שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    חוות ההכשרה – במבט לאחור

    סיכום פורום לקחים ספטמבר 2013

    "אין זמן הכנה לחיים יש זמן של חיים" - א.ד. גורדון לרחל

    6 בנובמבר 2013

    טל חן מספרת על החוויות וההתמודדויות שלה בשנת השירות של הנוער העובד והלומד - חוות ההכשרה. על ההפתעה הגדולה ששנה זו טמנה בחובה - התבגרות, זהות, אהבה והדרכה

    לפני שהתחלתי את החווה הייתי מלאת התרגשות .20 ילדים בני 18 19 בבית אחד עושים שבתות ביחד ,מבלים ביחד ,מביאים חברים הביתה להתארח לסופש ,וגם מדריכים קצת . זה מה שחשבתי שיהיה בחוות ההכשרה .מה שהבנתי במהלך החווה זה שזו חויה מטורפת שדורשת מכל אחד כל כך הרבה, ושזה הרבה יותר מסובך ממה שחשבתי אבל שווה את המאמץ.
    לא האמנתי ששנה אחת תשנה לי את החיים מקצה לקצה . בין כיתות ט עד יב הרגשתי שאני עוברת שינוי ענק של התבגרות וגיבוש זהות במסגרת של התנועה והפעולות ושזהו אני מי שאני ואין לי יותר לאן לגדול .החווה הוכיחה לי אחרת ולימדה אותי שאף פעם לא מפסיקים להתעצב ושכל אחד ואחד יכול לגרום לנו לשינוי בעצמנו וכמובן שגם אנחנו יכולים לגרום לשינוי באחר.
    החווה מתחלקת לשני צירים שחייבים להתקיים במקביל: האחד ההדרכה והשני חיי הגרעין והשיתוף.
    ההדרכה פיתחה אותי במישור האישי המון וגרמה לי להעריך עצמי יותר כי ראיתי למה אני מסוגלת .הצלחתי לעשות הרבה דברים שלא האמנתי שאצליח. הדרכתי בשכונת נווה יעקוב בירושלים שכונה של עולים חדשים מאתיופיה, רוסיה ועוד ובעיקר שכונה שאלימות סמים ואלכוהול מאוד נפוצים בה . בקיצור איזור של אוכלוסיה חלשה ,קשה ואפילו איזור מאוד עני .
    כשגילו לי בסמינר משלחת שאני הולכת להדריך שם וסיפרו לי על המקום עלו בי הרבה חששות אבל התרגשתי נורא מהאתגר . המפגש הראשוני שלי עם החניכים בבוגרת היה קצת מלחיץ ולקח לי זמן להכיר אותם באמת וכמובן שלקח זמן עד שניפתחו בפני אבל מאז שזה קרה התאהבתי בהם ,התאהבתי בשכונה ובאותנטיות שלה ,נהניתי ללכת ברחובות ולומר שלום להורים שכבר מכירים אותי, לנהל שיחות עם חבר'ה מהשכונה וכמובן להיות בה דמות שפועל בשיתוף עם המתנ"ס וכל מוסד שם .. דמות דומיננטית בשכונה .
    החניכים שלי לימדו אותי המון ,לימדו אותי מה זה חום ואהבה לימדו אותי מהי חברות והראו לי הרבה פעמים מהי קבוצה … החוויה היתה מטורפת.
    במקביל לזה שאנחנו מדריכים ביום יום שלנו אנחנו גם מנהלים חיי שיתוף שזה עבודה לא פחות קשה .אנחנו קמים בבוקר ,אוכלים ,צוחקים ,רבים, עוברים פעולות ,מדריכים, יוצאים לבלות … הכל יחד שזה דורש כל כך הרבה התחשבות ומחשבה אחד על השני או אחד כלפי השני . החיים המשותפים הופכים חברות למשפחה .
    השנה הזאת היתה השנה הכי משמעותית בחיים שלי . גיליתי מהי אהבה, מהי חברות, טעמתי מעט מחיי השיתוף, הקושי שבהם והכיף שבהם , גיבשתי לי זהות שעוד מכיתה ט התחילה להתעצב וממשיכה גם היום ,התאהבתי באמת בפעם הראשונה וגיליתי איך זוגיות חברות ואהבה יכולים לבוא יחד .
    אז מיהם אותם האנשים האלה שחיים איתי בבית? ומהו הגרעין ?
    הגרעין הוא קבוצה של אנשים שקיים בניהם רעיון משותף והם יחד מנסים בכל הכוח לממש אותו . הבחירה להיות חלק מגרעין אומרת בהכרח להיפתח ולתת לאנשים להתקרב אלייך עד למקום הכי עמוק בך, לתת להם לראות מעבר למה שאתה נותן לכולם, להיות חשוף ופגיע כשאתה יודע שהם חשופים ופגיעים באותו האופן אליך. גרעין הוא קבלה ואהבה עמוקה של כל אחד מהחברים בו .. הוא המקום שלך לא להיות לבד .. וזהו אתה כבר לא לבד בעולם אתה שייך ..
    החווה היא חוויה 🙂

    טל וחן גרעין בשותף בחווה (שנת שירות)
    היו גרעין בורא מחוז ירושלים

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!