שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    מותר לא לשלם לי עבור שעות נוספות?

    ביטלו לי משמרת אחרי שהתחילה

    תשלום עבור שעות שבת

    22 בדצמבר 2013

    שלום, אני עובד חדש במוסד אקדמי בתפקיד פקידותי. שמתי לב בתלוש משכורת שלא משלמים לי על שעות בהם חרגתי מ-8 שעות ביום. האם מותר לא לשלם לי? תודה רבה על העזרה!!

     

    שאלה:
    שלום,
    אני עובד חדש במוסד אקדמי שלא אנקוב בשמו בתפקיד פקידותי. התחלתי לעבוד שם לפני כמה חודשים. שמתי לב בתלוש משכורת שלא משלמים לי על שעות בהם חרגתי מ-8 שעות ביום. כלומר, אם עבדתי 9 שעות ביום יחשיבו לי רק 8 שעות מהם.
    מצב זה הביא לכך שיש לי חסר של 20 שעות בהם עבדתי בפועל אך לא קיבלתי עבורם שכר. כלומר 0 ש"ח. בפועל עבדתי 180 שעות ובתלוש משכורת כתוב לי 160 שעות ונאמר לי שהסיבה היא בגלל שאני לא מקבל שכר על שעות נוספות. בחוזה לא כתוב דבר על שעות נוספות.
    בחוזה אשר חתמתי איתם כתוב שמשרה מלאה הינה 183 שעות. השכר בסיס שאני מקבל הינו 29 ש"ח. כמו כן הבוס שלי תמיד דורש ממני להשאר מעבר ל8 שעות למרות שאיני מקבל כסף.
    האם מותר לו לא לשלם לי? האם יש סיכוי שיש הסכתם קיבוצי אשר מאפשר למקום עבודה לא לשלם לי שכר על שעות עבודה ואני עובד בהם בהתנדבות למרות שהבוס שלי כן מבקש ממני להשאר?
    תודה רבה על העזרה!!
    תשובה:

    שלום,

    חוק שעות עבודה ומנוחה קובע שאורך שך יום עבודה לא יעלה על 8 שעות בשבוע עבודה של 6 ימים או 9 שעות בשבוע עבודה של 5 ימים. אם המעסיק מחייב את העובד לעבוד מעבר לשעות העבודה המותרות החוק מחייב את המעסיק לשלם לעובד "גמול עבודה בשעות נוספות" בגובה של 125% עבור השעתיים הראשונות ו-150% עבור כל שעה נוספת.

    חשוב לציין כי לפי הפסיקה – ההוראה לעבוד את השעות האלה חייבת לבוא מהמעסיק. כלומר, עובד לא יכול להחליט על דעת עצמו שהוא נשאר בשעות נוספות – הוא חייב לקבל הואה או לכל הפחות אישור.

    קודם כל אני מציע שתבקש פירוט של התלוש ורישום השעות. אם מדובר במקום עבודה של 5 ימים – מותר להעסיק עד 9 שעות בלי לשלם שעות נוספות. בנוסף, יכול להיות שהם מורידים לך את זמני ההפסקה (זה חוקי) ומשם נובע הפער בשעות.

    אם אתה מועסק 6 ימים בשבוע, והמעסיק הוא זה שדורש ממך להישאר מעבר לשמונה שעות מדובר, לדעתי, בשעות נוספות. אני לא יודע אם חל עליך הסכם קיבוצי וכדאי לברר את זה ואם כן – להחליף מילה גם עם נציג הועד.

    בהצלחה.

    באתר שלנו ניתן למצוא תקציר של זכויות העובד שלך, חוקי העבודה ודיני העבודה, שאלות ותשובות וכן אפשרות לרשום את שעות העבודה ב"כספומטר" ולהגיש תלונה דרך האתר.

     

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!