שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    המד"צים יביאו את הבשורה לקהילה ולחברה כולה

    המסע לעיר השיתופית

    אנחנו חיים בעוטף עזה כי זה הבית שלנו

    9 באפריל 2016

    דבריו של סמיר אסעד, רכז הקנים הדרוזיים, בטקס הסיום של סמינר מד"צים בהשתתפות 196 חניכים וחניכות מגליל, הגולן והכרמל.

    מעגל הקנים הדרוזיים נמצא בעיצומה של תכנית יוזמה והתחדשות, וכחלק מהמאמץ למימוש הפוטנציאל הטמון בחניכים, הוצאנו לפועל את מחזור אפריל של סמינר מד"צים לשכבה ט', במרכז הסמינרים של תנועת הנוער העובד והלומד ברביד.
    196 חניכים וחניכות מהגליל, הגולן והכרמל, אשר הוכשרו כולם במהלך 4 ימים עמוסים בפעילות הכשרה והתנסויות בהדרכה. את הדרך מראים הרכזים הבוגרים. הם אלה שהובילו את החניכים שלהם והכשירו אותם בכדי לאפשר את המשך התהליך בבניית הקבוצות בכפרים וביישובים. הכל בשביל לממש את שהבטיחו – לחזור לכפרים ולעשות הכול על מנת להגיע "לכל נערה ונער".
    בשנים האחרונות התקיימו הרבה מאד סמינרי הדרכה של הקנים הדרוזיים, ועם כל סמינר אנחנו דואגים לשפר את עצמנו וללמוד יותר ויותר. זו הפעם הראשונה שאנו מתעקשים על תהליך הכשרה מקדים אשר מציב המועמדים משכבה ט' רף השתתפות גבוהה, והתוצאה מדברת בעד עצמה. מבחינתי, זו לבנת הבסיס של אוכלוסיית המדריכים הצעירים שירוצו למרחקים ויוכלו לצעוד בדרך הנכונה ולהוביל את החניכים שלהם להשגת היעדים שהם בעצמם יקבעו.
    לאורך כל הסמינר זיהינו נוער עם גאווה עצמית מהולה בענווה, מלאי מוטיבציה ובעלי מסוגלות להתמודד עם כל מכשול ולפתור כל דילמה. מהסתובבות בין הקבוצות, אני יכול להעיד שחשיבה מקורית והשתתפות פעילה בכל הפעילויות אפיינו את הסמינר. יש לי תקווה גדולה שהמד"צים שסיימו בהצלחה יצליחו (ובגדול) להביא בשורה לקהילה המקומית ולחברה הדרוזית והישראלית כולה. "המקום שלי לשנות" איננה רק סיסמא אלא צו מימוש והגשמה של מחזור אפריל 2016 שיוצא לדרך.
    "לעבודה להגנה ולשלום, עלה והגשם"
    סמיר אסעד, רכז מעגל הקנים הדרוזיים בנוער העובד והלומד.



    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!