שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    תמיד בתנועה – ניוזלטר אוקטובר 2012

    תמיד בתנועה - נובמבר 2012

    הפגנה של הדור השלישי במחאה על יחס הממשלה אליהם - אנחנו איתכם

    18 בינואר 2013

    עיתון הדואר האלקטרוני התנועתי. לכל מי שמעוניין להתעדכן ולהכיר את הפעילות. נשלח מידי חודש - הפעם: פעילות חודש אוקטובר 2012

     ניוזלטר ראשון "תמיד בתנועה", פתיחת שנה בנוער העובד והלומד, חוגגים 88 שנה לתנועה, טכנולוגיה בשירות ההורים בתנועה, מבצע תפוח בדבש, טיולי סוכות והפתעה מרגשת של החניכים, התאגדות 1,500 נערים ונערות בבורגראנץ', שבוע תנועות הנוער, עצרת הזכרון לרצח רה"מ רבין ז"ל.

    שלום להורי חניכי הנוער העובד והלומד,
    תנועת הנוער העובד והלומד גאה להשיק שירות חדש להורי החניכים: ניוזלטר חודשי – "תמיד בתנועה".

    אנו מזמינים אתכם לקבל מאיתנו בכל חודש עדכון ופירוט על מגוון פעילויות התנועה בחודש האחרון. אנו רואים חשיבות גבוהה לעדכונים אלה: ביכולת שלנו להגיע אליכם עם החוויות והאירועים המתקיימים בתנועה, וביכולת שלכם להכיר קצת מעבר.

    במידה ואינכם מעוניינים לקבל ניוזלטר חודשי – לחצו בתחתית העמוד על הלינק ותוסרו מרשימת הדיוור.

    פותחים שנה בנוער העובד והלומד

    תנועת הנוער העובד והלומד מחכנת לערכי חברות, אחריות אישית, סולידריות, צדק חברתי ושוויון.
    בשונה מבית הספר, החינוך התנועתי מתאפיין בהיותו חינוך חווייתי.  המשחק, הטיול, המחנה, הקבוצה ודמות המדריך – מהווים חינוך המקנה חוויות ייחודיות ומשמעותיות בחיי החניכים.
    על כן בחרנו השנה להדגיש זאת בסיסמה מחודשת – "הנוער העובד והלומד – המקום שלי להיות עם כולם" – סיסמה המדגישה את תפיסתנו החינוכית – ילדים ובני נוער, בואו לתנועה- היו עצמכם – ותהיו עם כולם! ומחדדת את הסיסמה התנועתית המוכרת: "ביתנו פתוח לכל נערה ונער".

    כחלק מפעילות פתיחת השנה, הזמנו את 100,000 החניכים בתנועה לחזור אל הפעילות, וכמו כן, להזמין את חבריהם שעדיין לא בתנועה אל הפעילות.
    זהו הפלייר לפרטים על שנת הפעילות – לחצו כאן
    מזל טוב! פתחנו קנים בישובים: קן קריית אתא, קן עכו נפתח מחדש, מועדון ספיר 

    בנתניה, קריית איילון בחולון – התנועה במגמת גדילה והתפתחות מתמדת וכניסה אל יישובים חדשים ואתגרים חדשים בתחום חינוך הנוער.
    במידה וטרם רשמתם את ילדכם אל הפעילות – אתם מוזמנים להיכנס אל הכתבה הבאה אשר תסביר את הליך ההרשמה הפשוט והמהיר שלנו.
    כמידי שנה קני התנועה מציינים בחג מעלות את פתיחת השנה ועליית החניכים שכבה. הטקס מאופיין ביצירה עצמית של חניכי הקן בשכבה הבוגרת (ט'-יב') וחניכי השכבה הצעירה (ד'-ח'). חג המעלות כולל מצעד לפידים, מסכת ברכות, טקס עליית שכבות, הצגות החניכים וכמובן – מפגן כתובות אש מרהיב ומרגש. החג הינו תהליך חינוכי שלם המחנך את חניכי הקן לעבודה, לאחריות אישית וקבוצתית, ליצירתיות והכרת תחומים חדשים (שירה, ריקוד, הצגה, ציור, מחנאות ועוד…). – אלבום לדוגמה מחג המעלות בשכונת בורכוב
    נברך גם אתכם ברוח חגי המעלות בברכת התנועה: עלה והגשם!

