שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    תמיד בתנועה – נובמבר 2012

    תמיד בתנועה - דצמבר 2012

    תמיד בתנועה - ניוזלטר אוקטובר 2012

    18 בינואר 2013

    עיתון הדואר האלקטרוני התנועתי (ניוזלטר) - "תמיד בתנועה". לכל מי שמעוניין להתעדכן ולהכיר את הפעילות. נשלח מידי חודש - הפעם: פעילות חודש נובמבר 2012

    חג הסיגד, פעילות התנועה בזמן מבצע "עמוד ענן", עצרת לציון יום השנה לרצח רבין, קונגרס חברות הנעורים ה-8, חודש זהירות בדרכים, מזכירות חניכים – מוסד החניכים הדמוקרטי, נכנסנו גם לאינסטגרם, לטוויטר וליו-טיוב, "אלטנוילנד" – ההצגה, טיולי חנוכה, המסע התנועתי לפולין, וסיום שובבי ביותר של אמא וחניכה תנועתיות ביותר!

     

    שלום לכולם ושלום להורים המצטרפים אל הניוזלטר "תמיד בתנועה" – ניוזלטר חודשי המעדכן אתכם ההורים במתרחש בתנועת הנוער העובד והלומד, מתוך רצון להגברת השותפות החינוכית ולחיזוק הקשר – מתוך אמונה כי כך ילדיכם, חניכינו – יקבלו את הטוב ביותר מפעילות התנועה.

    ניוזלטר זה נשלח אל הורי תנועת הנוער בנוער העובד והלומד. בתנועה מעגלי פעילות רבים: המחדשים – חטיבת הנערים העובדים, בני המושבים, הקן הערבי והקן הדרוזי.

     

    חג הסיגד

    כמידי שנה ציינו ביחד עם חניכנו יוצאי אתיופיה את חג הסיגְד . החג הינו מועד מרכזי בלוח השנה של יהודים יוצאי אתיופיה, המציין את רגשות הכיסופים לציון-לירושלים. חג הסיגד חל בכל שנה בתאריך כ״ט בחשוון- 50 יום לאחר יום הכיפורים, השנה החג חל ב-14/11/12.

    ביום עצמו קיימו חניכי התנועה את "אוהל הכיסופים" ביחד עם תנועת הנוער בני עקיבא בטיילת ארמון הנציב בה התקיים האירוע המרכזי לציון חג הסיגד בישראל. באוהל התקיימה פעילות הסברתית לציבור הרחב – צפו בתמונות.

    בנוסף השתתפנו במפגש לציון חג הסיגד בבית הנשיא – מוזמנים להתרשם מהתמונה המרגשת עם כבוד הנשיא.

    לפרטים ומידע על החג ועל פעילות התנועה – כנסו לכתבה מאתר התנועה.

      


     

    פעילות התנועה בזמן מבצע "עמוד ענן"

    עם תחילת המבצע "עמוד ענן" זיהינו את הצורך החברתי האדיר – חיזוק העורף, שבמדינתנו לרוב הוא גם החזית.

    ראשית, התנועה הפעילה את מחנה ההכשרה להדרכה "מל"ח הארץ" – מדריכים לשעת חירום – בו הוכשרו חניכי השכבה הבוגרת (ט'-י"ב), חלקם כבר מדריכים, בהדרכה במרחבים מוגנים. התפיסה היא חיזוק הכוחות המנהיגים החברתיים הקיימים ביישובים ולא השענות על מערך תמיכה חיצוני בלבד. מוזמנים לצפות בסרט הסיכום למחנה. הפעילות התקיימה בשיתוף הסוכנות היהודית ועיריית הוד השרון שאירחה את מדריכי יישובי הדרום להכשרה.

    במקביל הפעילה התנועה מערך פעילות במקלטים בכדי לצמצם את החוויה הקשה ואפילו לפתח חוויות חברתיות וחוויות יצירה – מוזמנים לצפות בהזמנה לפעילות של נמרוד פלדמן – רכז הפעילות במקלטים.

