שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    לא שורפים גשרים – בין יהודים וערבים – סיור חיזוק בצפת

    מצדיעים ללוחמים

    "גופי כאן, אבל ליבי בירוסלם"

    1 במאי 2013

    לאחר פיגוע "תג מחיר" הגזעני בצפצ יצאה משלחת תנועתית לחיזוק החיים המשותפים בצפת וחיזוק הקולות השפויים המאמינים כי בני האדם שווים. סיור בעד החיים ונגד הגזענות.

    מרקם היחסים בין יהודים וערבים, בכל מקום בחברה הישראלית, זקוק לטיפול עדין ומעודד, ולא למתלהמים אלימים ומחרחרי ריב. פעולות תג מחיר – מטרתן אחת, להבעיר את השטח, ולעורר פעולות תגמול נגדיות שיגררו אותנו למעגל אלימות רצחני. מזל שהיסודות של החברה הישראלית בריאים ואיתנים.
    ביום שני בערב, החליטו כמה "חבר'ה טובים" (הם עדיין לא נתפסו) להבהיר לתושבים הערבים של הכפר עכברה מי פה השולט. הם נכנסו לכפר, הנמצא למרגלות העיר צפת, ושייך מוניציפלית אליה, והציתו את המכוניות הראשונות שראו. אולי בכוונה כמו כל טרוריסט, או סתם בטיפשות, הם הציתו רכבים השייכים למשפחת חליחל. משפחה מבוססת, אשר מנהלת משרד עורכי דין במרכז העיר צפת. הם ריססו את הכתובת "אל תגעו בבנותינו" ו "תג מחיר".

    הגענו לצפת, עיר המקובלים. עיר יפיפיה, עם שורשים והיסטוריה עתיקת יומין. באנו כדי לחזק את הכוחות המתונים שיש בעיר הזו, כוחות שצריכים לעמוד מול איומיים גזעניים ואלימים. באנו לחזק את ראש העיר אילן שוחט, שהביע שאט נפש מהמקרה המזעזע, ופעל להרגעת הרוחות לאחר 'מכתב הרבנים' הזכור לרע.
    פגשנו בצפת אנשים שחיים שנים ביחד, פגשנו אנשים שמבינים שלחיות אחד ליד השני, ערבים ויהודים זו אומנות, שיש ללמוד אותה. רבים מהתושבים הוקיעו את המעשים וטענו שהמציתים אינם תושבי צפת, ובאו כדי לחרחר ריב ומדון. פגשנו אדם מבוגר שנולד במרוקו, והסביר איך החיים בין היהודים למוסלמים במרוקו נראו – שכנות טובה ופשוטה. ההבדלים הדתיים הלאומיים והתרבותיים הקימים יכולים גם לחבר, לא רק להרחיק.
    ראש העיר אילן שוחט אמר בגלוי: "צפת היא דוגמא ומופת של דו-קיום בכל הארץ".

    הגענו לצפת עם הרבה זעם וכאב על האחים היהודים שלנו, שמוכנים להקריב ערכים כל כך מהותיים ביהדות כמו 'ואהבת את הגר' ו'חביב אדם הנברא בצלם' עבור חזיונות אפוקלפיטיים ואלימים.

    יצאנו מצפת עם תחושה עזה שהיסוד החי בעם היהודי, היסוד הרוצה בקרבה ומפגש עם האחר, כי הוא אינו מפחד ממנו אלא להפך מבין כי יש לנו מה ללמוד אחד מהשני, הוא יסוד איתן וחי. יצאנו מצפת מאמינים כי, כפי שאמר ראש העיר, צפת היא דוגמא ומופת של דו-קיום בכל הארץ.
    אנחנו נמשיך להתנגד לאלימות ולגזענות בכל מקום ולחזק את הכוחות המתונים השוחרים קיום משותף ושלום.
    לעולם אדם!

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!