שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    תומכים בחקלאי ישראל

    בין צום גדליהו ורצח רבין

    בשביל הילדים שלכם

    30 באוגוסט 2015

    החקלאות במשבר קשה ובמאבק על המשך קיומה. חגי דולב, ממטה המרחב ההתיישבותי, מסביר על מה המאבק ולמה כלכך חשוב לתמוך בה.

    מתוך: החלטות הועידה העשירית, שער "ברית החברה הישראלית"
    6. התיישבות בגבולות
    התנועה רואה משמעות רבה לחיים בגבולות, וקוראת לבוגריה להתיישב בגבולות המדינה. התנועה קוראת לממשלת ישראל לטפח את היישובים, הכפרים והערים באזורים אלו, בדגש על אזור עוטף עזה הנתון זה יותר מעשור למתקפות טילים. התנועה תגביר את פעולתה באזורים אלו על מנת לחזק את מרקם החברה ואת כוח העמידה שלה
    10. חקלאות
    התנועה רואה את החקלאות בארץ כחיונית לשמירה על צביון המדינה, על עצמאותה ועל ביטחון המזון שלה. התנועה קוראת לממשלת ישראל לחזק את החקלאות, לפתח אותה ולהרחיב את חלקה של העבודה הישראלית בה. התנועה תומכת במאבק למען קיום החקלאות במדינה, תחנך לחשיבות החקלאות ותעודד התנסויות של חניכי וחניכות התנועה בחקלאות

    צילום: ג'ורג' גינסברג

    מאז תחילתה של הציונות, החקלאות בארץ ישראל הייתה הרבה מעבר לענף כלכלי בלבד. היא מייצגת ומקיימת ערכים שהם ליבה הפועם של חברה ריבונית, שיוויונית וצודקת. ערכים כמו התיישבות על גבולות הארץ, קיום עצמי, חיבור בלתי-אמצעי לטבע ויצירת עם עובד בארץ. לחיבור זה לחקלאות הייתה שותפה תנועתנו מאז ומתמיד. מימי הקמת קיבוצנו הראשון, נען, דרך הקמת מושבים וקיבוצים חקלאיים רבים ועד לבחירה להדריך במרחב ההתיישבותי ברחבי הארץ, לרבות בגבולותיה.
    לדאבוננו, את החלטות המדינה בשבועות האחרונים מוביל השיקול הכלכלי קצר הטווח ולא השיקול הערכי ארוך הטווח. מאז קום המדינה היה זה ברור שהבחירה לקיים חקלאות יצרנית בפריפריה תלויה בתמיכת החברה. היא מעולם לא נועדה לשרת את שיקולי הממון אלא את השיקולים הציוניים ערכיים.


    (התנועה במחאה האחרונה – מרכז מסחרי צמח)

    בשבועות האחרונים נודע לחקלאים כי בחוק ההסדרים, חוק המכיל בתוכו סעיפים רבים ומובא להצבעה בכנסת לצד התקציב, ישנן גזרות רבות אשר יגרמו לפגיעה אנושה בענפי החקלאות השונים. גזרות אלו יביאו, הלכה למעשה, לסגירת משקים חקלאיים בגבולות הארץ, פתיחת משק המזון לגורמים זרים אשר בטחון המזון של אזרחי ישראל אינו בראש מעיינם והסתמכות גבוהה יותר על יבוא מזון. הנושאים העומדים על הפרק הם ענף חלב הצאן וענף העופות למאכל. מתוך הבנה שהמאבק הנוכחי הוא על החקלאות כולה, מתגייסים כל החקלאים מכל הענפים והנוער העובד והלומד יחד איתם.
    תנועתנו, שהקימה קיבוצים ומושבים ופועלת במרחב ההתיישבותי, התכנסה בתחילת החודש והכריעה לפעול למען החקלאות בארץ וההתיישבות בגבולותיה. אנחנו מזמינים את כל חניכי הנוער העובד והלומד באשר הם, מהעיר, מהכפר, מהמושב או מהקיבוץ לשוחח על כך בקן או בסניף ולהצטרף למאבק הצודק הזה.

    חגי דולב, מטה המרחב ההתיישבותי

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!