    כמו כן הוצאנו מאות ילדים מגילאים ד'-ו' לפעילות הפוגה במצפה רמון למחנה "קשת בענן" (המון תודה למועצה מקומית מצפה רמון 

    המארחת ששיתפה פעולה ואפשרה את המחנה בחשוב): החניכים יצאו לטייל במכתש רמון, ביקרו בחוות האלפקות ועברו פעילות חברתית וחינוכית עם מדריכי התנועה. לתמונות מהפעילות צפו באלבומים: מחזור א, מחזור ב', ולסרטון קצר אבל חמוד ממש מחוות האלפקות – החניכים מוסרים להוריהם שבבית שהם נהנים ורגועים.

    אופן פעילות נוסף היה "מועצה מארחת מועצה". בני נוער ממועצות איזוריות בצפון ובמרכז אירחו בני נוער ממועצות איזוריות בדרום. חניכי כיתות ז'-יב' יצאו ליומיים הפגתיים של פעילויות משותפות עם נוער מהמועצה המארחת. הפעילות כללה: באולינג, בריכה, טיול וערב ביישוב המארח (היישובים המתארחים התחלקו ליישובים מארחים). 

    מוזמנים להיכנס אל האתר הפעילות התנועתי בזמן מבצע "עמוד ענן" ולהתרשם מהפעילות התנועתית בזמן המבצע.

    ננצל את הבמה ונודה לכל העוסקים במלאכה! תודה!

     


     

    עצרת הזיכרון "זוכרים את הרצח – נאבקים על הדמוקרטיה" – 17 שנה לרצח רה"מ יצחק רבין ז"ל

    יותר מ-3,000 חניכי השכבה הבוגרת השתתפו בעצרת כשהם נושאים את הסיסמא: "לא ניתן לאיש להרים יד על הדמוקרטיה". העצרת היתה חשובה ומשמעותית עבורנו – והיוותה אמירה חזקה וברורה – אנחנו נאבקים על הדמוקרטיה במדינה. דמוקרטיה שנחבלה קשות ברצח ראש ממשלה בישראל ובתהליך הסתה פרוע ואלים שקדם לו. נמשיך כתנועה לזכור, ללמוד וללמד את הרצח ואת התהליך שקדם לו – ונמשיך לבנות את מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית וחברה דמוקרטית.

    מוזמנים לצפות בתמונות מהעצרת, תמונות מטקס "משואות ליצחק" שנערך בכיכר רבין, ומהראיון של יואב רימר, רכז מחוז שרון בערוץ הכנסת בנושא העצרת וחלקה של התנועה בהפקתה. 


     

    קונגרס חברות הנעורים ה-8

    22-24/11 התקיים קונגרס חברות הנעורים ה-8. הקונגרס פונה לנוער במרחב ההתיישבותי בארץ (קיבוצים, מושבים וישובים קהילתיים). בקונגרס השתתפו מעל 200 בני נוער ממועצות אזוריות ברחבי הארץ. הקונגרס, שהתקיים מיד בתום תקופת הלחימה בדרום, עסק לצד הנושא הביטחוני-חברתי, גם בתפקידה ובאורחות חייה של חברת הנעורים ביישוב. החניכים התמלאו ברוח חברתית מחוזקת לחזור ולהשפיע על הישובים בהם הם גרים ולחזק את המרכיבים הקהילתיים והחברתיים ביישוב. מומלץ להיכנס לאלבום המסכם של הקונגרס. בתמונה גמר אליפות הדוג'בול המסורתית של הקונגרס.

     


     

    חודש זהירות בדרכים:

    חינוך לזהירות בדרכים הוא חלק מהחינוך לשמירה על החיים וערך קדושת החיים בהם מאמינה התנועה. לכן כחלק מחודש זהירות בדרכים קיימנו בתנועה עשרות אירועי הפנינג זהירות בדרכים. יכולים להתרשם משלושה אירועים לדוגמה: קן בורכובקן חבצלת – סרטון המלמד חצייה בטוחה, קן רמתיים וקן גן יבנה.

    בנוסף, פרסמנו כתבת טיפים לזהירות בדרכים באתר התנועה.