     

    טכנולוגיה בשירות ההורים… עוד צעד חשוב בקשר הורים-תנועה.

    ההתקדמות הטכנולוגית הבאה היא אומנם חידוש תנועתי, אבל החידוש הזה כולו מוקדש לכם ההורים. אתר התשלומים האינטרנטי החדש מציע לכם פשטות, נוחות וביטחון בכל הנוגע לרישום הילד או הילדה שלכם לפעילות התנועה.
    המערכת יודעת לזהות את הפעילות הרלווטית לילדכם ולהפנות אתכם אליה.
    ואולי הפרט הכי חשוב, אתם יכולים לרשום את ילדכם בזמן שנוח לכם במהירות ובבטחון, וללא המתנה על קו הטלפון, כפי שנהוג היה בתנועה (ועד היום גם בתנועות נוער נוספות).
    לפרטים נוספים ניתן להיכנס לאתר ההרשמה האינטרנטי ולקבל מידע על מנגנוני האבטחה ברשת ועוד, או אל הכתבה שהכנו במיוחד עבורכם באתר התנועה.
    בנוסף – ניתן ליצור קשר עם רכזי הפעילות דרך דף הקשר הבא
    ולטובת הכרת הפעילות השנתית שלנו – כדאי להיכנס ולהוריד את תוכנית הפעילות השנתית שלנו 

     

    מבצע תפוח בדבש

    פעילות קהילתית וחשובה נוספת שאנו מקיימים בתחילתה של כל שנה הוא מבצע תפוח בדבש. חניכי הקן מכינים ברכות שנה טובה בקן ויוצאים ביחד עם מדריכהם אל השכונה או היישוב בהם הם גרים ומאחלים לכלל התושבים בקהילה שנה טובה – בחלוקת ברכה ותפוח בדבש.
    ניתן להיכנס אל אלבום הפייסבוק של המבצע ולהתרשם מחלק מהפעילות שהיתה ברחבי הארץ: 

     

    טיולי סוכות

    בחופשת סוכות התקיימו ימי כייף חוויתים ומהנים לחניכי השכבה הצעירה בהם חניכי הקבוצות התגבשו כקבוצה חברתית בתנועה והתחזק הקשר בין מדריכי הקבוצות לחניכים. לאחר טיולי השכבה הצעירה, התפנו המדריכים- חברי השכבה הבוגרת- לצאת  ל"טיול השכבה הבוגרת". טיול אליו יוצאים כל חניכי הבוגרת מהקנים השונים.

    במהלך הטיולים יצרו החניכים את סמלי המחוזות תיכון וירושליים: שור ואריה (בתמונות). אז תנו הרבה כבוד לחניכים היצירתיים (נראה  אם אתם מנחשים לבד –איזו חיה שייכת לאיזה מחוז…)
     

     

    התאגדות נערים עובדים בבורגראנץ

    תנועת הנוער העובד והלומד אינה תנועת נוער "רגילה", היא גם הארגון היציג לבני נוער בבית המשפט לעבודה. בבחינה הסטורית התנועה קמה ע"י נערים עובדים אשר רצו לקיים אורח חיים תרבותי ציוני, וכדי להאבק בתרבות הנוראה של ניצול נוער בעבודה, בשל היותו חלש, קטן, ולעיתים קרובות – לא מכיר את החוק בכלל ואת זכויותיו.
    בחודש אוקטובר התאגדו כ1,500 בני נוער העובדים ברשת בורגראנץ והקימו ועד עובדים. זהו ועד ארצי ראשון מסוגו בארץ לנערים עובדים ברשת ארצית. הרשת, חשוב לציין – הכירה בועד ונכנסה איתו למו"מ בדרך לחתימה על הסכם קיבוצי אשר יטפל בהפרות העבר ותבטיח את תנאי העובדים היום וגם בעתיד.
    לפרטים נוספים אתם יכולים לראות את הראיון הבא ששודרה ב"שישי בחמש" של הערוץ הראשון, ראיון רדיו עם מיכל וקרן בתוכנית הבוקר "שישבת", ברכה משי ניב ודרור פוייר מגלובס, ברכה מבוגי יעלון להתאגדות בני הנוער לועד בNRG, כתבה בכלכליסט, ועוד כתבה בעיתון מעריב המודפס .

