שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    חולמים בצבע

    שלא יעבדו עליכם!

    המהנדל - כלי העבודה שלך למחנה

    21 ביוני 2016

    פרויקט יחודי בעכו: שני אמנים מארה"ב בעלי שם בינלאומי ביקשו מחניכי המרכז לקיום משותף לדמיין את העתיד שלהם, וביחד איתם יצרו ציור קיר מרהיב שמכסה את כל קירות המועדון.

    שני אמנים מארצות הברית בעלי שם בינלאומי בתחום האמנות החינוכית קהילתית, מקס פרידר ויואל ברגלר, הגיעו לשכונת גיבורי סיני בעכו במסגרת יוזמת Artolution, רשת של אמנות קהילתית-בינלאומית, לפרויקט קהילתי מיוחד במינו.
    האמנים הגיעו למרכז לקיום משותף של תנועת הנוער העובד והלומד כדי להדריך את החניכים בתהליך יצירת ציור קיר ענק לאורך קירות המועדון המבטא את סיפור השכונה ואת חלומותיהם לעתיד לשכונה, למועדון, לעיר ולעצמם.
    החניכים העלו רעיונות רבים שבסופו של דבר חוברו לסיפור אחד ומרהיב ביופיו.
    בפעילות צביעת המועדון השתתפו חניכי הנוער העובד והלומד מהשכונה, ערבים ויהודים, ביחד עם מדריכים מתנועת דרור ישראל והורים שהגיעו לעזור.
    הציור התייחס לקיום היהודי ערבי בשכונה, הן בתהליך והן בתוצר.


    ליאת הררי, מדריכה במועדון: "שירה, אחת החניכות, הייתה צריכה עזרה בלצייר כוכב, אז ביקשתי ממייסון שתעזור לה והיא עזרה לה. בנוסף, הילדים חלמו על עולם ללא גזענות ולכן המד"ציות ציירו שני גברים, אחד יהודי אחד ערבי למרות שלא ברור בדיוק מי זה מי, קוראים יחד בספר דת, שכתוב עליו בעברית ואהבת לרעך כמוך ובערבית ציטוט מהקוראן."

    סיפור הציור:
    פנים של חניך בשכבה מתבגרת במועדון כדוגמה לילד בשכונה, יוצאות מראשו המחשבות והחלומות שלו כגון: להיות שחקן כדורגל, אופניים חדשות, להגיע לירח, לראות חיות מיוחדות, השלום בדמות יונת השלום, עולם בו כל האנשים שווים והדתות שוות.


    אח״כ יש ילדים שמבטאים את ילדי השכונה – ילדים שונים בכל מיני צבעים, מעליהם יש ציפורים שמבטאות את החופש שיש כשאין גזענות. הקיר ממשיך לחומות עכו עם ילדים מטפסים וקופצים מהחומות ומשם לים שמעבר לחומות עם ספינה גדולה שמזכירה קצת את סירות הדיג של עכו אך גם מזכירה את תיבת נוח. בתיבה יש חיות ממינים וסוגים שונים, חלקם בצבעים ריאליסטיים וחלקם לפי הדמיון של הילדים, הסירה מבטאת את היכולת של יצורים שונים אחד מהשני לחיות יחד ולבנות יחד בית כמו המועדון.

    הפרויקט בחסות: השגרירות האמריקאית, בשיתוף פעולה בין העמותה לפיתוח קהילתי עכו, למרכז לקיום משותף של הנוער העובד והלומד עכו.

     

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!