באחד מגדודי חטיבת "הראל". אחרי השתתפותו בקרב הראשון, ליד חולדה, שבו נפלו כמה מבחורינו, גרם דאגה למפקדו כשלא חזר עם האחרים. כשחיפשו אחריו מצאוהו מפגר והולך בכבדות תחת כובד המקלע שנשא על כתפו. לשאלת המפקד אם אינו חושש לחייו, השיב שבחורים כמוהו ישנם לאלפים, אך המקלע הוא אחד ויחיד. משה-חיים השתתף בליווי שיירות לירושלים, עבר בירושלים קורס חבלה והתנדב לפעולות חבלה נועזות. הוא השתתף בכיבוש הקסטל, בקרבות שייח'-ג'ראח וקטמון. בליל 8-9 ביוני 1948 יצא עם גדודו למבצע "יורם" - ההתקפה השלישית על לטרון. בגלל טעות בניווט עלה הגדוד על משלט י"ד, במקום על משלט י"ג כמתוכנן. הלוחמים הסתערו על המשלט והצליחו לכבוש חלק ממנו ובמהלך הקרב העז נפגעו רבים מהם. התנגדות האויב היתה עזה ובשל הנפגעים לא נותר כוח להשלים את כיבוש המשלט וניתנה הוראה לסגת. בקרב זה נפל ביום ב' בסיוון תש"ח (9.6.1948).

    ביום כ"ה בחשוון תש"י (17.11.1949) הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בהר- הרצל בירושלים.


    חזרה לספר הזיכרון


    שיתוף:


    הדפסה


    סיפור חייהם של כל אחת או אחד מהחללים נלקח מתוך אתר "יזכור" של משרד הביטחון או אתר "לעד" של הביטוח הלאומי. וזאת באישורם של אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הבטחון ושל הביטוח הלאומי. אם מצאתם טעות, או אם ברצונכם להעיר ולהוסיף למידע הקיים, ניתן לשלוח פניה ל"ספר הזיכרון" באמצעות הדואר האלקטרוני (zikaron@noal.org.il) בצירוף פרטיכם המלאים.
    מערכת "ספר הזיכרון" תבחן כל פניה שתתקבל, ובמידת הצורך יבוצעו עדכונים בסיפור החיים.


    ליצירת קשר


    שיתוף נר זיכרון

    השארו מעודכנים!