שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    ביטלו לי משמרת אחרי שהתחילה

    האם מותר להוריד שכר באופן חד צדדי?

    מותר לא לשלם לי עבור שעות נוספות?

    22 בדצמבר 2013

    שלום, קרה לי היום מקרה שהגעתי לעבודה עשיתי כניסה במחשב ופתאום אחרי כמה דקות אמרו לי שיש עובדים מיותרים ושמשחררים אותי הביתה, ושהם ביטלו לי את עבודה ופשוט שחכו להודיע לי.

     

    שאלה:
    שלום, קרה לי היום מקרה שהגעתי לעבודה עשיתי כניסה במחשב ופתאום אחרי כמה דקות אמרו לי שיש עובדים מיותרים ושמשחררים אותי הביתה, ושהם ביטלו לי את היום עבודה ופשוט שחכו להודיע לי.. ונאלצתי לסיים משמרת כעבור כ10 דק.. אז רציתי לדעת האם באמת מגיע לי תשלום על חצי יום עבודה או יום עבודה מלא או לפחות משהו?!
    תשובה:

    שלום,

    חוק שעות עבודה ומנוחה מגדיר "שעות עבודה" כ"הזמן שבו עומד העובד לרשות העבודה". כלומר, מרגע שהיית משובצת לעבודה, והגעת לעבודה – חייבים לשלם לך – גם אם להם לא היתה עבודה בשבילך.

    יש אפילו הסכמים קיבוציים בהם זה מעוגן בצורה יותר ברורה – בהסכם בענף השמירה צריך להודיע לפחות יומיים על ביטול משמרת או שחייבים לשלם עבור כולה ובענף הקייטרינג ואולמות האירועים – אם משמרת מבוטלת אחרי שהעובד התייצב מגיע לו שכר של חצי יום ואם היא מבוטלת אחרי שהתחילה מגיע לו שכר של יום.

    בהצלחה.

    באתר שלנו ניתן למצוא תקציר של זכויות העובד שלך, חוקי העבודה ודיני העבודה, שאלות ותשובות וכן אפשרות לרשום את שעות העבודה ב"כספומטר" ולהגיש תלונה דרך האתר.

     

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!