שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    הדרכת שילוב – בקן החורשה באמת יש מקום לכולם

    הכרת המוגבלות | מוגבלות תקשורתית - הקשת האוטיסטית

    מרכיבי ההדרכה המכילה והמשלבת

    16 בדצמבר 2019 / מאת שחר הורוביץ

    מהרגע הראשון, מהפעולה הראשונה, מבינים שאפשר לעשות איתם הכל!שחר הורוביץ מדריכה בקן החורשה מספרת על שנה מהממת של הדרכה של קבוצת שילוב

    שחר הורוביץ – קן החורשה

    בשנה האחרונה הייתי מדריכה של קבוצת שילוב וזה היה בין הדברים המדהימים לדעתי שאפשר לעשות כחניכה בקן. יש משהו בעבודה עם ילדים עם מוגבלויות שממבט ראשון זה מאוד מרתיע ומפחיד, ורק חושבים כל הזמן- מה אני יכולה לעשות איתם בפעולה? אבל מהרגע הראשון, מהפעולה הראשונה, מבינים שאפשר לעשות איתם הכל! אולי כל מתודה תהיה טיפונת ארוכה יותר, אבל כל דבר שרוצים אפשר לעשות.

    אני חושבת שקבוצת שמש בקן, מאוד משפיעה על הצביון של הקן, על הדינמיקה בו. יש משהו במה שמעבירים לחניכים האחרים, בזה שבקן שלנו באמת יש מקום לכולם, וזה שכולנו שווים, שמשפיע על הערכים שמעניקים לחניכים האחרים. העובדה שמראים שכולם שווים, ועושים אותם דברים, אם זה אפילו בימי שיא ובטיולים, מטשטשת את ההבדלים בין כולם.

    באופן אישי, הדרכת שמש זה סיפוק מטורף, בעיניי גם אם עבר יום פעילות פחות מוצלח, אבל ראיתי שהם מאושרים ושמחים והם נהנו, זה שווה הכל! אפילו אם הייתי מגיעה עצובה לפעמים, רק לראות אותם נהנים ולומדים ערכים שונים היה שווה את הכל.

    אני הדרכתי שמש כשהייתי בכיתה י"א, ואי אפשר לשקר זו שנה מאוד עמוסה ומאוד קשה. והפחד הכי גדול שלי היה איך לשלב בין כל הדברים, וכשכולם אמרו לי שהדרכה תהיה נקודת אור קטנה במהלך השבוע, זמן לנקות את הראש לא האמנתי. אבל זה באמת ככה! הדרכת שמש הייתה באמת נקודת האור שלי במהלך השבוע, זמן לנקות את הראש מכל הלימודים ולעשות משהו מדהים. זה אפילו היה בדברים הקטנים, בחיבור עם החניכים, שאם קורה דברים אז הם מתקשרים אליי לספר, כי ממש חשוב להם וזה היה ממש ממש משמח ומרגש.

    בנימה אישית, אני יכולה להגיד שהדבר הכי חשוב זה לסמוך על עצמך, וללכת עם התחושות לב שלכם, להבין שאתם ציוות הדרכה ולזכור שתמיד יש על מי לסמוך, לדעת שאתם שניים שעושים הדרכה מדהימה ומה שאתם עושים זה מדהים ולא הרבה אנשים עושים את זה. לזכור תמיד שגם כשקשה, שבפעולה הבאה יהיה יותר טוב ותמיד יש דברים קשים יותר ודברים קשים פחות. לקראת טיולים, תעברו טוב טוב על דברים חשובים עם ההורים (תמיד כדאי שהם יביאו זוג בגדים רזרבה לכל יום, לעבור על תרופות או על סתם דברים אישיים שקשורים לחניכים שלכם). ותזכרו תמיד שמה שאתם עושים זה מדהים ומותר להתפרק לפעמים, זה אנושי והגיוני.

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!