שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    מה באמת חשוב בבחירות 2020? מאבק האקלים

    מה באמת חשוב בבחירות 2020? אנטישמיות

    מה באמת חשוב בבחירות 2020? פריפריה ומרכז

    28 בפברואר 2020

    שגב מקן חולון, ואמוץ קומונר בקן נס ציונה

    בתמונה: שגב מקן חולון, ואמוץ קומונר בקן נס ציונה.

    אחד הנושאים הכי מדוברים בזמן האחרון, הוא משבר האקלים. המון כתבות, פוסטים ומחאות אומרות שהמצב ממש חמור – משבר!

    אבל מה זה בעצם משבר האקלים?

    אחד הדברים החשובים ביותר כדי שבני אדם וחיות יוכלו לחיות על כדור הארץ זה טמפרטורה. אחד הגורמים המרכזיים ששומרים על טמפרטורה בכדור הארץ זה איזון נכון של גזי חממה באטמוספרה (הגזים שעוטפים את כדור הארץ).
    במאה השנים האחרונות אנחנו, בני האדם, ייצרנו הרבה גזי חממה (במפעלי ייצור, דלק ברכבים וכו'), ובגלל זה כל שנה הטמפרטורה עולה ועולה (לזה קוראים גם "ההתחממות הגלובלית").

    ומה הבעיה בזה?

    ההתחממות הגלובלית גורמת לשינויים סביבתיים ותופעות טבע מסוכנות שמשפיעות על החיים שלנו וילכו ויהפכו לחמורות יותר: שטפונות, שריפות, בצורות וסופות גשמים.
    הראשונים להפגע הם אלה שאין להם אמצעים להתגונן מפני תופעות הטבע הללו הם אלה שלא יכולים להדליק מזגן ולהתעלם מעליית הטמפרטורות, אלה שביתם נהרס בסופה, החקלאים שהבצורת מקשה עליהם לגדל מזון והעניים שלא יכולים להרשות לעצמם לרכוש מוצרי מזון בסיסיים כי מחירי הפירות והירקות הולכים ועולים (ואיתם כל שאר מחירי המזון).
    אסונות אלו כבר גובים חיי אדם וילכו ויחריפו משנה לשנה אם לא נתחיל לפעול כבר עכשיו.

    אז מה נעשה?

    בשביל להתמודד עם משבר האקלים צריך לחוקק חוקים ולתקצב פעילות. אנחנו צריכים שהפוליטיקאים שלנו יתנו תשומת לב למשבר האקלים וישקיעו משאבים כדי לטפל בו.
    אם אתם רוצים שנבחר בכם, תתחייבו לתקצב ולהשקיע באנרגיה מתחדשת – בעיקר סולארית, להשקיע בתחבורה ציבורית טובה יותר, חינוך מגיל קטן בבתי הספר לאקטיביזם ושמירה על הטבע.

    זה הזמן שלנו לפעול. ההפגנות בכל הארץ מראות שהנוער רוצה שינוי, והשינוי הזה דורש כוח של הרבה אנשים ביחד – כולל מנהיגי המדינה והשרים, שתפקידם לקבל החלטות בסדר גודל לאומי ולהתמודד עם משבר האקלים למען כולנו.

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!