     
    שבוע תנועות הנוער במערכת החינוך 

    שבוע תנועות הנוער הינו שבוע שבו מערכת החינוך מציינת ומדגישה את החשיבות החינוכית והחברתית שיש לפעילות בתנועות נוער. בשבוע זה נכנסנו אל מאות בתי הספר ברחבי הארץ ע"מ לקיים (בשיתוף בתי הספר) את החיבור החינוכי בין מערכת החינוך הפורמלי לבין מערכת החינוך הבלתי פורמלי ובכך להבנות קו חינוכי וחברתי רציף של התלמידים. בבוקר במסגרת הכיתה והמחנכת בכיתה, ואחה"צ במסגרת הקבוצה והמדריך בקן.

    שיאו של שבוע תנועות הנוער הינו יום שלישי, יום הפעילות המסורתי של התנועה. בבוקר נכנסו מדריכי התנועה אל בתי הספר עם פעילות תנועתית קלאסית: פעילות אתגרית, מחנאית, אאוטדור ותחרויות ספורט כיתתיות, ואחה"צ המשיכו המדריכים בקן, בפעילות גיבוש לקבוצות הקיימות ולקבוצות החדשות שהוקמו דרך חשיפת הפעילות בבתי הספר.
    בנתניה זכינו לביקור של שר החינוך, גדעון סער – מוזמנים להתרשם איך השר ביחד עם החניכים מתרגלים משחק של שיתוף פעולה… 

     

    עצרת הזיכרון לרצח רבין – זוכרים את הרצח – נאבקים על הדמוקרטיה

    התנועה מציינת מידי שנה ומחנכת את חניכיה ומדריכיה ללקח העמוק והכואב שיש ללמוד מהאירוע הקשה של רצח ראש הממשלה ושר הבטחון בישראל, יצחק רבין ז"ל, ע"י מתנקש יהודי, ומההסתה שקדמה לרצח.
    אנו מציינים השנה את הרצח תחת הכותרת: "לא ניתן לאיש להרים יד על הדמוקרטיה".
    פרטים על הגעת התנועה לעצרת נמצאים בכתבה באתר התנועה, והתכנים החינוכיים של הפעילות החינוכית בקנים נמצאים באתר מחלקת ההדרכה שבאתר התנועה.

    ננצל במה זו ע"מ להזמין אתכם אל העצרת – פרטים נוספים בדף הפייסבוק, ובנוסף לתרום להפקתה של העצרת, אשר מופקת ע"י עשרות ארגונים ותנועות, אך אינה נתמכת עוד ע"י המדינה.

     

    נובמבר – הצצה לקראת פעילות החודש הבא: 

    • אסיפות הורים לקראת המסע לפולין – בין התאריכים 18-22 לנובמבר. הורי חניכי שכבת יא' – דאגו להתעדכן בנושא.
    • נשיאות חניכים – מוסד החניכים הדמוקרטי הבכיר של חניכי התנועה
    • השמיים הם הגבול – תחרות ארצית בין חניכי השכבה הצעירה
    • הקונגרס לנוער קיבוצי
    • השתלמויות מדריכים ראשונות

     

     קצר הדוא"ל מלהכיל את שלל הפעילויות שכבר התקיימו מפתיחת השנה: השתלמות המש"צים (חניכים בשכבה יב' – מרכזי שכבה צעירה) הארצית, פעילות סוכות בקנים, הפנינג פתיחת השנה, קבלות שבת, ציון חגי תשרי ועוד…


     שתהיה שנה טובה, מרגשת, חינוכית ובטוחה לכולנו!

     בינתיים ניתן לשמור איתנו על קשר בדף הפייסבוק שלנו, ולהכיר את הפעילויות והאירועים בזמן אמת – "הנוער העובד והלומד – הדף הרישמי"

     

     

    חזרה אל האתר "תמיד בתנועה" – 

     

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!