שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    ואהבת לרעך כמוך ועל דמו לא תעמוד*

    תג מחיר בקן פוריידיס

    זוהי חובתו של כל אדם ערבי ויהודי

    10 ביולי 2014

    דבר תנועות הנוער לעת הזאת - תמוז תשע"ד, יולי 2014. ממשיכים להוביל את החברה הישראלית לחיי צדק וחיים.

    לחניכי תנועות הנוער, למשפחותיהם ולכלל הציבור בישראל:
    חטיפתם והירצחם של הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח בפיגוע טרור שפל מכאיבה ומקוממת. אנו מבינים כי מטרתו של הטרור היא להטיל מורא ולערער את ריבונותה של ישראל, אך גם להנציח את שפיכות הדמים.

    בימים שעברו מאז נמצאו גופות הנערים מתגעש עלינו גל של אמירות ומעשים אשר מסייעים בידי הטרוריסטים להשיג את מטרתם האמיתית: זריעת פחד, שבירת חוסנה של החברה הישראלית וחיסול הסיכוי לעתיד של שלום.

    בשבוע האחרון הזדעזענו, כולנו, מהרצח המתועב של הנער מוחמד אבו חדיר שנרצח בידי מחבלים יהודים אשר ראו במעשה נקמה על רצח שלושת הנערים.
    נקמה אלימה מעין זו זרה לרוחן של מדינת ישראל ושל תורת ישראל וסותרת את דרכה של הציונות!

    אנו, אנשי תנועות הנוער- יהודים וערבים, דתיים וחילונים כאחד, אבלים על הירצחם של הנערים כולם. אנו מגנים בחומרה את אלו שבחרו להגיב בניכור ואף בשמחה נוכח האבל בו צריכים להיות שותפים כל אזרחי מדינת ישראל.
    כל פעולה אשר מרבה את האיבה בין הציבורים השונים בישראל כמוה ככניעה לטרור המבקש לפורר את רקמת החברה הישראלית.

    אנו, חברי תנועות הנוער, קוראים לכולם דווקא בעת הזאת לזכור את הכלל "ואהבת לרעך כמוך". אנו מאמינים כי יש לראות כלל זה כמכוון לא רק למי שדומה לנו, אלא גם לאחר, לשונה ולכלל החברה. כלל זה צריך להיות בסיס לעשייתנו היום ותמיד. השבועות האחרונים, מלאי האימה, חשפו גם אור גנוז בחברה הישראלית. אנשים אמיצים העזו להתייצב כנגד האלימות, ורבים חשו כי מחיצות ארוכות שנים מתמוססות. עלינו לחזק מגמות אלו למען יגבר האור על החושך בארצנו האהובה.

    בימים שלאחר חטיפת הנערים התגלה עם ישראל בתפארתו ובעוצמתו בתקווה משותפת לשובם. עם מאוחד ומלוכד אשר ידע שעל אף המחלוקות בדעות אין מחלוקות בלבבות. אנו, חברי תנועות הנוער מכל גווני הקשת של החברה הישראלית הבאים מתוך תפישות עולם שונות ובעלי מחלוקות רבות, מבקשים לקרוא קריאה לציבור הרחב בלב אחד: על כולנו לשמור את האחדות, על החיבור ועל העוצמה שהתגלו, על כולנו להילחם כאיש אחד באלימות ובהסתה. מתוך תפישת עולם ערכית ומוסרית נדבק בקריאתה של משפחת פרנקל האבלה: "אין הבדל בין דם לדם. רצח הוא רצח, יהיו הלאום והגיל אשר יהיו. אין הצדקה, אין סליחה ואין כפרה על רצח כלשהו". זו משמעותה של קדושת החיים ושל שוויון ערכו של כל אדם.
    אנו, רכזות ורכזי ההדרכה בתנועות הנוער השונות, עומדים ומכריזים כי "עוד לא אבדה תקוותנו". אל מול הקשיים והמכשולים, מבית ומחוץ, בכוחנו להקים בארצנו מדינת מופת הפועלת לאור חזון נביאי ישראל ונאמנה למגילת העצמאות.

    לסיום, ברצוננו לחזק את אזרחי המדינה ואת כוחות הביטחון הנמצאים בקווי העימות. אנו תקווה כי מערכת הלחימה הנוכחית נגד ארגוני הטרור תסתיים במהרה תבטיח את ביטחונם של כלל אזרחי המדינה.

    בשם תנועות הנוער: בני עקיבא, הצופים, הנוער העובד והלומד, השומר הצעיר, עזרא, המחנות העולים, האיחוד החקלאי, הצופים הערבים, בית"ר, המכבי הצעיר, הנוער הלאומי, אריאל, התנועה הדרוזית.

    להורדת המכתב הרישמי – לחצו כאן
     

    * ע"פ: ספר ויקרא, פרקים י"ח, י"ט

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!