      


     

    נכנסנו גם לאינסטגרם, לטוויטר וליו-טיוב

    כדי לחזק את הקשר והעברת המידע והתוכן אליכם ההורים ואל החניכים פתחנו חשבונות ברשתות החברתיות אינסטגרם, טוויטר ויו-טיוב – מוזמנים ללחוץ על האייקונים ולהיכנס ולעקוב אחרינו על מנת לקבל עדכונים בזמן אמת על המתרחש בתנועה. כמובן, קיים גם דף הפייסבוק שלנו שכבר מאד פעיל ואתם מוזמנים להצטרף אליו.

     

     

     


     

    "אלטנוילנד" – ההצגה

    בשנה שעברה קבוצת התאטרון התנועתית הפיקה ביחד את "אלטנוילנד", הרומן שהיה למדינה. רומן שנכתב ע"י חוזה המדינה בנימין זאב הרצל. ההצגה נשאה את התוכן הציוני ההרצליאני והכילה

    אמירה חינוכית לגבי הפעילות הציונית הנדרשת היום כדי להגשים את המשימה הציונית: הקמת בית לאומי לעם היהודי ובו חברת מופת בארץ ישראל – חברה של צדק חברתי. לתמונות מההצגה.

    אנו פותחים את קבוצת התאטרון התנועתית להצטרפותם של חניכים חדשים מהשכבה הבוגרת (ט'-יב') – פרטים נוספים פרטים נוספים בכתבה באתר.

     



     

    לסיום שובב אנחנו רוצים לשבח חניך והורה מיוחדים ומגניבים:

    שבחים ליערה הלבה מקן חבצלת על הפעילות הלא שגרתית עם הדובי התנועתי שיצרה והתחפשה, ושבחים לנירית, אמא של חניכה בכיתה ד' מגבעתיים שהכינה את העוגיות התנועתיות המדליקות הללו לקראת פעילות כיתתית בשבוע תנועות הנוער לקבוצת "אמאשך" – ואנחנו אומרים על זה "אין כמו אמא"! (וכמובן למדריכים מתן דיין וגפן מועלם על הפעילות המעולה שהעבירו בכיתה מאובזרים בעוגיות).

     

     


     

    ולפינתנו – אירועי החודש הקרוב:

    טיולי חנוכה – מוזמנים לעקוב אחרינו באירועי הפייסבוק שלנו – האירועים מיועדים גם להורים למעקב אחרי הפעילות… (הורי שכבת יא' – אירוע המסע לפולין מעדכן על הפעילות בחנוכה שהינה חלק מתהליך ההכנה למסע) – 

    מזכירות חניכים – מוסד החניכים הדמוקרטי – בתאריך 16/12 (עוד בחופשת החנוכה), יתכנסו חניכים מכל קני התנועה להתדיין, לחשוב ולקבל החלטות דמוקרטיות לגבי עמדת התנועה בנושא הבחירות. כתנועה חינוכית הרואה עצמה בונה ומפתחת את החברה הישראלית נתעסק בנושא הבחירות, שהוא על פרק יומה של המדינה. לאחר המזכירות, יחזרו נציגי הקנים אל יישוביהם עם החלטות המזכירות לדיון ויישום בשטח. זו תהיה חגיגה דמוקרטית אמיתית.

    המסע לפולין – סיום פרק המקדמות – אנו נמצאים לאחר סיום ההרשמה של מקדמות המסע לפולין והתהליך ממשיך. בשבוע חנוכה הקבוצות ייפגשו לסמינר בעכו ובלוחמי הגטאות. במוזיאון בית לוחמי הגיטאות יפגשו לראשונה החניכים את מדריכי היום שלהם. נזכיר כי מועד התשלום האחרון למסע הינו ב13/1/2013.

    ננצל את הבמה לקדם מטרה חשובה – סבסוד מסעות לפולין לחניכי תנועות נוער ציוניות. "קרן הנצח" הינה קרן השמה לעצמה מטרה: לאפשר לכל חניכי תנועות הנוער הציוניות לצאת למסע לפולין – בדגש על חניכים למשפחות במצב סוציו-אקונומי נמוך. במידה ואתם, או מקום העבודה שלכם מעוניינים לתרום לקרן הנצח  – ליחצו כאן.

     

     

    חזרה אל האתר "תמיד בתנועה" – 

     

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!