שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    מצדיעים ללוחמים

    אז איפה צועדים?

    לא שורפים גשרים – בין יהודים וערבים - סיור חיזוק בצפת

    4 במאי 2013

    זוהי ההודעה הרשמית לעיתונות של הנוער העובד והלומד ליום הנצחון על הנאצים.

    גם השנה, כביום הניצחון על הנאצים המצויין בתשיעי למאי, ישתתפו חניכי ומדריכי תנועת הנוער העובד והלומד בצעדות לציון יום הניצחון על הנאצים. במהלך השנה מתקיימת פעילות ענפה יחד עם ארגוני הלוחמים שלחמו והובילו לניצחון במלחמת העולם השנייה.
    "חשוב לנו שהנוער ילמד ממקור ראשון על תרומתם של לוחמים יהודים לניצחון על הצורר הנאצי, לצד השואה הייתה גם גבורה", כך אומר אברהם גרינזייד, יו"ר ברית ותיקי מלחמת העולם השנייה, "אנו מוקירים ומודים לבני הנוער בנוער העובד והלומד על פעילותם עם הווטרנים".
    השנה נציין את יום הניצחון ה – 68 למלחמה על הנאצים ובני הנוער ובסניפי התנועה השונים נפגשים עם הלוחמים ומתעדים את סיפוריהם. "לדעתי חשוב מאוד להכיר את הסיפורים של הוטרנים במלחמה ולהנציח אותם ואת מפעלם", אומר אילן מקן קרית ביאליק, "אני לא הכרתי את זה וחשוב שכולם יכירו את הסיפורים שלהם." מלבד ההשתתפות בטקס הממלכתי בירושלים ביום הניצחון עצמו החניכים משתתפים בצעדות ובטקסים בתל אביב, ראשון לציון, אשדוד, כרמיאל, באר שבע, חיפה, רחובות ועוד עשרות ערים ברחבי הארץ במהלך השבוע. השנה יקיימו בני הנוער לראשונה אירוע מיוחד במינו, קונגרס לציון יום הניצחון על הנאצים, בו יחליטו בני הנוער על ציון היום בשנים הקרובות. הקונגרס יתקיים ב – 30/5 בגבעתיים ובו יתכנסו בני נוער ולוחמים מכל רחבי הארץ.
    יתן לראיין ו/או לצלם (בעברית/ ברוסית) חניכים מהתנועה שיספרו על הצעדה בשנה שעברה לצד הלוחמים, גיבורי מלחמת העולם השנייה.לפרטים נוספים, חגית שוורצמן, 054-6735212, chagit@noal.org.il

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!